Majmammornas tråd 2010
Re: Majmammornas tråd 2010
A&L skrev:Hemma igen efter en helt underbar midsommarhelg i Borgholm.
Ah, det låter härligt, och grattis på födelsedagen!
Jag har också shoppat loss idag, eller loss och loss...
Två par trosor till Draken från Foxoni och ett par Gula shorts från Villervalla, plus en grön overall utan fötter till Räkan också från Foxoni.
Det var 20% på Foxini så då måste man liksom passa på.
Glömde skriva det om karlfan som inte kan handskas med kuken.
Jo, en av hans söner (24 år) som nu ska få ännu mera småsyskon sa att han betalade barnbidrag till alla 7 barnen.
Aset jobbar dock som Uska så han kan omöjligt få allt att gå runt.
Jag kan verkligen inte förstå, att vara 46 bast men inte skydda sig när man nailar sin 19 åriga flickvän men framför allt, hur fan står han ut med att göra en massa barn han inte träffar speciellt ofta?
Jag skulle självdö om jag inte hade mina barn hos mig, seriöst, skulle inte stå ut.
-

Medea - Alltid online

Nu har jag och Dexter hittat hit. Det dog verkligen ut i det gamla forumet..
- Camilla87
- Gillar vimedbarn.se

Camilla87 skrev:Nu har jag och Dexter hittat hit. Det dog verkligen ut i det gamla forumet..
Kul att flera hittar hit. Välkommen.
-

Medea - Alltid online

AochL: vilken härlig helg det låter som, vi har haft lite likadant 
vi har suttit ute i solen, tagit promenader och kvällskoppen med te ute istället för att starta datorn. igår tog jag den första längre promenaden på evigheter, jag gick i 1.5 timme
vi har i 3 veckor haft en envis förkylning här hemma. vi hostar, nyser och har ont i halsen. i söndags kväll började Hampus vänstra öga svullna igen och vara, ögoninflammation.. morgonen efter var båda ögonen igenmurade av klet. han har lärt sig acceptera att vi gör rent ögonen flera gånger om dagen nu, men dropparna gillar han inte.. vi har fått bli lite "vakter" här hemma nu så han inte pussar på Theo och smittar honom också.
vi har suttit ute i solen, tagit promenader och kvällskoppen med te ute istället för att starta datorn. igår tog jag den första längre promenaden på evigheter, jag gick i 1.5 timme
vi har i 3 veckor haft en envis förkylning här hemma. vi hostar, nyser och har ont i halsen. i söndags kväll började Hampus vänstra öga svullna igen och vara, ögoninflammation.. morgonen efter var båda ögonen igenmurade av klet. han har lärt sig acceptera att vi gör rent ögonen flera gånger om dagen nu, men dropparna gillar han inte.. vi har fått bli lite "vakter" här hemma nu så han inte pussar på Theo och smittar honom också.
- mia85
- Alltid online

någon som har koll på hur avslaget kan göra? jag slutade blöda för 2-3 veckor sen och hade sen bara sårvätska som kom i äckeltrådar. sen försvann de också och allt var borta i en vecka.
för några dagar sen fick jag mensvärk och det kändes ungefär som det brukar göra kring ägglossningen, nu blöder jag en hel del igen.
är det avslaget som kommit tillbaka eller är det mensen som kommit igång? egentligen spelar det inte så stor roll, jag är nog mest nyfiken.
får ni också fortfarande de där skumma gravid-drömmarna? för en vecka sen drömde Morgan att jag födde en igelkott och för några dagar sen drömde jag att jag åt min egna bröstmjölk med sked (den hade samma konsistens som gröt) och att jag var gravid i v.7.
för några dagar sen fick jag mensvärk och det kändes ungefär som det brukar göra kring ägglossningen, nu blöder jag en hel del igen.
är det avslaget som kommit tillbaka eller är det mensen som kommit igång? egentligen spelar det inte så stor roll, jag är nog mest nyfiken.
får ni också fortfarande de där skumma gravid-drömmarna? för en vecka sen drömde Morgan att jag födde en igelkott och för några dagar sen drömde jag att jag åt min egna bröstmjölk med sked (den hade samma konsistens som gröt) och att jag var gravid i v.7.
- mia85
- Alltid online

