matråd?
7 inlägg • Sida 1 av 1
matråd?
Leiha äter ett matmål om dagen, ett gröt och en välling. men den där fruktstunden som vi hade med liam funkar inte här. Hon vägrar frukt och om jag inte minns fel så bör man väl inte börja med yoghurt tills man är 8 månader (eller minns jag fel) hon har fått lite turkisk yoghurt med kanel, men vill inte ge henne för mycket för jag har märkt att glass gör henne så lös i magen
nu skulle jag ju kunna amma henne istället men mina stackars bröstvårtor som börjat bli söndertuggade (hon fick ju två gaddar när hon var 3 månader) önskar få ett slut snart
nu skulle jag ju kunna amma henne istället men mina stackars bröstvårtor som börjat bli söndertuggade (hon fick ju två gaddar när hon var 3 månader) önskar få ett slut snart
-

ToToRo - Alltid online

Re: matråd?
Det fungerar inte med fruktpuré heller? Jag hade gett ett extra mål gröt då kanske, eller välling. Eller smörgåsbitar? Grönsakspuré? Måste ju inte vara frukt... Fast svårt ändå, Joel åt ju fruktpuréer som godis på den tiden. 
-

Nelia - Alltid online

men nu när hon är 6 månader kan du väl introducera mer vanlig mat? det finns förövrigt burk med blandning yoghurt/frukt från 6 månader o Jakob fick det från han var 5 månader... Alma o jag äter helt mjökfritt nu så hon har inte fått yoghurt av det skälet. Däremot har vi testat oss igenom lite grönsaker o frukt (älskar hon) men all mat jag lagat har hon hittills tyckt smakat pest! gjorde en mild sås på nötfärs men hon tycker den är vidrig hehe som tur är så gillade jakob den om man saltade på den till honom så behöver inte slänga bort den iaf. alma har fått börja gnaga på både smörgåsrån o majskrokar, mycket populärt, kanske kan du prova små små små små bitar babysmörgås?
-

Kali - Alltid online

leiha tycker mycket om mat och älskar majskrokar (men det sistnämnda kan hon ju inte leva på
Hon ratar allt med frukt, mosad banan, fruktpuréer. barnmatsburken med youghurt och frukt har hon ätit och den gick ned. Gjorde mos av nektariner med lite yoghurt och kanel det åt hon första dagen men inte sen. Får lägga till lite mer gröt då kanske ev ett till mål mat. Men då borde det väl va ok med turkisk yoghurt redan nu.
kali: kan inte vara det lättaste att utesluta all mjölk (säger pankapksälskaren och tedrickaren) har inte testat macka än. Är harig då liam har satt allt i halsen men leiha har inte visat samma symtom så jag kanske ska testa mig på en liten smörmacka.
kali: kan inte vara det lättaste att utesluta all mjölk (säger pankapksälskaren och tedrickaren) har inte testat macka än. Är harig då liam har satt allt i halsen men leiha har inte visat samma symtom så jag kanske ska testa mig på en liten smörmacka.
-

ToToRo - Alltid online

jag har gjort pannkakor på havremjölk, blev jättegott, lite frasigare kanter bara
det är två saker jag verkligen verkligen saknar: ostmacka & riktig mjölk i kaffet! allt annat går faktiskt mycket enklare än jag trodde. plus att det är massa godsaker man inte kan äta (som ost...
) så jag tappade 2 kilo på det första veckan, fin bonus! 
-

Kali - Alltid online

kali: det e därför jag inte tappar mina gravkilon alltså.. måste dra in på osten.. och frasigare kanter på pannkakorna är ju knappast en nackdel... mums
-

ToToRo - Alltid online

Jag tappade också flera kilon när jag ammade och åt mjölkfritt. Tyvärr har de och några till kilon återkommit
Men men. Saknade också fil, mjölk och ost. Men i matlagning är det ingen större skillnad. Till och med min man som är rädd för allt som inte är kött eller grädde gillade de mjölkfria pannkakorna
Vet att jag hörde nån som gjorde dem på bubbelvatten och tofulineglass. Har dock inte provat själv.
Och bullar blir ofta betydligt mjukare om de bakas med havremjölk än med vanlig mjölk.
Och bullar blir ofta betydligt mjukare om de bakas med havremjölk än med vanlig mjölk.
-

Sinus - Alltid online

7 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Matvanor & barnmat