Min skrutt är sjuk igen :'(
10 inlägg • Sida 1 av 1
Min skrutt är sjuk igen :'(
Då är det tredje dagen med feber för min lilla Theodore.. 40 grader
Han har varit sjuk en gång i månaden så nu börjar jag bli lite less på det!
Runt den 10:e april hade han streptococker o i mars hade han öroninflammation
Funderar över om han fått streptococker igen eftersom han fick gå till dagsi när han ätit antibiotika i 4 dagar för doktorn sa att det var OK! Immunförsvaret är ju = 0 när man ätit upp en kur antibiotika så han kanske smittats igen
Ringer man VC här tycker dom att man ska vänta ett par dagar till för det är ju vanligt med hög feber på små barn...
Vill inte gå dit med honom heller eftersom inte läkaren såg skillnad på sandloppbett eller vattkoppor...
Han har varit sjuk en gång i månaden så nu börjar jag bli lite less på det!
Runt den 10:e april hade han streptococker o i mars hade han öroninflammation
Funderar över om han fått streptococker igen eftersom han fick gå till dagsi när han ätit antibiotika i 4 dagar för doktorn sa att det var OK! Immunförsvaret är ju = 0 när man ätit upp en kur antibiotika så han kanske smittats igen
Ringer man VC här tycker dom att man ska vänta ett par dagar till för det är ju vanligt med hög feber på små barn...
Vill inte gå dit med honom heller eftersom inte läkaren såg skillnad på sandloppbett eller vattkoppor...
- SessanA
- Alltid online

Re: Min skrutt är sjuk igen :'(
Vad tråkigt, stackars Theodore. Hoppas att han piggnar till snart. Vore ju skönt om han var frisk och höll sig frisk när bebben kommer.
- Taweret
- Alltid online

Usch och fy, men det går över jag lovar. Känns som man är i sjukdomar hur länge som helst. Melvin hade 3 magsjukor på en månad och fick in på sjukan för dropp samtidigt som man själv var höggravid. (samma sits som du) Kändes som han aldrig skulle bli frisk och man ville bara gråta. Men det gick över!
Du ska se att snart kommer våren och allt känns bättre.
Krya på er! kram
Du ska se att snart kommer våren och allt känns bättre.
Krya på er! kram

- HelenaHbg
- Alltid online

usch. viklken otur han har din lille
. men hoppas han bli bättre snart, mina ungar har oxå varit sjuka fram och tillbaka hela vintern. suck.
- HärligaTöser
- Alltid online

Vi ska iaf åka till Torsby VC (ca4 mil härifrån) för dom var jättebra sist vi var dit!
Hoppas bara han slipper antibiotika för jag vill inte att han ska behöva äta det så himla ofta!!!
- SessanA
- Alltid online

sessan: hoppas det går bra där, glöm inte och uppdatera
lycka till
- HärligaTöser
- Alltid online

Vi fick en dansk läkare som var väldigt svårförståerlig eftersom hon inte heller fattade allt på svenska
Fick iaf reda på att han inte ännu utvecklat streptococker för proverna var negativa men det kan ju komma för han var jätteröd i halsen!
När hon tittade honom i öronen lös hon bara med en ficklampa vilket jag känner var väldigt konstigt och även ifrågasatte men fick bara nåt grötigt svar.... Det jag förstod var att om febern är kvar på torsdag ska vi åka in med honom igen :/
Han har fortfarande feber men iaf inte 40 grader, nu runt 38,5!
Min lilla sork <3
När hon tittade honom i öronen lös hon bara med en ficklampa vilket jag känner var väldigt konstigt och även ifrågasatte men fick bara nåt grötigt svar.... Det jag förstod var att om febern är kvar på torsdag ska vi åka in med honom igen :/
Han har fortfarande feber men iaf inte 40 grader, nu runt 38,5!
Min lilla sork <3
- SessanA
- Alltid online

åh, vad irriterande och få en läkare man inte förstådd, det bli man inte särskilt trygg av- få hoppas han slipper febern snart och ni slipper åka tillbaka
- HärligaTöser
- Alltid online

Ja verkligen.. Jag blev så förundrad när hon skulle titta i öronen på honom o använde en ficklampa.. Ifrågasatte det men fattade inte vad hon sa... Hon vågade knappt ta i honom och när hon skulle kika i halsen så fick jag sticka in den där pinnen o ge honom en kväljreflex för annars skulle hon inte kolla halsen 
- SessanA
- Alltid online

hon verkar inte någon bra läkare eller så var hon precis nyutbildad. t¨råkigt att det blev så. hur är det med honom idag?
- HärligaTöser
- Alltid online

10 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling