Banner Forum Image

Men hur gör man med sina sexgalna karlar?

Diskutera relationsproblem

Men hur gör man med sina sexgalna karlar?

Inläggav moia » tor aug 14, 2008 21:50

Okej, det här ämnet dyker väl upp lite då och då, men nu är det min tur... Jag är så extremt asexuell nu. Det är ju inget konstigt, hormonerna gör mig till ammande mamma istället för sexvillig partner. Jag går omkring och bara vill inte, helst inte ens röra vid "juvelerna". Jag förstår ju att min älskade pojkvän kan bli lite frustrerad, men allså... Han bara vill och vill och vill, sa öppet imorse att han är sugen heeela tiden. Samtidigt går jag omkring och undrar varje gång han masserar min nacke, varje kram, varje kyss... undrar om hans plan är att det ska leda till något mer. Jag tror att det ofta (oftas?) är så, och det vill jag inte. Jag vill kramas!!! Jag vill kyssas!!! Jag vill ha ryggmassage!!! ...och jag vill inte behöva vara rädd för att liksom tvingas till något mer. Klart att han inte tvingar mig, men det känns så på något sätt. Vi är partners, älskande, jag är tvungen att ge mig ibland.

Nu blir det här jättelångt, men det känns också jättejobbigt emellanåt. Jag vill ju ge min älskade det han vill ha, men samtidigt vill jag inte. Det var jag som tog initiativet till första gången efter förlossningen, ca 6 veckor efter. Jag ville få "första gången" överklarad. Det var bra, och det känns bra någon gång ibland, men jag behöver världens längsta uppvärmning. Nu "går jag med på" att liksom leka sexuell ibland, men oftast orkar/vill jag inte, får förklara mig varje gång: "Jag orkar inte, jag är trött, jag vill sova, kan vi inte ta det en annan gång, måste vi, en annan gång?"

Vet inte vad jag vill med det här inlägget egentligen, men jag behöver liksom skriva av mig. Jag vill ha en neonskylt på magen som blinkar: "Låt mig slippa sex, jag ammar!" Men det går ju inte... Jag måste kompromissa. Men det är inte roligt.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Re: Men hur gör man med sina sexgalna karlar?

Inläggav tinali » tor aug 14, 2008 22:06

känner likadant, just nu orkar jag bara vara mamma, tyvärr. inte stripperella...
Bild

Bild

Bild
tinali
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinLyckaLeiha » tor aug 14, 2008 22:10

Alltså, det inlägget va precis som att läsa om mig själv. Känner precis samma, försöker verkligen förklara att lusten inte finns, men han förstår/förstod inte. Detta ledde ju till att allt blivit som det blivit. Jag vill helt enkelt bara bort, känne mig elak. Vi bara bråkar och bråkar nu för tiden, och nu vill jag absolut inte skrämma någon, för allas förhållanden är ju olika, men mitt och A´s förhållande va/är inte tillräckligt stark. Visst är sex trevligt då och då, men jag vill ju också ha lusten, känna suget, LÄNGTA. Och den lusten försvinner ju liksom av allt tjatande. Jag vill faktiskt känna värmen av en enkel kram, känna att massagen finns där för min skull, för att få img att må bra och känna mig bättre. Men alltid är det en baktanke!
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
MinLyckaLeiha
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » tor aug 14, 2008 22:33

Jag ammar inte och har inte gjort det på ett tag, men förutom det känner jag exakt samma sak!! Jag liksom VET att min sambo hade kunnat ligga och gosa med mig jättelänge om han visste att det var sexdags men nu när jag inte vill ha sex så blir det inte så mycket gos (även om han är en väldigt gosig kille). Jag vill bara kunna förklara för honom att om han kanske kunde stänga av sexet och så ett tag och kanske gosa mig ordentligt och massera mig och killa mig på ryggen helt utan gentjänster av något slag alls så skulle jag kanske bli bekväm igen.. men det är ju heller inget löfte.
Förut var jag så som man tror killar är, jag var sugen på sex hela tiden, och mycket oftare än min kille, och jag saknar verkligen min sexlust, men den finns bara inte där. Vad ska man göra för att få tillbaks den? Kommer den nånsin tillbaks??
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav tinali » tor aug 14, 2008 22:38

den kommer nog tillbaks, hoppas jag! det känns som om man drar sig undan när han vill kramas och pussas även när man står o lagar mat, för man vill inte höra det där..."ska vi inte?" eller "du vill ju aldrig". jag vill ju jättemycket, jag vill vilja, men min kropp vill inte. svårt att förklara för en kille. dessutom har jag lite känningar i stygnärren, dom är lite hårda, så det är inte så skönt. och att försöka förklara torra slemhinnor för killar verkar vara helt omöjligt.
Bild

Bild

Bild
tinali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » tor aug 14, 2008 22:46

Jo, ja, såhär gjorde vi en gång....

Jag drack lite (mycket) vin.... och då du! Fick jag tillbaka de gamla känslorna....

Men då måste man ha barnvakt kanske så det är lite krångligt.

