Banner Forum Image

Mina vänner är skit.

Diskutera relationsproblem

Re: Mina vänner är skit.

Inläggav che » fre mar 12, 2010 11:54

Hej igen.

Är inte lika arg längre men fortfarande besviken. Behöver nog lite tid för att smälta detta o sen behöver jag känna att jag o det som händer i mitt liv (mitt barn)är viktigt, intressant o ngt som de gärna tar del av. Som jag känner nu vill jag inte engagera mig för att träffa mina vänner utan vill att de ska engagera sig för att träffa mig. O gör de inte det så träffas vi väl inte.

Jag har ju några vänner som faktiskt bryr sig om mitt barn mkt (en som hade den goda smaken att gratulera MIG på förlossningsdagen istället för barnet)o det är de som jag kommer lägga tid på istället. Bättre att engagera sig i de som faktiskt finns där.
che
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » fre mar 12, 2010 19:55

jag vill verkligen skriva i den här tråden! har tänkt att göra det sen jag såg den häromdagen men jag har ännu inte lyckats övertyga min minsta lilla kotte om att det går alldeles utmärkt att sova på andra ställen än i min famn o det är så jobbigt att skriva långt med bara en hand! jaja, jag tänker på dig iaf o hoppas jag kan skriva på riktigt någon dag snart....
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Öga » lör mar 13, 2010 12:46

Jag å min man gifte oss (superhemligt) i somras.
Trots att vi sa till om kalaset (vi hade namnkalas och 30-årsfest också) 6 månader i förväg, skickade ut fina inbjudningar så kom inte en av mina syrror för hon "kunde inte ta ledigt..." (det hade hon säkert kunnat OM hon planerat bättre och sagt till om att vara ledig just den helgen..så oäven brukar inte arbetsgivare vara). Inte heller en av mina mostrar kom för hon och hennes familj brukar aaalltid vaaarje år åka på nånn j-la fiskesemester å sova i tält m.m.....
Å sen blir DOM arg å ledsen för att vi inte sa att vi skulle gifta oss. *host*
Betyder detta att de inte bryr sig ett dugg om mitt barn?
Jag var bajsarg ett tag men har nu släppt det. För det va ju faktiskt DOM som missade en härlig dag och en engångsföreteelse (vilket ju även Jessicas namnkalas var/är).
Tänk samma om dina vänner. DOM missar saker. Haa. Haa.
Bild
MF 2009-09-19 v.14
MF 2011-01-07 v. 7
X 2011-06-14
Användarvisningsbild
Öga
Alltid online
Alltid online

Inläggav liisaa » mån apr 12, 2010 08:05

det känns som om man försöker undvika att träffas har det väl redan gått för lång, dvs. att "vänner-fasen" har redan börjat gå över och man har blivit mer ytligt bekanta. det gäller att underhålla det hela tiden så att det aldrig går så långt, och försöka att ses oftare än "bara" när någon fyller år eller liknande tidpunkter då man "borde" ses. en svår omställning av egen erfarenhet är när någon i ens kompisgrupp går från att vara singel till en relation, det kan då vara svårt med balansen och prioriteten i början.
liisaa
Gillar vimedbarn.se
Gillar vimedbarn.se

Föregående

Återgå till Relationssnack