Minifom eller semper magdroppar???
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Minifom eller semper magdroppar???
...det verkar vara rätt vanligt att barnen har magont och skriker mycket. Ibland kan jag känna mig ledsen över att hon inte slutar skrika eller att jag inte kan ta bort det onda och hjälpa henne. Det är synd att dem har ont i magen, men skönt att höra att det är "normalt" och att ni andra också går igenom det - men även överlever det. Jag tycker det är kanon när man kan skriva och tipsa varann. Då känner jag mig inte helt ensam med problemen 
- Lillamamman
- Har vimedbarn.se som startsida

Jag har en kompis som köpte en sån där "Windi" (tror den heter så) som är en "pysventil" som hjälper små barn att fisa
Hon tyckte att den funkade bra i varje fall!
Liam körde vi med Minifom och Semperdroppar till, samt gick runt med honom när det var som värst. Det tog några veckor från födseln men sedan lugnade magen sej.
Liam körde vi med Minifom och Semperdroppar till, samt gick runt med honom när det var som värst. Det tog några veckor från födseln men sedan lugnade magen sej.
- Snigel
- Alltid online

Vi hade sempers magdr. när Ester var liten. Funkade för oss iaf. Eftersom de "inte riktigt är medicin" och kanske t o m bra på långsikt så testade vi de först. Såg liksom miniform som tunga artilleriet, så de provade vi sen aldrig när magdropparna verkade funka.
-

jetboy - Galen i vimedbarn.se

Just det ja! och magmassage körde vi också (undrar om det inte egentligen var den som funkade?) 
-

jetboy - Galen i vimedbarn.se

19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Återgå till Barns hälsa & utveckling