Banner Forum Image

Maximus uppdatering!

Fotat och scrappat - spana in och ladda upp!

Re: Maximus uppdatering!

Inläggav Cecilia* » ons jan 14, 2009 22:17

Vad söt han är! Snygg i både svetsarglasögon och slips! :)
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tossy » ons jan 14, 2009 22:21

Vilken söt kille och så duktig han är också!!
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jenima » ons jan 14, 2009 23:36

Tack alla vad söta ni är! Ja inte roligt att vara sjuk över jul men han kämpade tappert och när han tillfrisknade så var klapparna väldigt roliga :)

Johanna H: Jodå han sitter kvar i soffan och ser på TV när han är lite trött eller det är något jäkligt roligt på barnkanalen! Varje morgon och kväll kan han krypa upp där och slappa lite :)

Tigi: japp var tjungen att testa! mkt av orsakerna till att jag inte lägger upp bilder här r att det är så jäkla tråkigt och jobigt att behöva förminska dom! men en sak jag tänkte på, kan alla se bilderna som jag lägger upp i ett album på tinypic?
Jenima

Inläggav Tigi » tor jan 15, 2009 01:08

Jenima skrev:Tack alla vad söta ni är! Ja inte roligt att vara sjuk över jul men han kämpade tappert och när han tillfrisknade så var klapparna väldigt roliga :)

Johanna H: Jodå han sitter kvar i soffan och ser på TV när han är lite trött eller det är något jäkligt roligt på barnkanalen! Varje morgon och kväll kan han krypa upp där och slappa lite :)

Tigi: japp var tjungen att testa! mkt av orsakerna till att jag inte lägger upp bilder här r att det är så jäkla tråkigt och jobigt att behöva förminska dom! men en sak jag tänkte på, kan alla se bilderna som jag lägger upp i ett album på tinypic?

hmm..jag frågade killen (för själv vet jag ej) .men han sa att alla kan se om dom vet adressen till din bild..... (jag fatta inte vad du menar med album ..för jag har aldrig gjort nått album där ;) ) bara laddat upp bilder lite hit å dit lixom ;)
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » lör jan 17, 2009 12:20

Han är så söt! :D
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » mån jan 19, 2009 20:14

Vilken goding! Och stor han har blivit också, ser ut som en riktig liten storebror. =D Mysigt med ett barn som kan ta det lite lugnt i soffan emellanåt.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav cammi » mån jan 19, 2009 20:19

gu så go han är, söt i väntan på tomten omassa mys i soffa.snart blir han storebror med, inte länge kvar nu!:)
Bild

Bild
cammi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jenima » tis jan 20, 2009 23:08

Skumpan skrev:Åhh vad söt han är! Hur stor var han på 1,5 års kollen? Han är lika lintott som min köttbulle här hemma :-) Jag får väl oxå ta och göra en liten uppdatering känner jag..:-) Jag undrar, jag är på jakt efter en bokhylla att ha leksaker i till Liam, är den där Expedit bokhyllan ni har bra för sånt??, det är väl inget bakstycke på den, ramlar leksakerna ut på baksidan? har du upplevt nåt "problem" med den? Den är himla fin med såna där korgar i, men med tanke på Liams alla småbilar, det kanske inte är så kul att behöva plocka fram dom hundrafemtio ggr när dom åka bakom hyllan....Tacksam för svar :-)

Hej skumpan!

