Majmammornas tråd 2010
Majmammornas tråd 2010
Det verkar inte som att det finns nån tråd för oss med Maj bebisar och snart har ju hela månaden gått o alla födda
Men jag antar att dom flesta håller till inne på MB.
Här hemma njuter jag av våran lillebror som vi haft hos oss i två veckor nu! Han äter jättebra o sover tack o lov oftast bra på natten o vaknar ca två ggr för påfyllning.
Det känns som att han växer så det knakar o i onsdags var han iaf 56 cm o vägde 4440g.
Jag har nästan inte lagt ut några bilder alls, måste ta tag i våran dator o installera rätt program.
Får skriva mer senare men ville mest bara öppna ett ställe för oss med Majbebbar att skriva i.
Här hemma njuter jag av våran lillebror som vi haft hos oss i två veckor nu! Han äter jättebra o sover tack o lov oftast bra på natten o vaknar ca två ggr för påfyllning.
Det känns som att han växer så det knakar o i onsdags var han iaf 56 cm o vägde 4440g.
Jag har nästan inte lagt ut några bilder alls, måste ta tag i våran dator o installera rätt program.
Får skriva mer senare men ville mest bara öppna ett ställe för oss med Majbebbar att skriva i.
-

ullis78 - Alltid online

Re: Majmammornas tråd 2010
Jag är majmamma, visst fanns det en tråd vi började skriva bf datum o sånt i i höstas, inte så lång tråd, tror vi alla skrev mest i stora gravidtråden!
Vi fick iaf en liten Loke, den21maj kl 11.06!
Vi fick iaf en liten Loke, den21maj kl 11.06!
- tinali
- Alltid online

Jag skriver också in mig.
Jag har det också bekvämt just nu.
Livia halvvaknar under natten och jag halvsover mig genom amningen i sängen och byter om det behövs.
Jag får sjukt mycket mer sömn nu är när jag var gravid, känns konstigt men ack så underbart.
Hon käkar väldigt bra och tappade bara 20 g från förlossnings vikten.
Hur har era andra knoddar reagerat på bebisen?
Draken gick direkt, och då menar jag direkt och hämtade sin hårborste för att kamma Livia. Sedan var det pipmuggen med mjölk, nappar, leksaker, you name it som gällde.
Känns bra, var orolig över att hon skulle bli sotis.
Jag har det också bekvämt just nu.
Livia halvvaknar under natten och jag halvsover mig genom amningen i sängen och byter om det behövs.
Jag får sjukt mycket mer sömn nu är när jag var gravid, känns konstigt men ack så underbart.
Hon käkar väldigt bra och tappade bara 20 g från förlossnings vikten.
Hur har era andra knoddar reagerat på bebisen?
Draken gick direkt, och då menar jag direkt och hämtade sin hårborste för att kamma Livia. Sedan var det pipmuggen med mjölk, nappar, leksaker, you name it som gällde.
Känns bra, var orolig över att hon skulle bli sotis.
-

Medea - Alltid online

Var oxå orolig, men dante blev jätteglad när han kom till bb och fick se Loke,han skulle klappa och titta på "bäden" hade stora ögon och log. Såg väldigt stolt ut. Han är ganska vild hemma med bollar och bandyklubbor, så jag är ganska vaksam. Plus att han inte riktigt fattar att man inte kan hänga eller luta sig mot bebisen, som mot mamma o pappa, blir hemskt ledsen när man bannar honom om han råkar virvla runt Loke, så vi försöker vara försiktiga, men han måste ju förstå att lillebror kan gå sönder om han får en fotboll i huvudet. Svårt..... Annars är han ju jättego o menar bara väl!
- tinali
- Alltid online

Jo, Draken hänger också över Livia, hon vill ju också.
Hon menar väl men det går ju inte när bebben tex sover, dels så blir det ju för tungt.
Vi vägde Livia idag, hon hade ökar 220 g på 4 dagar så bvc sköterskan sa att jag inte behöver väcka henne för nattamning.
Trollungen äter så det kluckar.
Hon menar väl men det går ju inte när bebben tex sover, dels så blir det ju för tungt.
Vi vägde Livia idag, hon hade ökar 220 g på 4 dagar så bvc sköterskan sa att jag inte behöver väcka henne för nattamning.
Trollungen äter så det kluckar.
-

