Minifom
11 inlägg • Sida 1 av 1
Re: Minifom
min bvc sköterska sa att det inte ska ge mer effekt om man ger det mer än 6 ggr på dygn men att man kan ge mer ofta om man vill,tyckte också det var svårt i början när hon åt ofta men gav inte varje gång utan var 3-4 timma beroende på ammningen,
men alltid på natten eftersom det är då hon försöker bajsa o prutta men hon äter bara 1-2 ggr per natt så det är ju lätt.nu äter hon mer regelbundet så det blir varje gång.
när dom äter så där ofta så blir det ju nästan som amma ammnings tillfälle ibland så tror inte det ger mer effekt av att ge ännu mer.
men alltid på natten eftersom det är då hon försöker bajsa o prutta men hon äter bara 1-2 ggr per natt så det är ju lätt.nu äter hon mer regelbundet så det blir varje gång.
när dom äter så där ofta så blir det ju nästan som amma ammnings tillfälle ibland så tror inte det ger mer effekt av att ge ännu mer.
- matildab
- Galen i vimedbarn.se

Min lilla har ont i magen och har fått minifom nu i snart en vecka och nu börjar jag märka att de hjälper, när jag börjat givit honom på natten tredje natten nu. Men jag ger innan varje mål även fast han äter tätt ibland och mindre tätt andra gånger.
Nu kommer massa luft ut i form av pruttar och rapar mest hela tiden..
Nu kommer massa luft ut i form av pruttar och rapar mest hela tiden..
- benicio
- Har vimedbarn.se som startsida

Noel var ju en sån som åt helst med 1½-2 timmars mellanrum (max) och han fick alltid dom dropparna, dygnet runt.
-

MinisMamma - Alltid online

charlie åt med ofta ofta ofta!! och ja va tvungen att ge innan varje måltid ändå för bästa effekt. och vi fick dessutom öka upp till 25 droppar tror ja de va men sen hade han inte ont alls!
- hellokitty
- Alltid online

Har ni pratat med läkaren om att öka på dropparna? Jag ger 10dr men känner att hon behöver mer! Ska jag ta kontakt med bvc och "be om lov"?
- mitkey
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

mitkey,du kan öka... tror att 50 droppar är max dosen.
Vi ger 25-30 droppar och det fungerar för oss. massa pruttar
Minifom är ofarligt så det är ingenting som skadar!
Vi ger 25-30 droppar och det fungerar för oss. massa pruttar
Minifom är ofarligt så det är ingenting som skadar!
- ladyis
- Alltid online

Mitkey, jag ger ersättning och ammar och märker att han mår bättre av NAN HA som finns i större matkedjor. Det är precis som den vanliga ersättningen fast den är mer bearbetad för bebisar som har ont i magen ska må bättre , ett tips!
- ladyis
- Alltid online

Ladyis: vi anväder oxå NAN! jaha, visste inte att den är bättre än de andra märken! hörde att jag t o m ska byta från NAN till nåt nytt o kolla om det hjälper mot magont! men då fortsätter jag med NAN och ökar på droppmängden istället! tack för tipset!
- mitkey

det finns NAN 1 och sen NAN HA 1, det är den sistnämnda jag menar
sorry om jag skrev luddigt=)
- ladyis
- Alltid online

oppssss! hehe... maken har fått hem NAN 1
man kanske kan byta det mot en NAN HA1!
men är det inte får barn som inte har mjölkallergibesvär? inte för att Kiana har det... tror jag... 
- mitkey

Nej det är mjölk i den med! Min BM sa att de har berarbetat den extra så att den inte ska vara lika hård mot magen och lite mer laxerande... Det är ju värt och prova om det hjälper!
Vet hur det är dotter 1 hade kolik och lillebror har haft magknip.. vi lyckades verkligen pricka in våra barn skämt o sido
Vet hur det är dotter 1 hade kolik och lillebror har haft magknip.. vi lyckades verkligen pricka in våra barn skämt o sido
- ladyis
- Alltid online

11 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Amning & Flaskmatning