Max var 80cm lång och vägde 12,1 kg Hur stor är Liam? Hur reagerade han på sprutan? Max blev jätteledsen..han grät nästan under hela besöket och klängde vid min hals stackarn :( Bokhyllan har varit jättebra och inte har det trillat leksaker bakom :) Den står helt in till väggen. Det som skulle vara är att den under flytten blev lite vinglig..men vi drog åt skruvarna igen och då blev det helt ok. Mamma föreslog dock att vi skulle fästa den i väggen då Max snart kommer att börja klättra i den och kan råka få den över sig..och det ligger något i det.
Vi har iod mest större saker i hyllan så att dom inte "försvinner" i mängden och har alla småsaker i en snygg korg nedanför... men net har någonsin trillat bakom. och vist är den snygg :)

Alla: tack! ni gör en mor glad :)
Jenima

Inläggav Tigi » ons jan 21, 2009 10:52

skumpan.---- det e inte bevisat att man kan få autism av den sprutan..men jag har oxå hört det...bla av hon kändisen JEnny du vet... så jag fråga min bvc om det å då sa hon att det e väldigt dumt å INTE ta sprutan...å att det inte var bevisat på något sätt det där med autism... men visst e man lite orolig...
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jenima » ons jan 21, 2009 21:56

Det där med autism hade inte jag hört... men den är ju ganska bra att ha...för den ger ju skydd mot så mkt annat... Men min bvc-tant sa att om han får biverkningar så kommer dom först efter 4-6veckor?? Så vi har ine sett några varken då eller nu.

Max var sjuk över julafton..hög feber och krämpor i kroppen... Sen fick han utslag över hela kroppen. Sjukvårdsupplysningen sa att det var 3-dagarsfeber och när jag läse om det på growingpeople så stämde alla symptom på honom. Men shit va jobbigt det var att se honom så sjuk...man vill hjälpa så mkt man kan men det är så svårt att förklara för honom och även förstå honom var han har ont eller så...

Max har fått 11 tänder nu..varav de 5 senaste ploppade upp samtidigt så han har dregglat som en tok nu senaste tiden... Liam har haft sina 11 rätt länge va? har han fått några fler?

Japp jag skall föda snaaaart :) nej inte direkt nervös..lite kanske nu när jag vet hur jäkla on det faktiskt kommer att göra men jag lever på hoppet om att det kommer gå fortare denna gång...dock ser jag inte fram emot ett sönder sarja underliv igen uueck.... Max kom en vecka tidigare så de hoppas jag på denna gång med :)
Jenima

Inläggav Nelia » ons jan 21, 2009 22:16

Ja jisses! Det är ju inte långt kvar alls! Iiih vad spännande!!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » ons jan 21, 2009 22:51

Jenima...--- spännande :D!
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jenima » tor jan 22, 2009 23:30

Skumpan

Max fick sprutan först nu i januari så det var inte dens fel den här ggn :) förra sprutan som han fick vid 1:års kollen gav han däremot feber i tre dagar.

Usch då har han fått en tandflisa utslagen! ja Max har haft tur där..han har ramlat och slagit sig som attan och blodet har forsat flera ggr! men tänderna har klarat sig(nock nock) än så länge!

Du ska inte titta på riskförlossningar hurru! illa nog en vanlig tycke jag..men jag har full förståelse att du ine vill ha fler, även om jag vill det själv. Det där med att bli hysterisk är ens barn blöder som du sa... det är egentligen inte så konstigt... här hemma är det dock mannen som är det blödiga a oss..jag föröker bara trösta och torka utan att säga så mkt...däremot så har jag väldigt svårt för gråt..altså när dom riktiga tårarna kommer...som en dag på dagis..fy det värsta jag varit med om tror jag..skrev om det i nån tråd här för ett tg sedan...hur går det med eran inskolning än så länge?

Hur länge har han haft feber nu? febern i sig är väll egentligen inte farlig..det är ju andra symptom man skall hålla koll på...han kanske har åkt på influensan som härjar nu... Vi har klarat oss här som tur är... inte roligt att få influensa när man skall in och föda vilken dag som helst.

Självklart lägger jag upp en bild så fort jag får möjlighet :) ska fråga omjag får ta med mig datorn in på rummet..isåfall kan ni få en samma dag :) Ska försöka starta en "På G. till förlossningen"- tråd oxå om jag hinner och det inte händer på natten, har för övrigt haft grymma förvärkar idag.... inte skönt :cry:
Jenima

Föregående

Återgå till Foto & scrapbooking