Mamma=napp Nej tack!
10 inlägg • Sida 1 av 1
Mamma=napp Nej tack!
Hur ska jag göra för att vänja vår Ellen vid napp. Minns att Mevlin oxå var svår att vänja men Ellen måste lixom ha bröstet för att somna.
Känns i alla fall som det och det är jätte jobbigt.
Speciellt på kvällarna då hon kan ligga och små snutta hur länge som helst och när jag sen lägger ner henne vaknar hon och ger sig inte förren hon får bröstet.
Får hon nappen istället skriker hon, klöks eller bara spottar ut den trots att jag försöker hålla tillbaka den.
Tips TACK!
Känns i alla fall som det och det är jätte jobbigt.
Speciellt på kvällarna då hon kan ligga och små snutta hur länge som helst och när jag sen lägger ner henne vaknar hon och ger sig inte förren hon får bröstet.
Får hon nappen istället skriker hon, klöks eller bara spottar ut den trots att jag försöker hålla tillbaka den.
Tips TACK!

- HelenaHbg
- Alltid online

Re: Mamma=napp Nej tack!
Vet inte riktigt.
Vår kille var sådär också med nappen tills en dag när han var 3 månader någonting då han bara tog den. Men de vanliga tipsen antar jag, prova olika sorter, knacka lite lätt på den och truga truga truga
Kanske vill hon inte ligga själv och suga heller utan det är närheten hon vill ha? Kan bara tipsa om att skaffa en bärsjal så slipper du sitta still utan kan göra saker samtidigt som hon får den närhet hon kräver.
Vår kille var sådär också med nappen tills en dag när han var 3 månader någonting då han bara tog den. Men de vanliga tipsen antar jag, prova olika sorter, knacka lite lätt på den och truga truga truga
Kanske vill hon inte ligga själv och suga heller utan det är närheten hon vill ha? Kan bara tipsa om att skaffa en bärsjal så slipper du sitta still utan kan göra saker samtidigt som hon får den närhet hon kräver.
- Gerda
- Har vimedbarn.se som startsida

det är ju ofta svårt för barnen i början atyt ta napp och min teknik var denna gång som gerda sa. vi hade bärsjal. då fick hon närheten som hon ville ha och vi fick händerna fria
-

ToToRo - Alltid online

Ja det kanske e närheten, har en Babybjörn men kanske bättre med en sjal?
Nappar i alla dess sorter har vi här hemma men inget som passar fröken än. Får väl vänta ut tiden och se hur det går.
Nappar i alla dess sorter har vi här hemma men inget som passar fröken än. Får väl vänta ut tiden och se hur det går.

- HelenaHbg
- Alltid online

Testa sätt lite bröstmjölk på nappen..
Jag minns att det var lättast att få Victor att ta nappen om man höll honom nära, i amningsställning liksom och gungade rätt ordentligt på kroppen...liksom dansade eller vad man ska säga.
Jag minns att det var lättast att få Victor att ta nappen om man höll honom nära, i amningsställning liksom och gungade rätt ordentligt på kroppen...liksom dansade eller vad man ska säga.
- sprallos
Jag tror inte att det är en bra idé att hålla nappen kvar i munnen om hon försöker spotta ut den eller insistera långa stunder.
Det är ju en annan sugteknik och det kan som sagt ta sin tid.
Testa att stryka med nappen på hennes under eller överlätt. Greppar hon den lite så låt henne inte suga tar i hela nappen utan håll tillbaka den så hon får suga lite mera för att få tag i den.
På så sätt kan hon lära sig den nya tekniken.
Du kanske kan testa?
Jag vet att det är jobbigt med snuttapor.
Draken var likadan och tog inte nappen förens hon var ca 4 månader.
Livia tog den samma dag som jag erbjöd den dock, för hon vill tutta, men inte ha sju liter mjölk som strömmar från brösten.
Det är ju en annan sugteknik och det kan som sagt ta sin tid.
Testa att stryka med nappen på hennes under eller överlätt. Greppar hon den lite så låt henne inte suga tar i hela nappen utan håll tillbaka den så hon får suga lite mera för att få tag i den.
På så sätt kan hon lära sig den nya tekniken.
Du kanske kan testa?
Jag vet att det är jobbigt med snuttapor.
Draken var likadan och tog inte nappen förens hon var ca 4 månader.
Livia tog den samma dag som jag erbjöd den dock, för hon vill tutta, men inte ha sju liter mjölk som strömmar från brösten.
-

Medea - Alltid online

Min lilla kicka vägrar också napp och även vi har försökt med alla knep och nappar vi vet om. Hon bara kväljer och kväljer. Så jag har ju inga bra tips till dig direkt
.
Med Isabelle gick det mycket bättre och efter lite övning (som gick till ungefär på det sätt som Medea beskriver) så kunde man inte slita nappen från henne ens om man försökte. Nu försöker vi istället få henne att sluta med den...
Så nu har vi beslutat att inte kämpa mer för att få Josefine att ta napp, nu har vi ju vant oss att inte ha den. Hon har även blivit jämnare med att snutta på mig och jag känner mig inte längre som en levande napp.
Dessutom har hon en snutte som hon använder istället. Det funkar med dom flesta gosfiltarna, hon biter på det mesta, men hon har en favvo som funkar jättebra. Jag bifogar bild
.
Hoppas att det blir bra för er, hur det nu än går
.
Med Isabelle gick det mycket bättre och efter lite övning (som gick till ungefär på det sätt som Medea beskriver) så kunde man inte slita nappen från henne ens om man försökte. Nu försöker vi istället få henne att sluta med den...
Så nu har vi beslutat att inte kämpa mer för att få Josefine att ta napp, nu har vi ju vant oss att inte ha den. Hon har även blivit jämnare med att snutta på mig och jag känner mig inte längre som en levande napp.
Dessutom har hon en snutte som hon använder istället. Det funkar med dom flesta gosfiltarna, hon biter på det mesta, men hon har en favvo som funkar jättebra. Jag bifogar bild
Hoppas att det blir bra för er, hur det nu än går
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

MIn lilla vägrade också napp men hittade sin tumme..fast det är ju svårt att visa hur de ska hitta den. Så tyvärr inga tips, bara lite stöd, att jag vet hur det är, frustrerande!!
- Maiyah
- Alltid online

Jag vill nog hellre att hon fixar nappen än tummen, hur slutar man sen med tummen lixom? Vilka I-landsproblem jag har....! Jaja Ellen får vara utan napp nu ett tag, har ju provat alla som finns på Babyland 
Tack för alla tips iaf!
Strumpan: Gud va söt hon är din lilla snuttis!
Tack för alla tips iaf!
Strumpan: Gud va söt hon är din lilla snuttis!

- HelenaHbg
- Alltid online

Vet inte om någon redan skrivit detta men jag sprutade mjölk på nappen innan jag gav den och då tog hon den och var nöjd trots att det inte kom mer mjökl. Efter några ggr kom hon på att nappen var trevlig:)
- jässica
- Galen i vimedbarn.se

10 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Amning & Flaskmatning