Medea - Alltid online

Tinali; Ja det stämmer nu när jag tänker efter, vi hade ju en annan tråd men den hittar jag inte!
Medea: Inte behöver väcka henne på natten?! Sover hon hela nätterna redan????!!!!
Vad skönt att det funkar så bra för alla med storasykonen o dom små!
Amanda är oxå jättesnäll mot Lillebror o ska vara med o pyssla om honom. Hon skiner uppså fort hon ser honom o ska pussa o krama honom. När han är ledsen så kommer hon med nappen o bäddar om honom om han ligger i sängen
Så skönt att hon inte är det minsta svartsjuk!
Hur länge är era bebbar vakna åt gången? Idag har han varit vaken hur mycket som helst känns det som o bara sovit kortare stunder, max en timme. Imorse var han vaken mellan 07-10.30 o ikväll har han vart vaken i fyra timmar, hoppas han sover gott inatt då. Han verkar inte alls trött o sitter bara o tittar stort. Har märkt att han ogärna vill ligga ned utan vill hellre sitta lite upp som i sin babysitter.
Ammningen funkar jättebra o jag brukar oxå halvsova mig igenom natta maten. Med Amanda fick jag ju alltid gå upp på natten o värma bröstmjölk/blanda ersättning åt, sätta på teven o sen mata, så detta är verkligen VÄRSTA LYXEN!!!
På Onsdag blir det Bvc igen, ska bli kul o se hur han växer! Han gick ner 200 g innan det vände dag 2.
0 dagar
Vikt: 4075g Längd: 54 cm Huvud: 36.5 cm
1 1/2 v
Vikt: 4440 Längd: 56cm Huvud: 37.5 cm
Medea: Inte behöver väcka henne på natten?! Sover hon hela nätterna redan????!!!!
Vad skönt att det funkar så bra för alla med storasykonen o dom små!
Amanda är oxå jättesnäll mot Lillebror o ska vara med o pyssla om honom. Hon skiner uppså fort hon ser honom o ska pussa o krama honom. När han är ledsen så kommer hon med nappen o bäddar om honom om han ligger i sängen
Hur länge är era bebbar vakna åt gången? Idag har han varit vaken hur mycket som helst känns det som o bara sovit kortare stunder, max en timme. Imorse var han vaken mellan 07-10.30 o ikväll har han vart vaken i fyra timmar, hoppas han sover gott inatt då. Han verkar inte alls trött o sitter bara o tittar stort. Har märkt att han ogärna vill ligga ned utan vill hellre sitta lite upp som i sin babysitter.
Ammningen funkar jättebra o jag brukar oxå halvsova mig igenom natta maten. Med Amanda fick jag ju alltid gå upp på natten o värma bröstmjölk/blanda ersättning åt, sätta på teven o sen mata, så detta är verkligen VÄRSTA LYXEN!!!
På Onsdag blir det Bvc igen, ska bli kul o se hur han växer! Han gick ner 200 g innan det vände dag 2.
0 dagar
1 1/2 v
-

ullis78 - Alltid online

Ullis - Jo, Trollungen sover hela nätter men vaknar till vid fyra halv fem och är hungrig.
Då går jag upp och kollar på Survivor och ammar, käkar frukt och slappar ett tag.
Jag sov så dåligt under gravven så det här är lyx för mig med.
Efter en timme så lägger vi oss igen och vaknar upp vid sju då Draken och mannen går upp. Är jag seg så somnar jag om en stund eller så går jag upp.
Jag vet, det är slött men why not?
Det kan ju ändra sig hur snabbt som helst och det är nattklubb någon timme som gäller istället.
Draken sov tre timmar och sedan var hon vaken minst fyra, gärna till tre på natten, så jag passar på....bara ifall att.
Livia är vaken kanske två timmar, lite mer i stöten sedan sover hon som en liten säl i många timmar.
Kul att se olikheter mellan syskonen.
Då går jag upp och kollar på Survivor och ammar, käkar frukt och slappar ett tag.
Jag sov så dåligt under gravven så det här är lyx för mig med.
Efter en timme så lägger vi oss igen och vaknar upp vid sju då Draken och mannen går upp. Är jag seg så somnar jag om en stund eller så går jag upp.
Jag vet, det är slött men why not?
Det kan ju ändra sig hur snabbt som helst och det är nattklubb någon timme som gäller istället.
Draken sov tre timmar och sedan var hon vaken minst fyra, gärna till tre på natten, så jag passar på....bara ifall att.
Livia är vaken kanske två timmar, lite mer i stöten sedan sover hon som en liten säl i många timmar.
Kul att se olikheter mellan syskonen.
-

