Majmammornas tråd 2010
Re: Majmammornas tråd 2010
jag lyckades fota vår sötnos när han låg i sin babykorg och "pratade" med mobilen, söta leendet är på plats 
- Bilagor
-
- sötnosen.jpg (7.27 KB) Visad 678 gånger
- mia85
- Alltid online

nu har jag läst på hennes sida och kollat på de klippen hon hade där, och jag har nog lite delade åsikter om hennes metoder, jag kan hålla med om att barnet ska sova ensam och inte förknippa föräldern med att sova. men jag tycker nog att det är fel att tvinga sitt barn till söms.
sedan anser jag att vill barnet ha kontakt så ska den få kontakt, kärlek kan man inte få för mycket av.
här hemma så sover elin i vagn på dagarna, och ja jag vyssar henne ganska så kraftigt. men jag slår inte vagnen som de gjorde på filmen. och hon sover nästan alltid tre timmar när vagnen står still. men jag måste vyssa ganska länge tills hon har somnat helt.
på kvällen myser vi i min säng tills hon kommer till ro och är avslappnad, då lägger jag henne i sin säng och hon får sommna där. visserligen får jag stoppa i nappen ett par gånger innan hon sommnar. sedan sover hon tills 05,00. så det går att sova "hela natten" utan att tvinga sitt barn.
vad tycker ni andra??
sedan anser jag att vill barnet ha kontakt så ska den få kontakt, kärlek kan man inte få för mycket av.
här hemma så sover elin i vagn på dagarna, och ja jag vyssar henne ganska så kraftigt. men jag slår inte vagnen som de gjorde på filmen. och hon sover nästan alltid tre timmar när vagnen står still. men jag måste vyssa ganska länge tills hon har somnat helt.
på kvällen myser vi i min säng tills hon kommer till ro och är avslappnad, då lägger jag henne i sin säng och hon får sommna där. visserligen får jag stoppa i nappen ett par gånger innan hon sommnar. sedan sover hon tills 05,00. så det går att sova "hela natten" utan att tvinga sitt barn.
vad tycker ni andra??
- borås
- Har vimedbarn.se som startsida

Hej,
alltså uppfostran i all ära...jag vill verkligen inte att Ruben ska bli en klängranka men när han är så här liten så tror jag inte att man kan "lära" honom att sova själv, det får komma sen.. Eller!? har dock inte kollat klippen från anna wahlgrens sida, ska kika på det!
Idag har han varit själv med sin pappa, och det gick bra. Skönt!
alltså uppfostran i all ära...jag vill verkligen inte att Ruben ska bli en klängranka men när han är så här liten så tror jag inte att man kan "lära" honom att sova själv, det får komma sen.. Eller!? har dock inte kollat klippen från anna wahlgrens sida, ska kika på det!
Idag har han varit själv med sin pappa, och det gick bra. Skönt!
- Johannelin
- Gillar vimedbarn.se

njae uppfostran får komma senare, nu är det Theo som styr sina mat å sovtider själv. Jag tror mer på att inte vyssja mer än nödvändigt alls. Det verkar som att gör man så i början (eller bär på barnet tills det somnar) så får man fortsätta med det sen.
Någon mer som har fått tillbaka ryggont och foglossning? Jag kände mig helt ok i 2 veckor men nu känner jag av foglossningen igen och ryggen gör lika ont som innan Theo föddes. Har även fått ett bekant ont i tjejmagen.. inte kan väl äl vara på gång redan..?! Avslaget har ju precis slutat..
Någon mer som har fått tillbaka ryggont och foglossning? Jag kände mig helt ok i 2 veckor men nu känner jag av foglossningen igen och ryggen gör lika ont som innan Theo föddes. Har även fått ett bekant ont i tjejmagen.. inte kan väl äl vara på gång redan..?! Avslaget har ju precis slutat..
- mia85
- Alltid online

