Min vän blev knivöverfallen
9 inlägg • Sida 1 av 1
Min vän blev knivöverfallen
Min vän blev överfallen av en man med kniv, i förrgår morse när hon var på väg till jobbet. Hon lyckade sparka honom när han försökte få av henne kläderna, och då sprang han därifrån.. Han slog med kniven mot henne flera gånger och nu har hon flera skärsår i ansikte och på hals och axlar..Han försökte även hugga henne i magen, men som tur var var hennes jacka så pass tjock att hon inte skadades..
Vad gör man? Vad säger man? Och hur fan kan folk bli så..skadade i huvudet att de kan göra så?
Jag är så arg och ledsen.
Vad gör man? Vad säger man? Och hur fan kan folk bli så..skadade i huvudet att de kan göra så?
Jag är så arg och ledsen.
- Jenniefer
- Har vimedbarn.se som startsida

Re: Min vän blev knivöverfallen
Fy fan va hemskt!!! Låt mig först säga, vilken tur att hon kom undan med livet i behåll, o att han inte lyckades våldta henne!Fy vilka äckliga sjuka människor det finns!
Det du kan göra e att bara vara där, hör hellre av dig för mycket än för lite, o känn dig inte pressad att du ska säga rätt saker, utan va hellre tyst o bara lyssna o bolla hennes oro med henne, det e att stötta tycker jag . Hoppas hon hämtar sig snart, både fysiskt,men så klart fram för allt psykiskt. Sånt sätter spår för alltid. Oftast kommer det som post traumatisk stress det där, när man hämtat sig o verkligen inser vad som hade kunnat hända mer...
Krama henne en hel massa
Det du kan göra e att bara vara där, hör hellre av dig för mycket än för lite, o känn dig inte pressad att du ska säga rätt saker, utan va hellre tyst o bara lyssna o bolla hennes oro med henne, det e att stötta tycker jag . Hoppas hon hämtar sig snart, både fysiskt,men så klart fram för allt psykiskt. Sånt sätter spår för alltid. Oftast kommer det som post traumatisk stress det där, när man hämtat sig o verkligen inser vad som hade kunnat hända mer...
Krama henne en hel massa
Senast redigerad av MollyAlex fre okt 23, 2009 08:48, redigerad totalt 1 gång.
-

MollyAlex - Alltid online

Vart bor du? Låter som ett överfall som hände i mina kretsar, bor ju i vbg men inte långt från Brålanda.?!
Det är hemskt iaf att folk blir överfallna, och närsomhelst på dygnet. =()
Usch.
Det är hemskt iaf att folk blir överfallna, och närsomhelst på dygnet. =()
Usch.
-

Petra86 - Alltid online

Jag bor i sthlm, men hon bor i Eskilstuna..
- Jenniefer

Eskilstuna är verkligen ingen rolig stad att bo i (född och uppvuxen där)... känns som att det alltid händer såna tråkigheter... har flera nära och kära där som råkat ut för massa idioter.
Så hemskt att sånt ska behöva hända! Men strongt av henne att sparka till honom. Vete 17 om jag hade haft sinnesnärvaro nog i det läget...
Så hemskt att sånt ska behöva hända! Men strongt av henne att sparka till honom. Vete 17 om jag hade haft sinnesnärvaro nog i det läget...
-

Donnys_matte - Alltid online

Men fy! Händer ju tydligen överallt nu
Vilken tur hon hade att det inte blev ännu värre!
En ung tjej blev förföljd o överfallen på cykel härom veckan när hon skulle till skolan, men hon lyckades slita sig, fan va med konstigt folk det finns...
Har de obligatorisk självförsvarskurser i skolan nu eller, för det behövs verkligen!
En ung tjej blev förföljd o överfallen på cykel härom veckan när hon skulle till skolan, men hon lyckades slita sig, fan va med konstigt folk det finns...
Har de obligatorisk självförsvarskurser i skolan nu eller, för det behövs verkligen!
- Ki27
- Alltid online

Fy så läskigt! Vad starkt av henne. Tur att han sprang iväg.
Det är alltid svårt att veta vad man ska säga när nåt hemskt händer. Visa att du finns där och lyssnar på henne. Det är ju svårt att vara där fysiskt när ni inte bor i samma stad. Men tåget tar ju bara 1 h från sthlm C till E-tuna om du vill åka till henne (På måndag börjar tågen gå den sträckan igen).
Det är alltid svårt att veta vad man ska säga när nåt hemskt händer. Visa att du finns där och lyssnar på henne. Det är ju svårt att vara där fysiskt när ni inte bor i samma stad. Men tåget tar ju bara 1 h från sthlm C till E-tuna om du vill åka till henne (På måndag börjar tågen gå den sträckan igen).

-

Redhotwera - Alltid online

Tack för era svar!
Ja, det är helt förjävligt att det händer! Speciellt att det händer så ofta.
Nu har jag iaf varit och köpt en dagbok, lyxchoklad och trisslotter som jag ska skicka till henne. Kanske muntrar upp lite. Och kanske är det lättare att skriva ner det hon känner istället för att prata om det. Nästa vecka ska jag åka dit.
Hoppas ni får en trevlig helg med era små! Och kom ihåg att inte gå ute själva i mörkret!
Ja, det är helt förjävligt att det händer! Speciellt att det händer så ofta.
Nu har jag iaf varit och köpt en dagbok, lyxchoklad och trisslotter som jag ska skicka till henne. Kanske muntrar upp lite. Och kanske är det lättare att skriva ner det hon känner istället för att prata om det. Nästa vecka ska jag åka dit.
Hoppas ni får en trevlig helg med era små! Och kom ihåg att inte gå ute själva i mörkret!
- Jenniefer

Men fy farao.. det va ju samma dag som det som hände här, en tjej blev överfallen på morgonen när hon skulle till sin praktikplats.. Han kom bakifrån och attackera henne med kniv i ryggen och då vände hon sig om och då drog han till i ansiktet, sen lyckades hon sparka till honom och springa därifrån..Hon va 15år.. men vad tusan händer nuförtiden.. tycker nästan synd om min dotter som måste växa upp med detta. Men kan man hoppas att det blir bättre?..
Ajaa.. Hemskt är det vartfall..!
Ajaa.. Hemskt är det vartfall..!
-

Petra86 - Alltid online

9 inlägg • Sida 1 av 1