Mensvärk!
8 inlägg • Sida 1 av 1
Mensvärk!
Visste inte riktigt under vilken kategori jag skulle skriva det här, men men.. Är det någon mer än jag som har fått värre mensvärk efter det man har fått barn?
Jag hade ganska mycket värk innan med, men nu är det löjligt. Som tur är verkar det vara mest under det första dygnet och nu har jag ju slutat amma så jag trycker i mig värktabletter men det händer inget...
Har haft mens nu 3 gånger och lika mycket ont varje gång, men den här gången var det nog tom värre samt att nu blöder jag mer än innan barn.
Gör så ont att jag inte kan sitta ner ens och gör så ont att jag knappt kan bära lillemannen.. :/ men jag biter ihop... undrar bara om det ska vara så här.
Känns nästan som att föda barn på nytt...
Jag hade ganska mycket värk innan med, men nu är det löjligt. Som tur är verkar det vara mest under det första dygnet och nu har jag ju slutat amma så jag trycker i mig värktabletter men det händer inget...
Har haft mens nu 3 gånger och lika mycket ont varje gång, men den här gången var det nog tom värre samt att nu blöder jag mer än innan barn.
Känns nästan som att föda barn på nytt...
-

LillaLola - Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Re: Mensvärk!
Åh tack snälla!
Skönt att höra att man inte är ensam om att känna så här iaf
Ahaa det låter ju ganska logiskt måste jag ju säga ^^ att den övar igen liksom ^^
mjo kanske borde kolla upp i alla fall, men nu känns det mycket bättre och blöder nästan ingenting. Så om det blir samma sak nästa gång så lovar jag att kolla upp det ^^
Men vad skönt om det inte kommer vara så här för evigt tänker jag
hehe hade nog inte stått ut 
mm Jag har helammat till ca 6 månader o de sista månaderna bara på morgonen och tills för en månad sen så vill han inte ha mer så vad ska man göra
Började få mensen när han var runt 6 mån också så det kanske hänger ihop lite med att jag inte ammade lika mycket.. eller hur ligger det till med det där egentligen?? Det verkar ju vara så himla olika för alla.
åååh ser att "lillebror" nästan har BF som Sebbes födelsedag
vad kul
Stor kram och tack för ditt svar
Skönt att höra att man inte är ensam om att känna så här iaf
Ahaa det låter ju ganska logiskt måste jag ju säga ^^ att den övar igen liksom ^^
mjo kanske borde kolla upp i alla fall, men nu känns det mycket bättre och blöder nästan ingenting. Så om det blir samma sak nästa gång så lovar jag att kolla upp det ^^
Men vad skönt om det inte kommer vara så här för evigt tänker jag
mm Jag har helammat till ca 6 månader o de sista månaderna bara på morgonen och tills för en månad sen så vill han inte ha mer så vad ska man göra
åååh ser att "lillebror" nästan har BF som Sebbes födelsedag
Stor kram och tack för ditt svar
-

LillaLola - Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Jag har alltid haft hemsk mensvärk innan jag fick min dotter. Första mensdagen var det värsta och det var garanterat att jag kräktes, på ngt märkligt sett så blev det alltid bättre.Jag struntade helt allt ifall jag hade planer och gick aldrig ut efterssom jag hade tröttnat på kräkas bland folk mitt i stan.allt förändrades efter haft min dotter, första gången mensen gjorde ont men sedan dess får jag inte så mkt ont alls jämfört med förr och inget mer kräkande för mig som tur.
hoppas att det blir bättre for dig, jag vet hur jobbig det är.
Lycka till
hoppas att det blir bättre for dig, jag vet hur jobbig det är.
Lycka till
-

Sann123 - Gillar vimedbarn.se

Jag fick mycket värre mensvärk efter första dottern..nu har jag inte hunnit ha någon mens ännu så jag vet inte
Men jag hoppas inte att den blir ännu värre för då kommer inte jag kunna stå på benen... 
- LillaMalin
- Alltid online

Första 2-3 gångerna hade jag hemsk mensvärk dom första dagarna och samma gällde ägglossningen.
Men nu så är jag åter i det "normala" som jag hade innan. Jag har det typ i 3 dagar sen är det borta, nu behöver jag inte ens äta några värktabletter den första dagen heller.
Ägglossningen känner jag fortfarande av men inte så mycket som i början.
Men nu så är jag åter i det "normala" som jag hade innan. Jag har det typ i 3 dagar sen är det borta, nu behöver jag inte ens äta några värktabletter den första dagen heller.
Ägglossningen känner jag fortfarande av men inte så mycket som i början.
-

MinisMamma - Alltid online

jag känner av mensvärken mer nu än vad jag gjorde innan jag blev gravid....känner oxå av ägglossningen nu vilket jag inte alls gjorde innan....men mensen har typ samma mängd som innan så det e ju rätt skönt...blöder i 1½ dag typ sen e det inte mkt dom tre andra dagarna... men som sagt det gör ondare nu än vad det gjorde förr på mig..då kände jag inget men nu får jag typ skitont samma dag som den ska komma.....som tur e gör det bara ont den dagen....
jag tror nog att det kommer bli bättre o bättre för dig ju längre tiden går
jag tror nog att det kommer bli bättre o bättre för dig ju längre tiden går
- Tigi
- Alltid online

Hade jätte mycket mensvärk innan jag fick barn och nu är det värre. sitter både i magen och ryggen och i flera dagar. Brukar få utskrivet pronaxen av läkaren för mensvärk, fast nu är dom slut här hemma så måste få utskrivet mer. Har du provat pronaxen? Är den enda som hjälper för mig.
Blöder även mera och längre också
, sist varade den i 1 1/2 vecka.
Blöder även mera och längre också
-

Malin87 - vimedbarn.se skribent

Jag hörde på nåt program på tv (doctors på 4an tror jag det var) att man brukar blöda mer efter man fått barn. Varför minns jag dock inte. Men så var det iaf.
Mensvärken vet jag dock inget om.
Mensvärken vet jag dock inget om.
-

miihmeow - Alltid online

8 inlägg • Sida 1 av 1