Banner Forum Image

Min andra förlossning! (obs långt)

Möt andra föräldrar med samma intressen som du

Min andra förlossning! (obs långt)

Inläggav Supermamman » tis apr 19, 2011 21:53

Hej allihopa nu ska vi se om ja inte har lite tid över att skriva min förlossning med lukas här ;)

Vi började i måndags den 11 April. Jag känner världens jävla smärta i underlivet och blir akut kissnödig. Går på toaletten och va ser ja de kommer blod blir jätteorolig och ringer förlossningen som vill att ja kommer in för en kontroll. När ja kommer in klockan 19:00 ser allt bra ut och de va slemproppen med blod som kom och ja va 1 cm öppen. Ja får åka hem igen för att vila vid ca 21:30. Vi kommer hem igen klockan 23:00 och ja tar dom 2 värktabletterna som ja fått på förlossningen för att sova. Men sover inte länge förrens ja måste börja klockan värkar. Dom ligger på 5 minuter emellan och ja ringer förlossningen igen och säger att ja vill komma in då ja har massa värkar. När ja kommer in igen 01:00 så kollar dom igen och ja är öppen 1 och en halv cm bara. SUCK. Aja ja får inte åka hem iallfall för dom ser att ja har mycket ont. Efter ett tag så kommer ja in på ett förlossningsrum med lustgas som ja andas hela natten och när dom sedan kollar igen på morgonen är ja fortfarande öppen 1 och en halv cm så ja få ren sovdos för att sova. Ja somnar vid 12 tiden och är vaken igen vid 2 så 2 timmar va de ja sov. Sen börjar ja få lite ont igen och dom kollar och ja är öppen 2 cm (vi är inne på tisdagen) har lite värkar men inget händer så ja får prata med en läkare och vi bestämmer att vi ska sätta gel dagen därpå för att se om de mognar/startar och så får jag en ordentlig sovdos så ja får sova nästan hela natten vilket va väl behövligt för ja va som en ny människa på onsdag morgon. Pratar med läkaren igen och vi bestämmer åter igen att vi sätter gel och kommer de inte igång under dagen så ska vi sätta igång mig följande dag. Klockan 11:00 kommer bm och sätter gelen och ja inväntar att något ska hända. Klockan 16:00 börjar ja få värkar...och dom blir kraftigare och kraftigare och ja måste gå och duscha för att orka lite till för de tränger på neråt grymt mycket. Dom känner men de har inte hänt mycket i öppningsskedet. Klockan 18:00 kräver ja lustgas för att orka med. Dom kollar hur mycket ja är öppen och jag är öppen 3 och en halv cm. (går superlångsamt de här vet ni) Vid 20:00 håller ja på att avlida och vill ha epudral men ja avråds från de då ja inte öppnat mig någe mera. Ja lider och lider och vill ha kejsarsnitt men får inget utan efter mycket tjat får ja min epudral även fast ja bara e öppen 3 och en halv cm. Efter dom satt epudralen så känns de lite bättre men efter ett tag så måste ja använda mig av båda epudral och lustgas för att orka för de tränger på neråt bra nå mycket. Ja konsulterar med olika läkare för ja känner att ja kommer verkligen inte orka med den här förlossningen ja vill ha kejsarsnitt. Efter en del diskussioner och dom kollar mitt öppningsskede (som för övrigt inte har hänt nå mera på) så beslutar vi att ja äntligen ska få mitt kejsarsnitt. Vid 02:30 åker vi ner på operationen och en läkare där förklarar allt för mig om hur dom ska göra innan dom ens börjar med någonting dom är jättesnälla med mig där nere och gör allt för att de ska kännas bra för mig. Klockan 03:31 torsdagen den 14 april så hör ja min Lukas skrika och tårarna sprutar :D Pappa följer med ut och klipper strängen och ja får sen se min skrutt innan pappa och son går upp för vägning och dyligt medans mamma sys ihop och kräks floder av mediciner :P Sen får ja äntligen åka upp till min lilla skrutt och ge honom hans första dos mat. Fick senare höra de va ett bra beslut att ja tog kejsarsnitt för ja hade inte så starka väggar i livmodern och sånt så hade ja fortsatt hade de kunnat sluta illa och så fick ja även veta att de normala är att förlora 500 ml blod i ett kejsarsnitt men lilla ja ja förlora bara 100 ml ja så ja verkar ju va gjord för detta :P Va även uppe och gick samma dag som ja blev snittad och dagen efter så fick ja fara hem så ja fick vara med min andra son oxå så trots omständigheterna mår ja som en oförskämd prinsessa (vilket även barnmorskerna och läkarna på bb tyckte :-P)
Bild
Bild
Supermamman
Har vimedbarn.se som startsida

Re: Min andra förlossning! (obs långt)

Inläggav Cissid » tis apr 19, 2011 22:15

Grattis till Lukas! Vilket fint namn! Oj vad jobbigt med ett så utdraget öppningsskede, vad skönt att du tillsist fick snitt istället!
Bild
Bild
Cissid
Alltid online
Alltid online

Inläggav gellis » tis apr 19, 2011 22:21

vad skönt för dig att du fick snitt till slut och att det kändes bra, grattis till er :)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » ons apr 20, 2011 07:21

Oj vilket maraton....stackare, men skönt att det slutade väl och att du mår bra!! GRATTIS till Lukas också såklart!
sprallos

Inläggav lime95 » ons apr 20, 2011 08:12

Grattis till Lukas! Skönt att allt slutade bra efter denna utdragna process!
Marcus -92, Emil -95, Eric -09, Maya -11

Bild

Bild[
lime95
Alltid online
Alltid online

Inläggav trudy » tor apr 28, 2011 12:17

Grattis till grabben :) Vilken karusell men vilken tur att den tog slut. Hur har ni det idag?
trudy
Alltid online
Alltid online

Inläggav Supermamman » tor apr 28, 2011 19:40

Tack för alla gratulationer. Jo idag har vi de jättebra väntar på att mitt snitt ska sluta läcka sårvätska annars e allt tipptopp. Båda sönerna går ihop och mamman mår som en bortskämd prinsessa och pappan mår bra han me lite trött dock då han måste ta störta grabben då ja inte får lyfta honom på minst 4 veckor till. Har fortfarande inte fått tid till att lägga upp bilder men laddar ner dom från kameran nu så får vi se om ja hinner innan Lukas vaknar eller om de får bli någon kväll här framöver då de är lugnt igen :D Men ja ska som sagt inte klaga ja mår som en prinsessa trots snitt och båda barnen är snälla och Lukas sover typ hela nätterna och ökar i vikt så man blir mörkrädd på 4 dar hade han ökat 400g och nu sist vi vägde (2 dagars mellanrum) hade han gått upp 100 gram till så de går ingen nöd på honom inte :D
Bild
Bild
Supermamman

Inläggav Supermamman » fre apr 29, 2011 21:20

mina boys :D
Bilagor
grabbsen.jpg
(134.4 KB) Nerladdad 7 gånger
Bild