Det känns som om det var en evighet sen jag var här, fast det bara har varit 3 dagar 
Medea: jag skulle inte heller klara det utan o vara nära lillan! Hjärtat klappar extra när jag ens går på övningskörning nån timme på kvällar! Jag längtar så mkt efter henne att det svider liksom i hjärtat!
A&L: härligt det lät!
mia85: usch då
stackars liten!
hur lång tid tar det innan det "försvinner" med dropparna? vad är det för droppar? hoppas det blir bra snart!
Camilla87: va kul att ni hittade hit, du & lillen
ullis: Kiana sover mer på förmiddagar, vill vara uppe mer på eftermiddagar o då vill hon gå runt o stirra på saker o ting! På nätterna sover hon rätt bra (vaknar 1-2 ggr för o amma)!
I söndags blev Kiana 7veckor gammal och nästan på klockslaget övergick lilla damen i sitt andra utvecklingsprång! Hon log medvetet, följde med blicken runt extra o mer o mer medvetet...men samtidigt grät hon lite extra, var kinkig och inte ville sova självmant! Vi såg de riktiga tårarna (vilka jag försökt att undvika "få fram" hittills) trots att vi bar på henne o tröstade henne! Det var exakt 2 dagar då hon var tröstlös och inget hjälpte förutom att vara i mamma o pappas famn! Hon fick sova i famnen för annars vaknade hon o grät för ingenting! så söt! Tur att vi läser på boken "växa & upptäcka världen" annars skulle vi vara helt förstörda o känna oss så hjälplösa! Nu sover hon bra igen och ler när hon är vaken och vill "prata" med oss och så..
helt underbart!!!
Vi hade besök i helgen av min bror och hans "högljuda" familj! Gud säger jag bara! Vilken energi!!! De 2 små tjejerna krävde så mkt!!!! men så söta, man ville bara äta upp dem! längtar tills Kiana blir 2år så hon kan gå runt o peka på allt och fråga: -mamma, va e det???
Medea: jag skulle inte heller klara det utan o vara nära lillan! Hjärtat klappar extra när jag ens går på övningskörning nån timme på kvällar! Jag längtar så mkt efter henne att det svider liksom i hjärtat!
A&L: härligt det lät!
mia85: usch då
Camilla87: va kul att ni hittade hit, du & lillen
ullis: Kiana sover mer på förmiddagar, vill vara uppe mer på eftermiddagar o då vill hon gå runt o stirra på saker o ting! På nätterna sover hon rätt bra (vaknar 1-2 ggr för o amma)!
I söndags blev Kiana 7veckor gammal och nästan på klockslaget övergick lilla damen i sitt andra utvecklingsprång! Hon log medvetet, följde med blicken runt extra o mer o mer medvetet...men samtidigt grät hon lite extra, var kinkig och inte ville sova självmant! Vi såg de riktiga tårarna (vilka jag försökt att undvika "få fram" hittills) trots att vi bar på henne o tröstade henne! Det var exakt 2 dagar då hon var tröstlös och inget hjälpte förutom att vara i mamma o pappas famn! Hon fick sova i famnen för annars vaknade hon o grät för ingenting! så söt! Tur att vi läser på boken "växa & upptäcka världen" annars skulle vi vara helt förstörda o känna oss så hjälplösa! Nu sover hon bra igen och ler när hon är vaken och vill "prata" med oss och så..
Vi hade besök i helgen av min bror och hans "högljuda" familj! Gud säger jag bara! Vilken energi!!! De 2 små tjejerna krävde så mkt!!!! men så söta, man ville bara äta upp dem! längtar tills Kiana blir 2år så hon kan gå runt o peka på allt och fråga: -mamma, va e det???
- mitkey
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Men Mia85 vilken dröm. Drömmer inga graviddrömmar, men hade bara några enstaka under själva graviditeten. Avslag har jag inte haft på tre veckor, precis torrt.
Ska ta en promenad med lilleman och köpa tapeter, till storebrors rum. Nu är det snart färdigt och det är tur för två av tre syskon kommer på tisdag och de stannar i nästan fem veckor. Veckan efter kommer en syster hon stannar en vecka. Funderar på att ta ett syskonfoto när alla är här. Ska bli roligt med alla samlade.
Ska ta en promenad med lilleman och köpa tapeter, till storebrors rum. Nu är det snart färdigt och det är tur för två av tre syskon kommer på tisdag och de stannar i nästan fem veckor. Veckan efter kommer en syster hon stannar en vecka. Funderar på att ta ett syskonfoto när alla är här. Ska bli roligt med alla samlade.
- A&L
- Har vimedbarn.se som startsida

