mitt matvrak
12 inlägg • Sida 1 av 1
mitt matvrak
Börjar inse nu att jag nästan bara har matbilder på Liam, men det blir lätt så när det är det vi mest gör. Han blir dock bara kladdigare och kladdigare men är jätte duktig på att äta med sked och gaffel. (till en början)
-

ToToRo - Alltid online

Re: mitt matvrak
Ja vet inte om det ens går att få ett hum om hur det ser ut. men det tar lika lång tid att äta som för mamma och pappa att städa efter 
-

ToToRo - Alltid online

Haha, gose! Han är ju så himla söt! Den där minen på andra kortet måste vara någon universell bebis/småbarnsmin för den har jag sett på både Vincent och andra barn. Den måste vara till för att få alla vuxnas hjärtan att smälta! =D Schysst att ni låter Liam kladda med maten, det är säkert jättenyttigt och bra för att lära sig äta. Än så länge får Vincent kladda så kanske någon eller ett par gånger i veckan max. Han får inte i sig mycket mat när han får försöka, utan det mesta (inkl. skedar och tallrik) hamnar på golvet. =)
-

moia - Alltid online

Vilken söt liten kladdis ni har. Vi brukar sätta lite mat på matbrickan framför som Minna får plocka med händerna medan vi matar. Det får henne att koncentrera sig på det istället samtidigt som hon lär sig av det. Visst blir det kladdigt, men det får man ta ;D
-

thepal - Alltid online

sitomoia: men han e ju inte så gammal än. vi började där runt året och fick hjälpa till ibland. Nu e han superduktig och jag tror han får i sig det han vill. Han börjar kasta på golvet då han e mätt eller har bestämt sig att det är roligare med mat på golvet än i munnen 
Vi började med småsaker att ge, som macka mjuk frukt, russin, plättar m.m. mindre kladdigt då
Vi började med småsaker att ge, som macka mjuk frukt, russin, plättar m.m. mindre kladdigt då
-

ToToRo - Alltid online

Busunge!! och vilket tålamod mamma och pappa har...usch, jag är kass på att låta honom grisa...*skäms*
- sprallos
sprallos skrev:Busunge!! och vilket tålamod mamma och pappa har...usch, jag är kass på att låta honom grisa...*skäms*
det e ju du som fått mig att ta det lugnt vid matsituationerna
-

ToToRo - Alltid online

12 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Foto & scrapbooking