Min värsta dag i livet
14 inlägg • Sida 1 av 1
Min värsta dag i livet
I dag blev min granne med 2 barn vräkt i från sin bostad.
Kl 9 i morse stod 5 st utanför hennes dörr och kunde inte ens hjälpa till lite lite med nått.
Nej bara ut ut ut vi ska låsa nu. Sonen på snart 10 år står mitt i allt detta och är förtvivlad. Får ner han i min bostad och sätter han vid datan sen upp igen och få ner saker i från hennes fd bostad.
Sen tar soc mamman och barnen skjutsar i väg de till annan ort. Just det helst skulle de åka utan babyskydd till lillkillen (SVIN) Men fick snällt åka o köpa ett, jag betalar det gladeligen med mina skattepengar.
Där placeras hon i en möblerad lägenhet utan bas matvaror mm. Sina pengar hon hade fick hon inte med sig från bostaden.
Så där sitter hon nu på ny ort känner inge och ingen mat alls.
Bra va?
Detta är dagens Sverige detta är dagen sociala myndigheter
Där ena soc assistenten knullar ena barnets far.
Jippi fy fan för detta.
Men som sagt var sista ordet är inte sagt ännu.
Min lägenhet är överfull med saker och soc säger kasta det.
Vadå kasta
ja du får bidrag till nya möbler!
Möbler ja!
Men va fan leksaker filmer barnens saker överhuvudtaget
kort mm sen barndomen minnes saker från dop osv
Kasta va fan det kan man aldrig ersätta igen ju.
Hon fick inte ens med sig vagnen till minste sonen inte ens babysittern
Fy fan för dagens Sverige.
har sån ångest mår så skit helt utmattad är jag nu.
Fyfan vilken helvetes dag.
Bifogar några bilder hur det ser ut när dom kastar ut folk ur lgh
En heldel av detta är nu kvar i min lgh efter som hon inte fick med sig sakerna
Kl 9 i morse stod 5 st utanför hennes dörr och kunde inte ens hjälpa till lite lite med nått.
Nej bara ut ut ut vi ska låsa nu. Sonen på snart 10 år står mitt i allt detta och är förtvivlad. Får ner han i min bostad och sätter han vid datan sen upp igen och få ner saker i från hennes fd bostad.
Sen tar soc mamman och barnen skjutsar i väg de till annan ort. Just det helst skulle de åka utan babyskydd till lillkillen (SVIN) Men fick snällt åka o köpa ett, jag betalar det gladeligen med mina skattepengar.
Där placeras hon i en möblerad lägenhet utan bas matvaror mm. Sina pengar hon hade fick hon inte med sig från bostaden.
Så där sitter hon nu på ny ort känner inge och ingen mat alls.
Bra va?
Detta är dagens Sverige detta är dagen sociala myndigheter
Där ena soc assistenten knullar ena barnets far.
Jippi fy fan för detta.
Men som sagt var sista ordet är inte sagt ännu.
Min lägenhet är överfull med saker och soc säger kasta det.
Vadå kasta
ja du får bidrag till nya möbler!
Möbler ja!
Men va fan leksaker filmer barnens saker överhuvudtaget
kort mm sen barndomen minnes saker från dop osv
Kasta va fan det kan man aldrig ersätta igen ju.
Hon fick inte ens med sig vagnen till minste sonen inte ens babysittern
Fy fan för dagens Sverige.
har sån ångest mår så skit helt utmattad är jag nu.
Fyfan vilken helvetes dag.
Bifogar några bilder hur det ser ut när dom kastar ut folk ur lgh
En heldel av detta är nu kvar i min lgh efter som hon inte fick med sig sakerna
- Bilagor
-
IMG_6319.jpg- Saker i min dotters rum
- (87.4 KB) Nerladdad 173 gånger
-
IMG_6312.jpg- trapphuset
- (76.23 KB) Nerladdad 160 gånger
-
IMG_6309.jpg- Min hall
- (86.92 KB) Nerladdad 129 gånger
-

Zussa - Alltid online

Re: Min värsta dag i livet
Fy faan va fruktansvärt!!!!
-

miihmeow - Alltid online

fy f*n...vad händer med samhället...jag kan förstå att det har varit en tuff dag...hon kan dom göra så jag kan inte fatta det men det är så mycket skit som händer hela tiden tycker jag...kan hon få dom sakerna som du har hemma hos dig???
jag menar om du kan åka och lämna sakerna till henne eller om dom kommer och hämtar sakerna..
men det lär inte soc göra..
hoppas du förstår vad jag menar..
jag menar om du kan åka och lämna sakerna till henne eller om dom kommer och hämtar sakerna..
men det lär inte soc göra..
hoppas du förstår vad jag menar..
-

veronica82 - Alltid online

Varför har dom gjort så?! Vräkt henne och gett henne bostad någon annanstans alltså...
- sprallos
Men varför!? Vad har hänt för att dom ska ta till sånna metoder..
Lite väl drastiskt!
Usch! Hoppas det reder sig omgående för din granne o barnen.
Läskigt att de sker sånt i sverige!?!
Förstår om du e helt slut efter en sån skräckupplevelse!
Styrkekramar till dig o dom!
Lite väl drastiskt!
Usch! Hoppas det reder sig omgående för din granne o barnen.
Läskigt att de sker sånt i sverige!?!
Förstår om du e helt slut efter en sån skräckupplevelse!
Styrkekramar till dig o dom!
- Lina
- vimedbarn.se skribent