visst är det underbart när de "pratar" med en, elin har en förmåga att ropa på nappen när den trilat ur det är ett specielt läte som hon bara gör när hon "lockar" på nappen.
hur tar era små värmen, elin är mycket grinigare under dagarna nu vill inte sova i vagnen under längre stunder utan vaknar till hela tiden.
sedan undrar jag hur länge varja dag ni luftar rumpan? försöker låta henne ligga naken utan blöja i 15 min varje dag, är detta för lite?
hur tar era små värmen, elin är mycket grinigare under dagarna nu vill inte sova i vagnen under längre stunder utan vaknar till hela tiden.
sedan undrar jag hur länge varja dag ni luftar rumpan? försöker låta henne ligga naken utan blöja i 15 min varje dag, är detta för lite?
- borås

borås jag tror det räcker med 15 minuter. Dexter får någon minut någon gång ibland när jag byter blöja bara för att han inte ska vara fuktig när han får på sig den nya och så länge de inte blir rosiga i rumpan så tror jag att det räcker.
Dexter har lett mer och mer nu i 1 vecka (kanske lite mer) och tårarna kommer ibland när han skriker. Men för det mesta är han glad och pratar en hel del och vill kolla på saker hela tiden. Förra veckan låg han på skötbordet i 30 min och pratade med handdukar och duschdraperiet.
Imorgon ska vi köpa hus
och nästa vecka flyttar vi. Allt detta har kommit väldigt snabbt då Adams bror köpte hus i slutet av maj/början av juni och vi då kände att vi också ville ha något eget lite närmare släkten. Dexters ankomst har gjort att vi velat dra oss mer åt släkten. Så vi började kolla runt för ca 3 veckor sen och var på visning av två hus där vi båda gillade det ena rätt mycket. Så imorgon ska vi skriva på papperna så att huset blir vårt 
Det ligger i floby (mia du vet ju i alla fall och kanske borås med) och vi får det för 300 000
Så nästa vecka går flyttlasset och sen börjar renoveringen. Tur att Adam har 8 veckor semester 
Igår gick jag 5,5 km i mina nya ecco-sandaler, något jag ångrar idag! STOORA blåsor under, en liten i bak och en liten på lilltån på båda fötterna..
Dexter har lett mer och mer nu i 1 vecka (kanske lite mer) och tårarna kommer ibland när han skriker. Men för det mesta är han glad och pratar en hel del och vill kolla på saker hela tiden. Förra veckan låg han på skötbordet i 30 min och pratade med handdukar och duschdraperiet.
Imorgon ska vi köpa hus
Det ligger i floby (mia du vet ju i alla fall och kanske borås med) och vi får det för 300 000
Igår gick jag 5,5 km i mina nya ecco-sandaler, något jag ångrar idag! STOORA blåsor under, en liten i bak och en liten på lilltån på båda fötterna..
- Camilla87
- Gillar vimedbarn.se

camilla:grattis till husköpet, själv älkar jag att bo i hus. floby ligger ca 6 mil från där jag bor.
jag vill åka och bada men har en lite grinig kar här hemma i dag så det blir nog inget badande.
jag vill åka och bada men har en lite grinig kar här hemma i dag så det blir nog inget badande.
- borås

