Min Älskade vän...
26 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Min Älskade vän...
Tack för alla kramar och fina ord!
Idag blir det en tuff dag för många!! Allra minst för föräldrar, syskon och anhöriga till de omkomna och skadade!
Jag kommer för första året att ga med i fackeltåget... blir lite jobb idag för att försöka få tankarna på annat.
Sen blev jag så otroligt rörd då jag fick ett sånt fint sms idag från Hannas mamma!
Jag ska åka och hälsa på henne någon dag, inte träffat henne på många, många år.
De tre sista åren har vart så mycket tuffare än åren innan, saknaden har varit så mycket större... kanske det beror på att jag fått barn mm något som jag är så fullt medveten om att inte hon fick uppleva!
Nu ska jag sluta tjabbla och göra mej iordning för jobbet!

Idag blir det en tuff dag för många!! Allra minst för föräldrar, syskon och anhöriga till de omkomna och skadade!
Jag kommer för första året att ga med i fackeltåget... blir lite jobb idag för att försöka få tankarna på annat.
Sen blev jag så otroligt rörd då jag fick ett sånt fint sms idag från Hannas mamma!
Jag ska åka och hälsa på henne någon dag, inte träffat henne på många, många år.
De tre sista åren har vart så mycket tuffare än åren innan, saknaden har varit så mycket större... kanske det beror på att jag fått barn mm något som jag är så fullt medveten om att inte hon fick uppleva!
Nu ska jag sluta tjabbla och göra mej iordning för jobbet!

- virmana
ja usch det är en svår tid. Jag känner flera som blivit skadade och även bekanta och vänner samt vänners syskon som dog i branden. Jag klarar inte riktigt av minneshögtiderna faktiskt, jag blir alldeles för rörd och påverkad av det. Fy... blir alldeles tårögd bara nu.
Virmana: håll din väns minne i ditt hjärta, och åk och träffa hennes mamma om det känns bra. Att hålla det varma minnet av henne levande är ju det finaste man kan göra när något så tragiskt har hänt. Jag tänker på dig och alla andra som saknar någon på det sättet.
Virmana: håll din väns minne i ditt hjärta, och åk och träffa hennes mamma om det känns bra. Att hålla det varma minnet av henne levande är ju det finaste man kan göra när något så tragiskt har hänt. Jag tänker på dig och alla andra som saknar någon på det sättet.
- Liina
- Alltid online

är det branden igbg ni pratar om? Min kära sambo var med där och vart räddad av en rök dykare i stista stund och fick åka med kramper till sjukhuset.. han överlevde.. men har många hemska miinnen.. hans vänner dog alla i branden... =(
väldigt fint berättat av dig.. hylla din vän.. och kom ihåg de fina minnena..
väldigt fint berättat av dig.. hylla din vän.. och kom ihåg de fina minnena..
- Emmice
- Stammis

En stor klump i bröstet och tårar som bränner bakom ögonen. Jag har bara inte ord för att trösta. Det är så orättvist. Styrkekramar till dig! Din vän lever på ett sätt vidare i dig och alla andra som minns henne.
-

moia - Alltid online

Tänker på dig, din vän och alla andra drabbade.
Jag sitter bara några meter från stället det hände. Gick förbi nu på kvällen och såg att dom gjort ett mycket fint minnes ställe. Dom hade inte visat allt när jag var där men jag gissar på att det är en stor minnessten där alla namnen finns på dom omkomna.
Sååå hemskt
Tårarna var nära att komma när jag gick där idag trots att jag inte är en av de drabbade.
Kram till dig!
Jag sitter bara några meter från stället det hände. Gick förbi nu på kvällen och såg att dom gjort ett mycket fint minnes ställe. Dom hade inte visat allt när jag var där men jag gissar på att det är en stor minnessten där alla namnen finns på dom omkomna.
Sååå hemskt
Kram till dig!
-

nita - Alltid online

Läste lite om minnesmärket på gp.se
Fakta om minnesmärket
Minnesmärket är en två meter hög och tio meter lång lätt böjd stenskiva med ungdomarnas namn och ålder ingraverade och förgyllda. Namnen är utströdda som på en stjärnhimmel.
Stenen är av syonit, en blåskimrande granit, och kommer från Laervik i Norge.
En spegelblank sten av granit framför monumentet speglar himlen och ger plats för ljus och blommor.
Trottoaren är lagd i en röd kvartsit (sandsten) från Mångsbodarna i Dalarna.
Två prydnadspäronträd, silverpäronträd, har planterats bredvid monumentet.
På baksidan växer kaprifol, Bohusläns landskapsblomma.
Monumentet är gjort av konstnären Claes Hake.
Kostnaden är 1,5 miljoner kronor.
Fakta: Göteborgs stad
Fakta om minnesmärket
Minnesmärket är en två meter hög och tio meter lång lätt böjd stenskiva med ungdomarnas namn och ålder ingraverade och förgyllda. Namnen är utströdda som på en stjärnhimmel.
Stenen är av syonit, en blåskimrande granit, och kommer från Laervik i Norge.
En spegelblank sten av granit framför monumentet speglar himlen och ger plats för ljus och blommor.
Trottoaren är lagd i en röd kvartsit (sandsten) från Mångsbodarna i Dalarna.
Två prydnadspäronträd, silverpäronträd, har planterats bredvid monumentet.
På baksidan växer kaprifol, Bohusläns landskapsblomma.
Monumentet är gjort av konstnären Claes Hake.
Kostnaden är 1,5 miljoner kronor.
Fakta: Göteborgs stad
-

nita - Alltid online

Jaa stenen va jättefin!
Hannas mamma mötte upp mej på platsen så vi lyssnade på ceremonin tillsammans..
det va så härligt att få krama om hennes familj... och herregud va hennes bror har växt!! hihi
Inte så konstigt kanske men för mej har tiden stått stilla!!
Tack igen för alla fina ord...!!
Ska försöka hälsa på min ängel idag vid graven idag <3
Hannas mamma mötte upp mej på platsen så vi lyssnade på ceremonin tillsammans..
det va så härligt att få krama om hennes familj... och herregud va hennes bror har växt!! hihi
Inte så konstigt kanske men för mej har tiden stått stilla!!
Tack igen för alla fina ord...!!
Ska försöka hälsa på min ängel idag vid graven idag <3
- virmana
Så fint du skrivit å Jag beklagar verkligen!Jag va själv där på den festen o förlorade vänner.Allt känns väldigt tungt nu.
- andy
- Nykomling

andy skrev::cry:
Så fint du skrivit å Jag beklagar verkligen!Jag va själv där på den festen o förlorade vänner.Allt känns väldigt tungt nu.Jag beklagar verkligen!Skickar lite styrkekramar!
Massa å massa kramar till dej med!!
- virmana
26 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2