Ja fy fan,,,,säger jag för dagens samhälle 

-

Helen - Alltid online

Men shit! Varför gjorde de på det viset för då? Det var ju verkligen ett drastisk sätt att vräka en person!
Har aldrig hört talas om... Jisses det är mycket man inte vet om. Trist att det ska gå till så... 
-

Nelia - Alltid online

herregud..... det måste ju vara någon form av intressekonflikt med den där soctanten och ena pappan.............. stackars familj.... vad anses ligga bakom detta????
- Lollo_80
- Alltid online

sorligt när de är barn med i bilden.. Men varför gjorde dom så? har hon gjort nåt typ skitit i hyran el nåt? verkar lustigt
-

sandraa86 - Alltid online

Jamen herregud!! vad hade hänt?
åhh jag tycker så fruktansvärt synd om barnen!!!! tyvärr blir man ju vräkt om man inte betalar hyran eller om man stör trots varningar! men att man blir vräkt utan anledning!!?? stackars stackars barn...alltid barnen som får lida mest... 
- Johanna H
- Alltid online

Riktigt hemskt att göra något sådant mot en barnfamilj men soc tror att de vet bäst och jävlar om man tror att man vet bättre än dem.
Man får inte heller inte klaga eller ge kritik för då kan man få ett riktigt helvete från dem.
Jag har en god granne och hon har asperger syndrom och har arbetat som en vanlig svensson och betalat skatt och sånt. Så i våras blev hon arbetslös och hon var inte med i a-kassan och behövde ekonomisk hjälp från soc och det första hon var tvungen att göra var att berätta vad hennes funktionshinder var och vad det gick ut på. Vad fan lär de sig på universiteten eller högskolorna där de utbildar sig till socialsekreterare?
Vända papper och undvika personer? Socialen är skräp och jag gillar den inte!
Shebone
Jag har en god granne och hon har asperger syndrom och har arbetat som en vanlig svensson och betalat skatt och sånt. Så i våras blev hon arbetslös och hon var inte med i a-kassan och behövde ekonomisk hjälp från soc och det första hon var tvungen att göra var att berätta vad hennes funktionshinder var och vad det gick ut på. Vad fan lär de sig på universiteten eller högskolorna där de utbildar sig till socialsekreterare?
Shebone
- Shebone
- Gillar vimedbarn.se

Zussa!
Jag blev väldigt berörd av din insändare och har liknande erfarneheter från min egen barndom. Att barn vräks från sina hem i Sverige behöver uppmärksammas, och extra viktigt är att lyfta fram barnens röster. Jag håller just nu på med ett kort reportage om detta, och behöver komma kontakt med barn som upplevt detta. Hör gärna av dig till mig så kan jag berätta mer!
Jag blev väldigt berörd av din insändare och har liknande erfarneheter från min egen barndom. Att barn vräks från sina hem i Sverige behöver uppmärksammas, och extra viktigt är att lyfta fram barnens röster. Jag håller just nu på med ett kort reportage om detta, och behöver komma kontakt med barn som upplevt detta. Hör gärna av dig till mig så kan jag berätta mer!
- Mymmlan
- Nykomling

nä usch vad hemskt.
oavsett om hon inte betalt hyran osv så måste hon jju endå få chansen att ta med sig sina saker och barnens saker!
att bara skicka i väg dem så där,då måste man ju vara dum i huvudet som person samt helt känslo kall! tror också den där tanten som är med pappan har fingret med i spelet!
man blir så fruktansvärt irriterad och samtidigt glad att man har de så bra själv som man har.
Lide med dem och hoppas de löser sig för dem till bättre än nu!
oavsett om hon inte betalt hyran osv så måste hon jju endå få chansen att ta med sig sina saker och barnens saker!
att bara skicka i väg dem så där,då måste man ju vara dum i huvudet som person samt helt känslo kall! tror också den där tanten som är med pappan har fingret med i spelet!
man blir så fruktansvärt irriterad och samtidigt glad att man har de så bra själv som man har.
Lide med dem och hoppas de löser sig för dem till bättre än nu!
-

gangsterflickan - Alltid online

14 inlägg • Sida 1 av 1