mitkey: han får Chloromycetin droppar, det ska försvinna ganska snabbt. Läkaren sa att om det inte blivit någon ordentlig förbättring tills imorgon (ons) så skulle vi ringa tiillbaka. Det har redan blivit lite bättre men långt ifrån bra 
Camilla: å grattis!
det är så härligt med hus! är det ute på hemnet.se? vad snabbt det gått, har ni hunnit med en besiktning? japp, floby känner jag till
har du gått ihop skorna nu? grattis 
vi låter Theo vädra nån halvtimme om dagen. han får ligga på en handduk i babygymmet så det "fångar upp" från ev. toabesök. helst ska de vädra nån/några timmar om dagen men det vet jag inte hur man ska få ihop. det blir ett väldigt på/av med blöjan vid matning isåfall..
Theo har fått pluffsiga ben med valkar vid blöjområdet nu så där tar vi på babypuder och stryker in för att undvika att han blir varm och svettig... vore ingen höjdare med svamp.
Camilla: å grattis!
vi låter Theo vädra nån halvtimme om dagen. han får ligga på en handduk i babygymmet så det "fångar upp" från ev. toabesök. helst ska de vädra nån/några timmar om dagen men det vet jag inte hur man ska få ihop. det blir ett väldigt på/av med blöjan vid matning isåfall..
Theo har fått pluffsiga ben med valkar vid blöjområdet nu så där tar vi på babypuder och stryker in för att undvika att han blir varm och svettig... vore ingen höjdare med svamp.
- mia85
- Alltid online

Gabriel får lufta rympan då och då vid blöjbyte. Tänkte låta honom ligga och lufta lite längre nu när det är så varmt. Visst påverkar värmen, tycker också att Gabriel har svårare att komma till ro. Sedan är det väldigt "klibbigt" att bära på honom nu får ha en tunn liten filt på armen.
- A&L

borås skrev:visst är det underbart när de "pratar" med en, elin har en förmåga att ropa på nappen när den trilat ur det är ett specielt läte som hon bara gör när hon "lockar" på nappen.
Det beror ju på hur rumperiet ser ut. Är det inte rött på något sätt så räcker det ju fint.
Jag eller min man brukar vandra omkring med Livia näck nu när det är så varmt, men får vara snabb och hålla ut trollungen från kroppen så man inte får en dusch.
mia85 skrev:någon som har koll på hur avslaget kan göra? jag slutade blöda för 2-3 veckor sen och hade sen bara sårvätska som kom i äckeltrådar. sen försvann de också och allt var borta i en vecka.
Jag har inte haft så mycket drömmar den här gången, var mer intensivt med Draken.
Jag har drömt att jag var gravid dock och skulle ha BF i Februari.
Lite svårt när man inte ens nuppar men ja,ja.
Jag tror inte att det är din mens som har kommit tillbaka, det är vanligt att det blir så där som du beskrev.
Har haft likadant och ställde samma fråga själv nämligen.
-

Medea - Alltid online

jag hade mer drömmar denna gången, nästan inga förra gången 
Theo har under de senaste nätterna dragit ner det till 2 nattmål, så skönt att få lite djupare sömn
nackdelen är att det hinner bli väldigt mycket mjölk och han äter sig mätt från ena sidan så när han vaknar gången efter är det andra sprängfyllt. Jag fick pumpa ur för ett par mornar sen efter att han ätit frukost.. då var det 90ml kvar i det han åt ur och 210ml i det andra.. nu hoppas jag att mjölken blir godkänd för donation så jag slipper hälla ut det som blir över i slasken (minst 150ml per dag hälls ut)
Theo har under de senaste nätterna dragit ner det till 2 nattmål, så skönt att få lite djupare sömn
- mia85
- Alltid online

mia visst är det härligt! Japp det finns kvar på hemnet http://www.hemnet.se/beskrivning/689140?r=3 men snart försvinner det nog
Tyvärr har jag inte gått ihop skorna än
jag har slarvat en hel del. Jag var tvungen att köpa mig något snyggt för vi ska vara gudföräldrar till Dexters kusin nu på lördag och jag ville ha något snyggt för för övrigt så känner man ju sig inte så himla snygg..
Det blev dessa
http://www.ecco.com/collection/productd ... Code=00201
och de har ju en riktig sula så de kommer gå fint att använda annars också. Man går inte bara platt på backen som med många andra sandaler eller ballerinas.
Tyvärr har jag inte gått ihop skorna än
Det blev dessa
http://www.ecco.com/collection/productd ... Code=00201
och de har ju en riktig sula så de kommer gå fint att använda annars också. Man går inte bara platt på backen som med många andra sandaler eller ballerinas.
- Camilla87
- Gillar vimedbarn.se