Maxi Cosi Mobi??
22 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Maxi Cosi Mobi??
Var idag och tittade på ny bilstol till Sigrid, det är ju (nästan) lika mycket att välja på som när man köpte vagn!!
Vi fastnade iallafall för Maxi Cosi Mobi och jag undrar om någon har erfarenhet av den bilstolen?
Vi fastnade iallafall för Maxi Cosi Mobi och jag undrar om någon har erfarenhet av den bilstolen?
-

Mickis - Alltid online

Re: Maxi Cosi Mobi??
Jag tror att det är den som en kompis har, en lättviktig stol med suflett man kan fälla upp? Om det är samma är hon jättenöjd med den och jag kommer nog köpa samma nästa gång.
-

Linds - Alltid online

Vi har precis köpt en sån. Fastnade för att den verkade smidig och bekväm samt att den enkelt går att vinkla. Vi har ju inte haft den så länge men är än så länge nöjda med den.
-

*Hanna* - Alltid online

Får väl ta en tur till babyproffsen idag också och prova den i bilen.. Jag är bara rädd att den inte är tillräckligt mjuk för barnet att sitta i, tyckte den verka lite hård i sitsen..
-

Mickis - Alltid online

Vi har köpt den och är hur nöjda som helst. Dels kan hon sitta och titta ut och när det är sov så fäller vi den lite så hon ligger med huvudet mot sidan istället för att falla fram.
- mumsdjuret
- Alltid online

Väcker denna tråd till liv igen, då vi också tittat på en Mobi... MEN så finns det ju också en Tobi
Vad är egentligen skillnaden? (Ni som varit i butik och kanske fått förklarat för er?) Är det nån som har en Tobi? Suck, suck då det skall finnas hundra stolar att välja på...
- Eva
- Alltid online

Finns det enTobi? Har inte sett den. Hursomhelst köpte vi Mobin och är jättenöjda.
-

Mickis - Alltid online

Var på Maxi Cosis hemsida och såg ingen Tobi där, men en Rodi som var till större barn.
Vi har i alla fall en Maxi Cosi Mobi och är väldigt nöjda, den är lätt att flytta själv om det skulle behövas och möjligheten att fälla ner den lite när hon somnat är underbar. Dock har vi en rätt liten bil (äldre S40) så det är väldigt trångt, det är lönlöst att föröska sätta den i fram och när den står i bak går det inte att ha någon i framsätet, tror dock att det hade varit så oavsett vilken stol vi hade valt, ska ändå byta bil snart. Ella verkar väldigt nöjd med sin stol =)
Vi har i alla fall en Maxi Cosi Mobi och är väldigt nöjda, den är lätt att flytta själv om det skulle behövas och möjligheten att fälla ner den lite när hon somnat är underbar. Dock har vi en rätt liten bil (äldre S40) så det är väldigt trångt, det är lönlöst att föröska sätta den i fram och när den står i bak går det inte att ha någon i framsätet, tror dock att det hade varit så oavsett vilken stol vi hade valt, ska ändå byta bil snart. Ella verkar väldigt nöjd med sin stol =)
-

KarinE - Alltid online

Det här är mobin: http://www.lastentarvike.fi/images/Paat ... m_full.jpg
Och det här är tobin: http://www.lastentarvike.fi/images/Paat ... rorush.jpg
De ser likadana ut och kostar lika mycket. Enda skillnaden jag hittar på beskrivningarna är att man kan ställa mobin i olika lägen. Men med en sådan finess borde ju mobin vara dyrare?! Nåja, kanske vi satsar på Mobi hur som helst, eftersom ni är många som har goda erfarenheter av den!
Och det här är tobin: http://www.lastentarvike.fi/images/Paat ... rorush.jpg
De ser likadana ut och kostar lika mycket. Enda skillnaden jag hittar på beskrivningarna är att man kan ställa mobin i olika lägen. Men med en sådan finess borde ju mobin vara dyrare?! Nåja, kanske vi satsar på Mobi hur som helst, eftersom ni är många som har goda erfarenheter av den!
- Eva
- Alltid online

Vi funderar också på att köpa en Mobi, då NTF tipsade oss om att den skulle vara bra fram i en Volvo s60.
-

Nelia - Alltid online

Alltsåååå... Nu har vi varit och tittat på stolar, och de påstod i affären att Mobin inte var bakåtvänd. Vi vill ju ha en stol så att man kan åka bakåtvänt. Är det så att den bara är framåtvänd? Tycker jag läst på så mycket att jag inte fattar hur jag kunnat missa den informationen i såfall, fast iofs var ju texten på finska...:S
- Eva
- Alltid online

mobin skulle va bakåtvänd, läste det på denna sidan...http://www.amvina.se/maxicosi/mobi.aspx. har funderat på en sådan stol oxå!verkar bra och relativt billig!
- tessgustavsson
- Alltid online

Jag tycker väl också att jag läst detta. Då var dom i affären inkompetenta, för de påstod att den bara gick att installera den framåtvänt. Blev osäker då, eftersom man tycker att försäljarna borde veta...
- Eva
- Alltid online

Men vänta här nu....
På maxi-cosis hemsida står det:
Så den skall monteras bakåtvänd!!!!!
På maxi-cosis hemsida står det:
Maxi-Cosi Mobi
Maxi-Cosi Mobi är den populära bilbarnstolen som är godkänd för barn (9-25 kg) som åker bakåtvända i fram- och baksäte, enligt direktivet ECE 44 rev 03
Så den skall monteras bakåtvänd!!!!!
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
22 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2