Banner Forum Image

min fortsatta kris i lingonluckan

min fortsatta kris i lingonluckan

Inläggav 5-barnsmamman » lör jun 12, 2010 17:59

jaha när man har gått igenom allt om detta tjaffs om att chatta med tjejer och så så trodde jag att jag o min man hade börjat om o lovat varandra att vi skulle börja om o ge varandra en ny chans från hjärtat, men men .... jag kom på att han har kontakt med en tjej men jag hade inga konkreta bevis så jag försökte övertala mig själv att det bara var inbillning.Haha vilken idiot man kan vara,igår kom han till mig och sa att han lovar mig att rensa sitt hjärta o ge det bara plats för mig,jaha sa jag o sedan började han berätta att han har varit så förvirrad de senaste dagarna för att han började chatta med en tjej o sedan ville hon skicka bilder o ville se hansbild,så det gjorde han,han berättade att han hade fru o barn men att vi bara var som partners för vårat sexliv var helt kasst(o det har det verkligen) denna tjej har då lovat honom guld o gröna skogar och hon gör allt han säger o hon ser helt perfekt ut så denna gubbe funderade på att lämna mig o barnen,haha vilken idiot hur kan han veta vem hon är o att hon inte bara leker med honom o när dom har fått till det att hon blir less på honom o då har han förlorat hela sin familj för en liten bitch,iallafall så har hon enligt honom sagt o frågat honom om han verkligen ska lämna oss och han har sagt ja, men han har bara lekt medhenne. nu sa han till mig att han har gjort ett val o han tänker stanna med oss o kommer att tala om det för henne o stänga ner all kontakt med henne,vi har pratat o kommit överens om ändringar som behövs göra mellan oss och han har lovat mig att ge detta en chans ...vi har varit gifta i 12 år och har 5 barn det är så jävla korkat men men ....men nu är jag bara så rädd att denna tjej inte släpper honom så att han kanske ändrar sig .... vad ska jag göra... det som inte dödar en blir man starkare av... eller?
5-barnsmamman
Nykomling
Nykomling

Re: min fortsatta kris i lingonluckan

Inläggav Lejonella » lör jun 12, 2010 19:40

Ge råd om vad du ska göra eller inte göra är svårt tycker jag, däremot kan jag säga vad jag själv TROR att jag skulle ha gjort:

Jag skulle ha jättesvårt att fortsätta med min sambo om han gjort så. Jag måste kunna känna att jag verkligen kan lita på att jag är nr 1 (förutom barnen såklart..) och vore jag i din sits skulle jag inte kunna lita fullt ut. Och enligt mig kan man inte gå vidare om inte tilliten finns. Men man måste ju låta varandra göra vissa "lättare misstag" OM det nu verkar finnas någon förbättring i sikte så kanske man kan våga börja lite på varandra igen.

Men det skulle ta lång tid, och då måste han verkligen visa i handling att han menar allvar. Kanske skulle det då fungera.

Din man verkar ju göra misstag om och om igen, och bara han en massa bortförklaraingar. För mig finns det inget grått io en relation vad gäller otrohet bara svart eller vitt. Jag tror inte att jag skulle finna mig i det din man gör.

Men det är lätt att sitta här och tycka och tänka. Jag bara ge dig rådet att vara sann mot dig själv. Hur mycket är du beredd att ta? Och hur myclet vågar du satsa nu? Och hur många mer misstag och lögner är du beredd att ta? Och är du verkligen värd att ta lögner och svek?

KRAM och lycka till.
Bild

Bild

Bild
Lejonella
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » lör jun 12, 2010 21:34

Jag skulle nog ha svårt att bortse ifrån 12 år och 5 barn och bara titta på problem. Men jag vet inte, det är ju inte mig det handlar om.
Ni kanske skulle ta hjälp av familjerådgivning.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav matildab » sön jun 13, 2010 15:37

Jag tycker att det är otroligt barnsligt beteende från din mans sida!!
herregud vuxna karl noch håller på att sabba allt för en internet flört!
jag har aldrig varit i liknande situation (inte sen jag var typ 14 i alla fall!!!) vet faktiskt inte vad jag skulle gjort om jag var du!!!!jag skulle nog bara skratta åt honom!!eller jag vet inte...får hålla med ovanstående inlägg(båda två).....

Förstår att det är oerhört jobbigt med allt tjafs och antar att det är spännt hemma???
svårt att ge råd till nån man inte känner,

hoppas det löser sig i alla fall!
kram!
Bild
matildab
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav 5-barnsmamman » sön jun 13, 2010 18:00

Jaa vad ska jag säga !!
I mitt huvud är det kaos men vi har pratat o han säger att han har bestämt sig för att bryta med henne o om han inte var seriös varför skulle han då öppna sitt hjärta o berätta precis allt.han säger att han älskar mig o han visar det verkligen igår somnade han tom med mig i sovan på mina "kuddar" han tar på mig jämt o vill vara med mig och han visar o säger hela tiden att han älskar mig o att han kommer att fixa allt.LITA PÅ MIG säger han,men han säger att han måste avsluta detta på rätt sätt för han vill inte att denna kvinna ska tänka att han är en skitstövel för han har tänkt lämna mig pga att vi inte har haft nån relation tillsammans och hon älskar honom o tror att han ska lämna mig för henne så.... han pratar med henne och försöker förbereda så att hon känner lite i taget att han glider ifrån henne,,, jag vet inte det enda jag vet är att sättet han behandlar mig nu och det han verkligen säger att jag ska lita på honom det är sant för att jag känner honom ganska väl efeter 12 år men ....det finns alltid ett litet tvivel bak i mitt huvud, jag sa till honom att ta sin tid och verkligen göra det på ett riktigt sätt,detta eftersom då kan jag vara säker att han har lagt det bakom sig och inte hamnar där igen,det är jättesvårt och det bränner i mitt hjärta hela tiden, men jag är inte redo att kasta bort 12 år och 5 barns liv,jag måste kämpa o ha tro.....om jag har fel så Gud hjälpe mig för jag tror inte tt jag klarar av det för han är mitt liv......
5-barnsmamman
Nykomling
Nykomling

Inläggav Redhotwera » sön jun 13, 2010 21:21

Jag hoppas för din skull att det inte bara är snack utan även visar sig i hans handlingar. Jag skulle vara uppmärksam på att han faktiskt gör som han säger. Jag skulle nog kräva det om förhållandet skulle ha en chans.
Lycka till!!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinisMamma » mån jun 14, 2010 00:16

Om jag hade varit i din situation så hade jag krävt familjerådgivning.
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Återgå till Relations problem