Banner Forum Image

Mammor och minimodeller på Tv3

Möt andra föräldrar med samma intressen som du

Mammor och minimodeller på Tv3

Inläggav Stina » tor jan 19, 2012 01:12

Någon som såg första avsnittet av Mammor och minimodeller på Tv3 i måndags? Jag blir så arg av bara reklamen så frågan är om jag ens kommer orka titta på programmet nästa gång.

Ni som såg den, vad får ni för tankar?
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Re: Mammor och minimodeller på Tv3

Inläggav Maija » fre jan 20, 2012 22:52

Jag såg också reklamen och som du sägEr man undrar verkligen varför mammornA försöker lever via sina barn och inte låter dom vara just det, barn!!?
Användarvisningsbild
Maija
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Stina » lör jan 21, 2012 09:19

Utan att ha sett programmet så känns det som ett fall där man borde gå in som myndighet och ställa krav. Dessa mammor förstör ju inte bara sina barns uppväxt och barndom utan deras självförtroende och självkänsla blir ju rubbade redan från start!
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav Nelia » lör jan 21, 2012 10:50

Jag har inte tittat på programmet, men såg på Debatt i torsdags då de diskuterade det. Jag blir bara förbannad. Hemska föräldrar och stackars barn.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav gellis » lör jan 21, 2012 11:26

Jag har tittat på liknade program på TLC fast då från USA, jag tycker att det är fruktansvärt. Det som fick mig att se rött var mamman som rakade benen på sin dotter, sen att dom säger att barnen vill det själva är ju ännu mer skrämmande. Som vuxna har vi väldigt stort inflytande på barn och ett barn vill ju att sina färäldrar ska tycka om dom och vara stolta över dom, jag tror att det hels snurrar till det för barnet och mamman. Jag tror att barnet "vill" göra detta och blir kanske glad av det men jag tror inte att det för den saken skull uta för att få mamman uppmärksamhet och bekräftelse. Mamman i sin tur är helt enkelt för själv upptaken för att inse att hon uttnytjar sitt barn för att få den uppmärksamhet och bekräftelse som hon känner att hon annars inte får.

lite svamligt inlägg men jag är så irreterad över det hela.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav Stina » mån jan 23, 2012 00:06

Ja man blir jätteirriterad!

Detta är ju inte att jämföra i hur man är som förälder men mer hur jag ser på skönhet hos barn eller barns yttre. Många av Ellas kompisar har hål i öronen och Ella vill ju så gärna också ha det! Men jag säger blankt nej.

Det finns flera anledningar till det:
- Jag tycker hon är för liten, fint på andras barn men jag vill inte att mitt ska ha det.
- Onödigt att göra bara för att alla andra har det.
- Infektionsrisk - i princip alla av Ellas kompisar har fått infektioner i ett hål och fått tagit ut dem för läkning av infektion. Där får man ju ont också.
- Vid lekning är jag rädd att de ska göra illa sig i örsnibben med örhängen.

Mina vänners barn ville raka benen sa hon till pappan som frågade varför vill du det. Mamma gör ju det svarar lilltjejen (6år) och pappan säger ja men kolla mina ben - jag rakar inte dem!

När jag hörde det har jag nästan börjat "smygraka" mig för barnen både här och där.
Jag vill inte att de ska behöva se det för att de ska undra kring varför mamma gör det. Är ni med? Någon som tänkt samma sak?
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav Stina » mån jan 23, 2012 22:28

Någon som tittar?
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Återgå till Allmänna trådar i föräldrasnack