Har aldrig använt vagnen för o vagga henne inne, men jag kanske ska pröva det!
mia85: jag har inte riktigt blitt av med foglossningen....än... men känner av ryggen lite mer nu i nån vecka!
Var så skönt o vara ute på stan idag! Härligt att umgås med andra mammor! Det blir aldrig fel vart man ska gå, för ALLA vill till barnavdelningen på olika affärer o INGEN klagar när man stannar där o suckar glatt över alla de söta babykläderna o visar vad man tänkt o köpa hem!!!
mia85: jag har inte riktigt blitt av med foglossningen....än... men känner av ryggen lite mer nu i nån vecka!
Var så skönt o vara ute på stan idag! Härligt att umgås med andra mammor! Det blir aldrig fel vart man ska gå, för ALLA vill till barnavdelningen på olika affärer o INGEN klagar när man stannar där o suckar glatt över alla de söta babykläderna o visar vad man tänkt o köpa hem!!!
- mitkey
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Jag känner mig lite illa till mods bara av att höra hennes namn! Vet inte vad det är, jag är inte helt insatt i hennes tänk men hon verkar ha ganska hårdhänta o tuffa metoder. Det hör man ju bara på namnet som "det ömma järngreppet" o den där andra metoden när man ska trycka ner bebisen samtidigt som man våldsamt kör vagnen över tröskeln. Nääää, jag ger inte mycket för henne!
Man kan inte ge bebisen för mycket kärlek o närhet o "skämma bort dom". Dom är för små för uppfostran.
Händer titt som tätt att någon kommer med kommentarer lite skämtsamt när jag lyfter upp eller bär på lillebror som skriker att:
-"Det där var minsann en bortskämd liten gosse" eller -"Ja det är bra att skrika, då kommer någon o lyfter upp en"
Dom behöver så mycket trygghet om möjligt o mår knappast bra av att ligga o skrika, det är ju deras sätt att tala om att något är fel o en överlevnads instinkt.
Tycker att boken "Att växa o upptäcka världen" är super bra o kan ge en massa förståelse till deras beteende!
Man kan inte ge bebisen för mycket kärlek o närhet o "skämma bort dom". Dom är för små för uppfostran.
Händer titt som tätt att någon kommer med kommentarer lite skämtsamt när jag lyfter upp eller bär på lillebror som skriker att:
-"Det där var minsann en bortskämd liten gosse" eller -"Ja det är bra att skrika, då kommer någon o lyfter upp en"
Tycker att boken "Att växa o upptäcka världen" är super bra o kan ge en massa förståelse till deras beteende!
-

ullis78 - Alltid online

mitkey Jag tycker att AW metoder är misshandel.
Givetvis fungerar det eftersom bebisen tillslut ger upp att skrika.
Samma sak och jag ger på min man en käftsmäll varje gång han öppnar munnen, han kommer att lära sig att det inte är någon idé.
Alla primater bär sina små och sover med dom, men människan försöker av outgrundliga och ologiska anledningar att göra spädbarn självständiga.
Otroligt bakvänd logik.
Ett barn som får närhet blir inte klängigt eller bortskämt, snarare tvärt om, ett barn som får för lite närhet ropar givetvis efter mer.
Aw forum och metoder är granskat av barnombudsmannen efter otaliga anmälningar.En pojke dunkade huvudet i spjälsängen så mycket och intensivt så sängen flyttade sig 70 cm om jag inte minns fel.
Det är något föräldrarna skulle ignorera enligt AW och hennes anhängare, han skulle ramsas till söms oavsett.
Barn ska inte enligt hennes metoder tas upp, även vid 40 graders feber så ska de ignorerar, med blöjan fylld av bajs, samma sak där av anledningen att "det klarar dom" och med rädsla av att bebisen inte ska böra "köra med föräldrarna".
Att man får bära en bebis bör man liksom räkna med när man skaffar barn.
Visst kan det vara jobbigt men det är en kort period i ens liv.
Givetvis fungerar det eftersom bebisen tillslut ger upp att skrika.
Samma sak och jag ger på min man en käftsmäll varje gång han öppnar munnen, han kommer att lära sig att det inte är någon idé.
Alla primater bär sina små och sover med dom, men människan försöker av outgrundliga och ologiska anledningar att göra spädbarn självständiga.
Otroligt bakvänd logik.
Ett barn som får närhet blir inte klängigt eller bortskämt, snarare tvärt om, ett barn som får för lite närhet ropar givetvis efter mer.
Aw forum och metoder är granskat av barnombudsmannen efter otaliga anmälningar.En pojke dunkade huvudet i spjälsängen så mycket och intensivt så sängen flyttade sig 70 cm om jag inte minns fel.
Det är något föräldrarna skulle ignorera enligt AW och hennes anhängare, han skulle ramsas till söms oavsett.
Barn ska inte enligt hennes metoder tas upp, även vid 40 graders feber så ska de ignorerar, med blöjan fylld av bajs, samma sak där av anledningen att "det klarar dom" och med rädsla av att bebisen inte ska böra "köra med föräldrarna".
Att man får bära en bebis bör man liksom räkna med när man skaffar barn.
Visst kan det vara jobbigt men det är en kort period i ens liv.
-