Medea - Alltid online

Jag skriver med nån rad här då jag är oxå en majmamma och fick en liten flicka den 8/5 kl 9:48 ut kom hon med kejsarsnitt...
Jag trodde att min lilla Julia skulle bli sotis på lillasyster (Wilma) men såg bara nån sur min dom första dagarna hemma men på bb när sambon hämtat henne kommer hon in i rummet o ser wilma o utbrister bäbis o värdens leeende på läpparna
Nu e julia med hela tiden och vill byta blöja o hålla
Men som alla 2 åringar så begriper hon ju inte att hon inte får bära henne eller att man måste vara försiktig så man får påminna henne ibland om att man måste vara försiktig men annars e hon snäll mot henne hon kommer allt o ger henne en puss iband då och då 
Jag trodde att min lilla Julia skulle bli sotis på lillasyster (Wilma) men såg bara nån sur min dom första dagarna hemma men på bb när sambon hämtat henne kommer hon in i rummet o ser wilma o utbrister bäbis o värdens leeende på läpparna
-

flickan - Alltid online

Hur går det med alla majbebisar???
Här hemma har det funkat jättebra fram tills för ett par dagar sedan då han blir väldigt orolig på kvällen efter sex o inte kan komma till ro. Han hyperventilerar o skriker om vartannat o man får gå o bär på honom i sele eller i sittern. Sätter jag mig ner så blir han genast arg. Igår va han vaken i fem timmar i sträck o ikväll har jag gått med honom i två timmar utan resultat. Tillråga på allt så har den stora bebisen här hemma börjat strula med läggningen så hur detta ska gå imon kväll när pappa är ute o reser som han alltid gör halva veckorna vete sjutton
Vet att Amanda oxå var kvälls orolig som spädis, men inte så här hysterisk!
Förutom sömnen där då o att man skulle behöva klona sig vissa stunder så storm trivs jag med att vara tvåbarns mamma o är så lycklig o stolt över min lilla gosse
Han log för första gången när han nästan var 5 veckor o det var hans pappa som fick äran att få det första riktiga leendet, sedan dess så har han lett lite varje dag! Han verkar att må som bäst på för o efter middagarna men blir lätt orolig då oxå o vill ha nappen o vara uppe i famnen mest hela tiden!
Han växer massor iallafall men käkar säkert varannan timme i snitt dygnet runt så det är ju inte så konstigt
Sörjer alla söta 56 bodysar som sitter som ett korvskinn nu, ska nog inhandla lite body förlängare tänkte jag så får man glädje av dom lite till. Dumt av mig att köpa så mkt kläder men det går av bara farten för det är ju så kul o det finns ju så mkt fint
. Byxor där emot har jag märkt går att använda lite längre!
0 dagar
1 1/2 v
2 1/2 v
Vikt:4740g längd: 56,5cm Huvud: 38,5cm
1 månad
Vikt: 5570g Längd: 58,5 cm Huvud: 40 cm
6 v
Vikt: 6010g Längd: 60cm Huvud: 40,5 cm
Här hemma har det funkat jättebra fram tills för ett par dagar sedan då han blir väldigt orolig på kvällen efter sex o inte kan komma till ro. Han hyperventilerar o skriker om vartannat o man får gå o bär på honom i sele eller i sittern. Sätter jag mig ner så blir han genast arg. Igår va han vaken i fem timmar i sträck o ikväll har jag gått med honom i två timmar utan resultat. Tillråga på allt så har den stora bebisen här hemma börjat strula med läggningen så hur detta ska gå imon kväll när pappa är ute o reser som han alltid gör halva veckorna vete sjutton
Vet att Amanda oxå var kvälls orolig som spädis, men inte så här hysterisk!
Förutom sömnen där då o att man skulle behöva klona sig vissa stunder så storm trivs jag med att vara tvåbarns mamma o är så lycklig o stolt över min lilla gosse
Han log för första gången när han nästan var 5 veckor o det var hans pappa som fick äran att få det första riktiga leendet, sedan dess så har han lett lite varje dag! Han verkar att må som bäst på för o efter middagarna men blir lätt orolig då oxå o vill ha nappen o vara uppe i famnen mest hela tiden!
Han växer massor iallafall men käkar säkert varannan timme i snitt dygnet runt så det är ju inte så konstigt
0 dagar
1 1/2 v
2 1/2 v
Vikt:4740g längd: 56,5cm Huvud: 38,5cm
1 månad
Vikt: 5570g Längd: 58,5 cm Huvud: 40 cm
6 v
Vikt: 6010g Längd: 60cm Huvud: 40,5 cm
-