Annars så måste dom lära sig tålamod.Vi kommer komma tillbaka men just nu är vi mammor i första hand!
Kanske inte mycket hjälp just nu, ville bara säga att jag tror att alla nya föräldrar har samma problem.
Kram på dig. Och lite nackmassage!
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Caroliinen » tor aug 14, 2008 22:48

Åhh..så härligt att höra att jag inte är ENSAM!!! Känner igen mig precis i det ni skriver, tacka gud att man har en förstående sambo (änsålänge) Men när kommer sexlusten tillbaks?! Ni som slutat amma har ni fått tillbaks den?! För hur gör man annars..då blir ju livet dö trist om man aldrig får bli kåt igen :( Just nu känns de väldigt långt borta med sex..
Caroliinen
Alltid online
Alltid online

Inläggav Isan » fre aug 15, 2008 00:18

Oj oj !!! Ni alla beskriver precis det en annan känner oxå!!!
Verkligen skönt att höra att man inte e ensam om att känna så!
Har man även fler än 1 barn så blir det JÄTTE svårt att hitta den där känslan för man e bara så förbaskat trött HELA tiden ...
Med vårat första hade jag inte så svårt att hitta tillbaka dit men nu ... känner mig bara som mamma å hemhjälp typ ...
Här e det nämligen så oxå att sambon tycker inget sex då blir det heller inget mys å gos ... orättvist tycker jag! För att kunna bli kåt igen behövs ju allt det där först eller??? Hmmm ja se karlar ... dom skulle nog behöva ta hand om våra hormoner mm så dom får känna på alla humörsvängningar å allt det bär med sig att vara gravid å ammande!!!
Isan
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » fre aug 15, 2008 00:42

...
Senast redigerad av shoegal lör nov 21, 2009 02:25, redigerad totalt 1 gång.
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » fre aug 15, 2008 00:51

Men... jag slutade amma för två och en halv månad sen, var i jättebra skick efter förlossningen (inga stygn eller slitningar, fick tillbaks muskulaturen snabbt) och förutom att jag har fula fula fula strechmarks som jag HATAR och är lite småtjock fortfarande så är jag liksom densamma... förutom sexlusten!! Det skrämmer mig faktiskt jättemycket, för jag har alltid verkligen gillat att ha sex, och nu när det känns så här så vet jag inte vad jag ska göra... Jag älskar ju verkligen min sambo och är jätterädd att han tillslut ska vilja ha sex så mycket att han funderar på att hitta någon annan att göra det med. (inte så att det kommer vara så i första taget direkt, men sen elsa föddes har vi haft sex en gång... och jag vet knappt om jag nånsin mer vill)

jag VILL vilja men det räcker inte.... fan, hur gör man?

För er andra hoppas jag det löser sig när ni slutar amma och sådär!!! :)
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav cornelia19 » fre aug 15, 2008 05:44

Det är som att läsa om sig själv som alla skriver. Jag känner lika dant, sambon vill också rätt mycket, vist att jag gett med mig ibland och vist kan de vara skönt men man känner sig inte så rolig, trött och sen är man rädd för att brösten ska läcka* han bryr sig inte* men jag känner mig ofräch*. Det är rätt skönt att han jobbar då är han är för trött för det. Ibalnd vill jag men då orkar inte han, men när han vill då orkar inte jag för man har haft om Cornelia hella dagen och man vill bara att han ska ta över henne istället så man själv får vila en stund.

Men samtidigt så säger han inte så mycket han förstår mig vi är rätt öppna i vårt förhållande är de något som inte är bra accepterar han de. Han har sakt de enda han vill ha är en kram eller en puss, att bara gosa utan att ha sex eller att vi kan ta en dusch tillsammans jag tycker de är tillräckligt för man orkar verkligen inte. Tycker de är skönt att bara ligga och kramas.

Liina: säger som dig, man vill men att de inte räcker.
Användarvisningsbild
cornelia19
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » fre aug 15, 2008 09:17

Måste va jobbigt som tur e har jag inte haft några såna känslor tror inte de kommer heller. :D
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » fre aug 15, 2008 09:23

Jag har nog varit sugen trots amning...men det har varit tröttheten som tagit ihjäl tillfällena istället. Man har prioriterat annat helt enkelt.

Jag tycker nog att jag är tillbaka till mitt gamla (sextokiga) jag...haha! Jag tycker det är skönt och har alltid gjort, även om tillfället inte alltid är optimalt så VET jag ju att jag kommer igång efter ett tag (typ 10 sek...) så jag kör på, tänker nog inte så mycket. Men som tur är har ju (*peppar-peppar*) inte Victor låtit nåt under pågånde mys så att säga...DET är min fasa!!
sprallos

Inläggav soltrollet » fre aug 15, 2008 09:49

Ja jag har inte fått tillbaka nån lust ännu, eller ja den kommer väl smygande så smått och vi får till de ibland, men inte ofta till min sambos stora besvikelse.
Det är verkligen skitjobbigt men jag tror att mitt problem är att jag inte riktigt kan slappna av när vi bara har kondom av nån anledning och jag får ju inte använda nåt annat så hur detta ska lösa sej vet i tusan. :shock:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
soltrollet
Alltid online
Alltid online

Inläggav tinali » fre aug 15, 2008 10:38

ja kondomerna är ju inte så sköna när det känns snustorrt i mumrikern, skraap. kommer igång ibland om vi har sex, värst är det när man inte gör det utan man hade likagärna kunnat vara ute och cykla eller sitta på tunnelbanan, snacka om avtändande tankar.
Bild

Bild

Bild
tinali
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Relationssnack