Min 1-åring ska på dagis
5 inlägg • Sida 1 av 1
Min 1-åring ska på dagis
Har lite panik över att min lillkille börjar dagis nu vid 1år..
känns som jag sviker han.. lämnar bort han.. vill inte att han ska känna att han blir övergiven
han är just nu väääldigt mammig och kan reagera med skrik och panik om ja lämnar han och någon annan tar upp han ( hände igår)
känns så hemskt att lämna han då han är i denna fas
så ge mig lite positiva berättelser
känns som jag sviker han.. lämnar bort han.. vill inte att han ska känna att han blir övergiven
känns så hemskt att lämna han då han är i denna fas
så ge mig lite positiva berättelser
- Happy
- Börjar hänga här en del

Re: Min 1-åring ska på dagis
Vi började skola in Oskar vid ett års ålder och det gick jättebra. Han var dock inte mammig eller pappig vid den åldern utan det har kommit senare. Dagmamman där Oskar går har sagt att det är lättare att skola in vid 1 än vid 1,5 år men det är nog väldigt individuellt.
Du får intala dig själv att han kommer må bra av att gå på dagis och träffa kompisar så att du inte överför din oro på honom för då kommer han inte känna glädje över att gå dit.
Det kommer säkert gå bra, men för vissa barn kan det ju ta lite tid.
Du får intala dig själv att han kommer må bra av att gå på dagis och träffa kompisar så att du inte överför din oro på honom för då kommer han inte känna glädje över att gå dit.
Det kommer säkert gå bra, men för vissa barn kan det ju ta lite tid.
- Taweret
- Alltid online

Noel började på dagis när han var 13 månader gammal. Och det gick över förväntan! Den 3e dagen sov han där för första gången utan några som helst problem.
Idag så springer han in och vinkar hejdå när vi går. Känns som om han trivs jätte bra verkligen!
Så jag tycker inte att du behöver känna att du överger honom. Tänk positivt så går det lättare för både dig och han
Sen kommer han att utvecklas enormt mycket på dagis.
Idag så springer han in och vinkar hejdå när vi går. Känns som om han trivs jätte bra verkligen!
Så jag tycker inte att du behöver känna att du överger honom. Tänk positivt så går det lättare för både dig och han
Sen kommer han att utvecklas enormt mycket på dagis.
-

MinisMamma - Alltid online

Jag skolar in Leon nu.
Han har varit passad av mina föräldrar tre gånger, varav två var skrik o gråt... annars har han alltid haft mej eller pappa hos sig.
Han är otrolig mammig när han är trött eller närhelst jag är inärheten, hihi! Pappig ibland med...
På dagis går det såååå bra, han älskar att vara med de andra barnen o det finns så mycket kul att titta på o göra!
Idag har jag för första gången varit ifrån honom, och de var ute o åkte pulka, lekte i ett stort lekrum, bytte blöja, åt lunch och glass, o han var såå nöjd hela tiden, gick huuur bra som helst utan mej!
Men när vi skulle hem och fröken kom med honom till mej, då blev han mammig
Tycker det är roligt att han får umgås mycket med andra barn, det är utvecklande och han får lära sig massor!
Det kommer gå så bra för din lille kille!
Lycka till!
Han har varit passad av mina föräldrar tre gånger, varav två var skrik o gråt... annars har han alltid haft mej eller pappa hos sig.
Han är otrolig mammig när han är trött eller närhelst jag är inärheten, hihi! Pappig ibland med...
På dagis går det såååå bra, han älskar att vara med de andra barnen o det finns så mycket kul att titta på o göra!
Idag har jag för första gången varit ifrån honom, och de var ute o åkte pulka, lekte i ett stort lekrum, bytte blöja, åt lunch och glass, o han var såå nöjd hela tiden, gick huuur bra som helst utan mej!
Men när vi skulle hem och fröken kom med honom till mej, då blev han mammig
Tycker det är roligt att han får umgås mycket med andra barn, det är utvecklande och han får lära sig massor!
Det kommer gå så bra för din lille kille!
- Ki27
- Alltid online

Ja de kommer nog gå bra.. han har varit mkt på öppna förskolan så han är van massa barn. men känns jobbigt att detta blir som första separationen från han :/ inte lika mkt tid med han sen.. men man kommer väl in i det också.
- Happy
- Börjar hänga här en del

5 inlägg • Sida 1 av 1