ullis78 - Alltid online

Shit vad jobbigt Ullis.
Vi har inte så mycket kvällstrassel men ibland är det nog en fjärt som hamnar på tvären, som i går kväll och då var hon verkligen skitledsen i ca 10 minuter.
Fy vad jobbigt det var, stackars bebis,
man såg att hon verkligen hade ont.
Det har bara hänt en gång dock men visst får vi gå ibland på kvällarna. Hon gråter inte men gillar när man grejar och har henne i sjalen eller famnen.
Ullis, kan det vara magen som bråkar med kotten?
Det är ju skitvanligt med magknip eller/och kvällstrassel.
Här går nätterna fortfarande bra och det är jag galet glad över.
Draken gillade ju inte riktigt att sova som bebis direkt.
Jag lägger in vikt och längd när jag hinner men en knubb bild ska jag kunna kasta in.

Vi har inte så mycket kvällstrassel men ibland är det nog en fjärt som hamnar på tvären, som i går kväll och då var hon verkligen skitledsen i ca 10 minuter.
Fy vad jobbigt det var, stackars bebis,
Det har bara hänt en gång dock men visst får vi gå ibland på kvällarna. Hon gråter inte men gillar när man grejar och har henne i sjalen eller famnen.
Ullis, kan det vara magen som bråkar med kotten?
Det är ju skitvanligt med magknip eller/och kvällstrassel.
Här går nätterna fortfarande bra och det är jag galet glad över.
Draken gillade ju inte riktigt att sova som bebis direkt.
Jag lägger in vikt och längd när jag hinner men en knubb bild ska jag kunna kasta in.

