mellanbarn
6 inlägg • Sida 1 av 1
mellanbarn
det blir en forsättning på min förra fråga om hur många barn man vill ha. När jag gick i skolan pratade vi om att mellanbarnen kom i kläm och gjorde en rolig undersökning i klassen som visade att mellanbarn var mer besvikna över sin uppväxt. Jag är yngst och enda flickan, så jag kan inte komma med något men skulle så gärna vilja veta hur ni mellanbarn har upplevt er uppväxt.
-

ToToRo - Alltid online

Re: mellanbarn
Jag vet inte.. lite kände jag mig nog i kläm. Mellan storebror som är nästan 5 år äldre och lillasyster som är knappt 2 år yngre. Men samtidigt var (är) jag mycket storasyster eftersom jag och min syster är så tätt och vi blev alltid ihoptussade på gott och ont. Storebror har alltid varit himla bra bror som låtit iaf mig vara med. Min pappa som också är mellanbarn har nog alltid haft ett extra gott öga till mig. Vi mellanbarn höll ihop...
Känner knappast att min uppväxt påverkats mycket negativt av detta. Inget jag tänker på nu iaf. Men mellan barn blir ofta medlare, diplomatiska och så säger man. Sån är jag. Och det är väl bra?
Känner knappast att min uppväxt påverkats mycket negativt av detta. Inget jag tänker på nu iaf. Men mellan barn blir ofta medlare, diplomatiska och så säger man. Sån är jag. Och det är väl bra?
- Linen
- Stammis

Känner mig absolut inte i kläm. Men det kanske har att göra med att jag ensam växte upp hos min mamma och mina 2 systrar hos min pappa så jag är nog ett dåligt exempel. Men jag tyckter bara att många syskon är roligt.
Hoppas på att vi också får 3 barn.
Hoppas på att vi också får 3 barn.
-

LineMor - Alltid online

Jag är mellan barn,men eftersom vi är 4 syskon så är vi 2 mellanbarn,jag och min lillebror är mellanbarn och så har vi en äldre och en yngre syster... För mig har det varit positivt,jag har varit den som hängt med alla syskon under uppväxten och även nu... Visst har man hamnat i kläm nån gång men det gör nog alla barn oavsett vilket barn i ordningen man är 
- milla
- Alltid online

jag hade en fantastisk uppväxt! men det är långt mellan oss iofs, brorsan är 5 år äldre, syrran 3,5 år yngre men vi har växt upp ihop. jag är rätt diplomatiskt lagd o har alltid varit fredsmäklaren i familjen men det kan ju lika gärna vara ett personlighetsdrag 
-

Kali - Alltid online

jag är oxå mellan barn. den store är 4år äldre och den lille är 6 år yngre. mycket kom man ikläm många ggr, alla skylde på mej när det hände något. jag var för liten att leka med den store och min lille var för liten. dom hade större krav på mej för jag var den enda flickan. den minsta blev mest bortskämd för han var minst.
den store han fick känna att han var duktig hela tiden. jag fick mpnga ggr bara hänga på. Men jag lider inte av det idag, men ledsen har jag varit många ggr.
den store han fick känna att han var duktig hela tiden. jag fick mpnga ggr bara hänga på. Men jag lider inte av det idag, men ledsen har jag varit många ggr.
- HärligaTöser
- Alltid online

6 inlägg • Sida 1 av 1

[/url