Mina galna katter har fått en present
13 inlägg • Sida 1 av 1
Mina galna katter har fått en present
Jag köpte dom en himla fin klätterställning på blocket för 300:-
Dom har haft SÅÅ kul ikväll
Dom har haft SÅÅ kul ikväll
- Bilagor
-
- Sååå kul!.JPG (52.01 KB) Visad 128 gånger
- sprallos
Mmm det är så kul att kunna ge dom nåt när dom är innekatter...Usch, vi måste ta ett beslut om hur vi ska göra till våren. Dom var ju ute förut, men i somras var Mårten borta i 3 veckor och vi trodde ju aldrig att han skulle komma hem. Men det gjorde han och efter det vart vi livrädd att mista dom. Så dom har varit inne...helt sjukt med tanke på att vi bor på landet och allt. *skäms*. Men vinter halvåret har dom alltid varit inne, dom vill inte ut. Vi har dock inglasad altan som dom får vara på.
- sprallos
Inget kul när katter försvinner. En vän till mig har katter och när hon flyttade försvann två av dem. En hittades i hennes gamla kommun 5 månader senare, helt utmärglad stackaren. Han hade försökt ""hitta hem" igen. Den andre är fortfarande försvunnen.
Vet hur man kan oroa sig över sina katter. Jag är alltid orolig över Sessan när hon är hos mamma på somrarna och springer ute, hon är innekatt annars.
Men samtidigt så mår ju katter bäst av att få vara katt.
Vet hur man kan oroa sig över sina katter. Jag är alltid orolig över Sessan när hon är hos mamma på somrarna och springer ute, hon är innekatt annars.
Men samtidigt så mår ju katter bäst av att få vara katt.
-

Nelia - Alltid online

Oj vilken gigantisk leksak hehe
Jag har min katt ute nu för hon älskar det. Hon va innekatt förrut, men jag såg på henne att hon bara ville ut, och nu är hon mycket mer harmonisk. Men jag måste nog hålla med Skumpan lite. Man får försöka att inte vara "själviskt" i det läget. Doris har varit borta flera gånger i längre perioder (ett par veckor) men hon vantrivs att vara innekatt nu när hon fått känna på utelivet, så även om jag e orolig för att hon ska bli påkörd osv, vet jag att hon lever ett roligare och mer naturligt liv när hon får vara ute
Jag har min katt ute nu för hon älskar det. Hon va innekatt förrut, men jag såg på henne att hon bara ville ut, och nu är hon mycket mer harmonisk. Men jag måste nog hålla med Skumpan lite. Man får försöka att inte vara "själviskt" i det läget. Doris har varit borta flera gånger i längre perioder (ett par veckor) men hon vantrivs att vara innekatt nu när hon fått känna på utelivet, så även om jag e orolig för att hon ska bli påkörd osv, vet jag att hon lever ett roligare och mer naturligt liv när hon får vara ute
-

oOTINDRAOo - Alltid online

Mmm jag känner mig jättefånig, men ingen av dom har visat nåt intresse av att gå ut så det är väl därför det gått så bra + att dom alltid varit inne på vintrarna. Vi får väl se hur det blir till våren.
Aktiverar man bara sina katter när dom är inne brukar det gå bra, sen är dom ju olika som individer. Vissa lider av att inte få gå ut, andra skiter i vilket.
Aktiverar man bara sina katter när dom är inne brukar det gå bra, sen är dom ju olika som individer. Vissa lider av att inte få gå ut, andra skiter i vilket.
- sprallos
men visar de inte intresse för att gå ut är det väl lugnt
Vissa katter vill ju bara vara inne, andra rymmer så fort de får chansen 
-

oOTINDRAOo - Alltid online

Förstår att dom har roligt i den där
Ja man får alltid vara orolig för dom små liven... Vi hade en katt som försvann och vi trodde att han hade gått till dom sälla jaktmarkerna...Men vi satte in en annons i tidningen och hej hopp så ringde en dam som trodde att han va hos henne. Då hade hanvarit bortai 2 mån så vi åkte dit och jodå de va vårat monster. När vi fick hem han så vägde han "ynka" 10 kg så nån måste ju ha matat honom. Tyvärr gick de inte länge innan han stack igen den dåren och så höll det på i ett års tid. Sen fick han vara, han trivdes tydligen bättre i det fria och man kan inte fara kommunen runt för att hämta hem en katt somsticker efter nån vecka igen
Ja man får alltid vara orolig för dom små liven... Vi hade en katt som försvann och vi trodde att han hade gått till dom sälla jaktmarkerna...Men vi satte in en annons i tidningen och hej hopp så ringde en dam som trodde att han va hos henne. Då hade hanvarit bortai 2 mån så vi åkte dit och jodå de va vårat monster. När vi fick hem han så vägde han "ynka" 10 kg så nån måste ju ha matat honom. Tyvärr gick de inte länge innan han stack igen den dåren och så höll det på i ett års tid. Sen fick han vara, han trivdes tydligen bättre i det fria och man kan inte fara kommunen runt för att hämta hem en katt somsticker efter nån vecka igen
-

soltrollet - Alltid online

Mest troligt satt han instängd någonstans, för fter 3 veckor mitt i sommaren var han bara skinn och ben. Man vill ju tro att han hade ätit nån råtta/fågel annars. Heeelt hysteriskt lycklig att vara hemma, hade en katt kunnat gråta lyckotårar hade han gjort det. Första natten sov han mellan våra kuddar i sängen, det gjorde han aldrig innan.
- sprallos
Cool ställning! Jag har köpt en sådan i "modell mycket mindre" till våran katt men hon var inte så intresserad tyvärr så nu står den förrådet.
Våran ena katt Falcon försvann när vi flyttade hit för ca 2,5 år sedan. Han gick tillbaka till lägenheten vi bodde innan. Vi åkte och hämtade honom flera gånger (försökte ha honom inne också men han blev hysterisk) men till slut så hittade vi honom aldrig mer!
Maizan som vi har kvar verkar trivas i alla fall, vi har en kattlucka så hon går in och ut som hon vill nu. Stort minus är dock de halvätna råttor som vi hittar i tvättstugan titt som tätt (har kattluckan där)!
Våran ena katt Falcon försvann när vi flyttade hit för ca 2,5 år sedan. Han gick tillbaka till lägenheten vi bodde innan. Vi åkte och hämtade honom flera gånger (försökte ha honom inne också men han blev hysterisk) men till slut så hittade vi honom aldrig mer!
Maizan som vi har kvar verkar trivas i alla fall, vi har en kattlucka så hon går in och ut som hon vill nu. Stort minus är dock de halvätna råttor som vi hittar i tvättstugan titt som tätt (har kattluckan där)!
- Cecilia*
- Alltid online

Dom är helt galna i den och det roligaste är att ha tafatt...ska föröka fånga det på bild nån gång.
Här kommer en snutt när dom busade med en kartong i helgen..
http://www.youtube.com/watch?v=7Io5YXOW42I
Här kommer en snutt när dom busade med en kartong i helgen..
http://www.youtube.com/watch?v=7Io5YXOW42I
- sprallos
13 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Foto & scrapbooking