-

Medea - Alltid online

Hej tjejer!
Här är en till majmamma!
Min lilla Kiana kom till världen den 9maj, 3215g, 48cm, huvudomf 32cm! en liten tös!
detta är mitt första barn och förmodligen mitt sista! har haft en jätte jobbig graviditet med illamående och kräkningar som de största besvären under de 9 månaderna! blev inlagd flera ggr för jag var helt uttorkad! sen hade vi den jätte jobbiga foglossningen på menyn då jag var tvungen o gå runt med kryckor, sen muskelbristning å magen osv.. haha... så jag är "nöjd" 
Jag har varit på minbebis hittills med tyckte d vore kul o gästa denna tråd oxå
ullis78: jag känner igen det där med en orolig bebis, speciellt på kvällarna! Vi fick rådet att komplettera med mjölkersättning på kvällarna för jag hade mindre mjölk just då o detta gjorde henne hysterisk! ... dock har jag märkt att det inte är enda orsaken, utan magknipa gör att hon inte vet vart hon ska ta vägen, hon kan inte sova, blir så trött, kan inte somna för hon är övertrött och då har vi hamnat i en ond cirkel
Vi har börjat med o ge minifom, har blivit något bättre men det fortfarande finns stunder då hon hyperventilerar, skakar med händerna o pressar neråt!
När hon vaknar så vill hon absolut inte ligga kvar på ryggen! hon vill gå runt sittande i famnen o stirra på saker o ting hemma, mest på dörrar och tavlorna
Här är en till majmamma!
Min lilla Kiana kom till världen den 9maj, 3215g, 48cm, huvudomf 32cm! en liten tös!
Jag har varit på minbebis hittills med tyckte d vore kul o gästa denna tråd oxå
ullis78: jag känner igen det där med en orolig bebis, speciellt på kvällarna! Vi fick rådet att komplettera med mjölkersättning på kvällarna för jag hade mindre mjölk just då o detta gjorde henne hysterisk! ... dock har jag märkt att det inte är enda orsaken, utan magknipa gör att hon inte vet vart hon ska ta vägen, hon kan inte sova, blir så trött, kan inte somna för hon är övertrött och då har vi hamnat i en ond cirkel
När hon vaknar så vill hon absolut inte ligga kvar på ryggen! hon vill gå runt sittande i famnen o stirra på saker o ting hemma, mest på dörrar och tavlorna
- mitkey
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Hej!
Joinar mig till er maj mammor.
Den 7/5 föddes Kian, han vägde 3970g ,52 cm och 37 huvudomfång.
Sen tidigare har vi Angelina som i Juli blir 2år.
Kian är en kille som vill vara nära hela tiden och gillar oftast inte att man lägger ner han... Han har haft ganska mycket magknip fram tills för en vecka sedan så det har varit en del skrik sen han föddes,precis som sin syster var. Men nu börjar han bli mer och mer en nöjd kille
medea, jag är galet avundsjuk då dig och er nattsömn hehe. Lyx att redan nu få sova!
Vår dotter har krånglat med sömnen sen dag 1 och har inte sovit hela nätter mer än 10 ggr kanske
Och lillebror gillar att tutta hela natten, hoppas verkligen att det vänder snart.
Joinar mig till er maj mammor.
Den 7/5 föddes Kian, han vägde 3970g ,52 cm och 37 huvudomfång.
Sen tidigare har vi Angelina som i Juli blir 2år.
Kian är en kille som vill vara nära hela tiden och gillar oftast inte att man lägger ner han... Han har haft ganska mycket magknip fram tills för en vecka sedan så det har varit en del skrik sen han föddes,precis som sin syster var. Men nu börjar han bli mer och mer en nöjd kille
medea, jag är galet avundsjuk då dig och er nattsömn hehe. Lyx att redan nu få sova!
Vår dotter har krånglat med sömnen sen dag 1 och har inte sovit hela nätter mer än 10 ggr kanske
Och lillebror gillar att tutta hela natten, hoppas verkligen att det vänder snart.
- ladyis
- Alltid online

skriver in mig här också. fick en liten Theo den 21 maj kl.23.34.
här blir det dåligt med sömn. Hampus är pigg och i farten hela dagarna (tack och lov sover han middag 1-2 timmar om dagen), på nätterna vill Theo ha mat ca 3 ggr, ibland fler.
Igår var jag så trött och grötig på kvällen så jag var 1-2dm ifrån att stoppa Theos napp i min sambos mun istället.. han ryggade tillbaka och fick en väldigt frågande blick som fick mig att reagera och "vakna upp". Jag har som en bubbla jag går i hela dagarna.
växer gör lillebror iaf.
0 dagar: 50cm, 3445g, 36cm omf
5 dagar: 3425g (ingen längd el omf mättes)
10 dagar: 3714g (samma som ovan)
17 dagar: 55.3cm, 4126g, 37.7cm omf
1 månad: 56.9cm, 4804g, 39cm omf
här blir det dåligt med sömn. Hampus är pigg och i farten hela dagarna (tack och lov sover han middag 1-2 timmar om dagen), på nätterna vill Theo ha mat ca 3 ggr, ibland fler.
Igår var jag så trött och grötig på kvällen så jag var 1-2dm ifrån att stoppa Theos napp i min sambos mun istället.. han ryggade tillbaka och fick en väldigt frågande blick som fick mig att reagera och "vakna upp". Jag har som en bubbla jag går i hela dagarna.
växer gör lillebror iaf.
0 dagar: 50cm, 3445g, 36cm omf
5 dagar: 3425g (ingen längd el omf mättes)
10 dagar: 3714g (samma som ovan)
17 dagar: 55.3cm, 4126g, 37.7cm omf
1 månad: 56.9cm, 4804g, 39cm omf
- mia85
- Alltid online

Kul att ni hittade hit Ladyis & mia85!
Ser ni andra smilisarna vid sidan här? Jag har inte dem och inte heller knapparna för fet, kursiv osv
Ser ni andra smilisarna vid sidan här? Jag har inte dem och inte heller knapparna för fet, kursiv osv
- mitkey
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se