Banner Forum Image

min son är som besatt av att borsta tänderna!hjälp..

Diskutera barnkläder, shopping och allt annat som rör barn

min son är som besatt av att borsta tänderna!hjälp..

Inläggav hellokitty » mån okt 25, 2010 11:59

Charlie har alltid gillat att borsta tänderna men nu håller de på att driva mig till vansinne.. jag borstar först med tandkräm sen får han stå o pilla själv en stund, oftast brukar ja passa på o sminka mig typ så borstar han samtidigt o de tar ju ändå cirka 10 min, men ändå skrikar han som en stucken gris när ja tar ut han från badrummet och han anser sig inte färdig. det har han gjort ett tag men nu dom senaste dagarna känns de som de blir värre o värre dag för dag så fort ja ska in o kissa eller bara hämta något i badrumet o sen stänger dörren blir han helt jäkla skogstokig för han inte får ställa sig o borsta tänderna. VARJE GÅNG! de senaste dagarna har han satt/lagt sig på golvet utanför och skriker i högansky och han slutar inte! vad ska man göra? idag tänkte ja jag låter han skrika så kanske de går över (jag pratar med han, ropar på han leker med hans leksaker under tiden) men han ligger bara kvar o skriker. han satt där i typ en kvart i morse o skrek tills ja tog upp han o fick ge han riskaka som muta då blev han tyst.. tips/hjälp?????
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Re: min son är som besatt av att borsta tänderna!hjälp..

Inläggav hellokitty » mån okt 25, 2010 15:16

okej okej ja gav han faktiskt en tandborste att gå o tugga på ( ja han har minst en tand på ) han blev lite nöjdare iaf, tror helften av grejen är att stå o skvätta med vattnet i handfatet :D men ska se om de funkar med tandborsten igen.
Tack för ditt svar!
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » mån okt 25, 2010 15:54

He he så han får stå vid handfatet medan han borstar och leka med vattnet? Då förstår jag att han skriker sen när han inte får längre :) .
Mina tjejer äääääälskar också att plaska vatten och det gör nog dom flesta andra ungar med. Isabelle kunde stå där i timmar om hon fick och Josefine slänger sig handslöst mot handfatet så fort vi kommer in på toa.

Isabelle brukade bli superarg förut när hon inte fick "tvätta hänna" längre men då gick jag bara ut från toaletten så fick hon stå där och gasta bäst hon ville. Nuförtiden så gnäller hon lite fast hon vet att det är lönlöst.

Ang tandborste så har båda mina tjejer varsin extraborste som dom kan ha och tugga på om dom vill.
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » mån okt 25, 2010 17:14

jaha okej :D men då e de nog de med iaf.. de e väl mest de ja undrar som du skriver när hon slängde sig o skrek om man skall låta dom skrika liksom eller aktivt försöka göra något? han skriker ju inte för han har ont liksom utan för att han inte får som han vill o de känns inte riktigt acceptabelt. skall man bara ignorera liksom? samtidigt gör de ju så ont i mig när tårarna sprutar hehe men de får ja ju inte visa antar ja för då lär han ju sig de..
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav soffilina » mån okt 25, 2010 17:37

det är säkert jobbigt men det låter så roligt och gulligt haha. tycker jag kanske inte den dagen kerstin står och skriker som besatt utanför badrummet för att hon inte får skrubba mer med tandborsten i munnen hehe...
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Inläggav sprallos » mån okt 25, 2010 18:19

Victor hade en "fas" då han skulle leka med toaborsten....det var inte så charmigt. Jordan har bra små tanborstar med ett brett handtag som jag gav som leksak till Victor, superbra.
sprallos

Inläggav hellokitty » mån okt 25, 2010 20:22

jo toa borsten e poppis här med så den står i fönstret. Ska försöka o bära han därifrån o starta med andra lekar så kanske de funkar tillslut tack för era tipps :)

Det är just de jag inte vill hamna i att han skall få som han vill när han skriker..
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Återgå till Allmänna trådar om barn