Måste få berätta!!
12 inlägg • Sida 1 av 1
Måste få berätta!!
Alltså dessa charmtroll!
Hobbe är 2,5år och en hejare på att snacka... bla bla bla...
Hans nuvarande favoriter är "Vad gör du?" och "vad är det?"och det är bara tack vackert svara!!
Men lilleplutt fick syn på en äggkartong som jag precis hade köpt och frågade. "Vad är det?" och jag svarade fint, "det är Ägg" fick till svar "nej mamma det är äggar" *puss*
Igår var vi på väg hem ifrån dagis och en bil kom farandes med dåligt avgassystem och det lät massor...
Hobbe började låta som en bil "bruuuum* och jag sa till min son.
"oj vad den lät, va den arg tror du?" men jag fick till svar, "mamma, det är motorn som låter"...
Oj vad stor han blivit, det går inte att spinna iväg i sin egen fantasi, då blir man genast tillrättavisad!
Hobbe är 2,5år och en hejare på att snacka... bla bla bla...
Hans nuvarande favoriter är "Vad gör du?" och "vad är det?"och det är bara tack vackert svara!!
Men lilleplutt fick syn på en äggkartong som jag precis hade köpt och frågade. "Vad är det?" och jag svarade fint, "det är Ägg" fick till svar "nej mamma det är äggar" *puss*
Igår var vi på väg hem ifrån dagis och en bil kom farandes med dåligt avgassystem och det lät massor...
Hobbe började låta som en bil "bruuuum* och jag sa till min son.
"oj vad den lät, va den arg tror du?" men jag fick till svar, "mamma, det är motorn som låter"...
Oj vad stor han blivit, det går inte att spinna iväg i sin egen fantasi, då blir man genast tillrättavisad!
-

30-åringen - Alltid online

Re: Måste få berätta!!
haha, det fattar du väl att det är motorn!!
himlade han med ögonen också? 
-

Kali - Alltid online

- shoegal
- Alltid online

Han är den sötaste!!!
Man får inte bara ett gott skratt varje dag....
Ja ni som har små barn ni har verkligen något att se fram emot, det är underbart!!
Man får inte bara ett gott skratt varje dag....
Ja ni som har små barn ni har verkligen något att se fram emot, det är underbart!!
-

Jag får väl lov att "uppdatera" lite!
Igår så skulle vi fika jag och Hobbe, det är så mysigt att gå till "vårat" fik och mumsa på någe extra! Hobbe älskar dammsugare, och han har utvecklat sitt språk väldigt bra, förut hette det "Slarvsuga", men har på senare tid hetat Dammsugare!
Så på väg från dagis så frågar jag Hobbe vad han ska fika på, och han svarar, mamma äta tårta Hobbe äta Dammsug!
Du menar dammsugare, frågade jag,
-Nej mamma, bara en Dammsug!
Snacka om att experimentera med språket, så ofantligt kul!!!
Igår så skulle vi fika jag och Hobbe, det är så mysigt att gå till "vårat" fik och mumsa på någe extra! Hobbe älskar dammsugare, och han har utvecklat sitt språk väldigt bra, förut hette det "Slarvsuga", men har på senare tid hetat Dammsugare!
Så på väg från dagis så frågar jag Hobbe vad han ska fika på, och han svarar, mamma äta tårta Hobbe äta Dammsug!
Du menar dammsugare, frågade jag,
-Nej mamma, bara en Dammsug!
Snacka om att experimentera med språket, så ofantligt kul!!!
-

Nu har min unge börjat med någe nytt, och jag hoppas jag gör rätt att bara låta det vara, även om det stör mig massor!!!
Han har börjat säga "asså" och "vadå" precis som vilken tonåring som helst!! Han är 2,5 år!!!!
Exempel!!
Asså jag vill ha glass!
Asså, Vadå mamma, vadå ska vi köpa glass till Hobbe...
Asså, jag vill ha dricka...
Det låter helt sjukt!!!
Finns kanske någon pedagog här inne, som kan ge mig lite råd...
Ska prata med Dagis efter påsk, och reda ut vad detta kommer ifrån, för ingen här hemma säger så! Eller kan det bara vara en del av språk utvecklingen??
*suck*
Han har börjat säga "asså" och "vadå" precis som vilken tonåring som helst!! Han är 2,5 år!!!!
Exempel!!
Asså jag vill ha glass!
Asså, Vadå mamma, vadå ska vi köpa glass till Hobbe...
Asså, jag vill ha dricka...
Det låter helt sjukt!!!
Finns kanske någon pedagog här inne, som kan ge mig lite råd...
Ska prata med Dagis efter påsk, och reda ut vad detta kommer ifrån, för ingen här hemma säger så! Eller kan det bara vara en del av språk utvecklingen??
*suck*
-

Hehe, kul.
Han testar nog bara ord. Det går nog över och kommer tillbaka om lite drygt 10 år
Han testar nog bara ord. Det går nog över och kommer tillbaka om lite drygt 10 år

-

Redhotwera - Alltid online

12 inlägg • Sida 1 av 1