Medea - Alltid online

jag tror jag har fått min mens tillbaka.....
- borås

Shit, är du säker borås?
Jag fick också en blödning, som mens någon dag bara, men den har försvunnit nu.
Enligt en bekants bm kan det bli så utan att det är en menstruation.
By the way tjejer, har ni funderat något på preventivmedel ännu, eller ska ni skaffa smått igen inom kort?
Själv så ska jag köra på kopparspiral.
Säkert och inga hormoner.
Jag fick också en blödning, som mens någon dag bara, men den har försvunnit nu.
Enligt en bekants bm kan det bli så utan att det är en menstruation.
By the way tjejer, har ni funderat något på preventivmedel ännu, eller ska ni skaffa smått igen inom kort?
Själv så ska jag köra på kopparspiral.
Säkert och inga hormoner.
-

Medea - Alltid online

ullis78 : känner igen de här kommentarerna! jag bryr mig inte om dem! "folk får tro att min uge är bortskämd"! min favorit är: " ja, det är ju ditt första barn, man gör många misstag, men lär sig o släppa taget så småningom...)!!!
Jag bär på Kiana ofta, har inte låtit henne fälla en enda tår!
Jag fick nämligen "rådet" att kolla upp hennes sida av en bekant igår o därav min fråga om ni andra tycker!
Madea: Jag har inte börjat på p-medel, har inte bestämt mig än vad jag ska ha! Ska på efterkontroll den 9 juli då ska jag ha bestämt mig... tänkt på p-piller men spiral o nåt o fundera över
Jag bär på Kiana ofta, har inte låtit henne fälla en enda tår!
Jag fick nämligen "rådet" att kolla upp hennes sida av en bekant igår o därav min fråga om ni andra tycker!
Madea: Jag har inte börjat på p-medel, har inte bestämt mig än vad jag ska ha! Ska på efterkontroll den 9 juli då ska jag ha bestämt mig... tänkt på p-piller men spiral o nåt o fundera över
- mitkey

jag har haft en blödning nu i ett par dagar, liknar mensblödning men är inte alls lika mycket. vet ni när man kan börja andvända tampong??
jag ska sätta in en hormonspiral den 1/9, tror inte vi vill ha några fler barn är supernöjd med ett friskt, och jag är kass på att komma ihåg p-piller. och eftersom jag blev gravid med p-stav och fick ett missfall, så vill jag inte prova detta igen. tills den 1/9 blir det sambons "favorit" kondomen.
ska nu ta tag i storstädning av huset, får långväga gäster över heljen och vill visa oss från den rena sidan. har inte blivit mycket städning det senaste, för vill inte vara inne när det är så fint väder som vi har haft det och då har städningen kommit långt ner på listan.
jag ska sätta in en hormonspiral den 1/9, tror inte vi vill ha några fler barn är supernöjd med ett friskt, och jag är kass på att komma ihåg p-piller. och eftersom jag blev gravid med p-stav och fick ett missfall, så vill jag inte prova detta igen. tills den 1/9 blir det sambons "favorit" kondomen.
ska nu ta tag i storstädning av huset, får långväga gäster över heljen och vill visa oss från den rena sidan. har inte blivit mycket städning det senaste, för vill inte vara inne när det är så fint väder som vi har haft det och då har städningen kommit långt ner på listan.
- borås

borås: samma här, min bror o hans familj (inkl 2 småbarn) kommer från Norge över helgen o stannar tills på tisdag! Vi har oxå börjat med städning o imorrn ska det handlas mat o kylskåpet ska fyllas!
Glad midsommar ifall vi inte "ses" innan....

Glad midsommar ifall vi inte "ses" innan....
- mitkey

borås - Jag skulle lätt våga använda tampong nu efter nästan 6 veckor men det är jag det.
Kan du inte fråga din bm?
Jag är absolut hatisk emot bindor, grymt obekvämt!
Jag ska också städa lite nu...jippi...
Kan du inte fråga din bm?
Jag är absolut hatisk emot bindor, grymt obekvämt!
Jag ska också städa lite nu...jippi...
-

Medea - Alltid online

kommer ni ihåg alla knepiga drömmar man fick under graviditen? min sambo fick en nu i veckan, han drömde att jag födde en igelkott
jag tog det som ett tecken på att mitt barnafödande inte är slut än
jag tog det som ett tecken på att mitt barnafödande inte är slut än
- mia85
- Alltid online

mia85 - Vi får plussa ihop om ca två tre år igen då efter som jag gärna tar trean då, som det ser ut nu i alla fall.
-

Medea - Alltid online