Banner Forum Image

Majmammornas tråd 2010

Re: Majmammornas tråd 2010

Inläggav mia85 » tor sep 02, 2010 14:24

nu har dagis-förkylningen hittat hit också. Hampus snorar inte lika mycket idag som igår och Theo hostar mest på morgonen. Själv känner jag mig tung i bihålorna och huvudet. Det räckte med 1 dag på dagis.
mia85
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tummeliten » tor sep 02, 2010 14:55

I dag började fina maken på en ny anställning. Han har fått ett eget kontor och är färdig för dagen kl.12.00.
Det blir lite mindre pengar nu, men kan ni förstå hur guld värt det är?!
Livet känns som en enda lång semester. :D
Tummeliten
Alltid online
Alltid online

Inläggav benicio » tor sep 02, 2010 15:02

Ullis: Jag menade inte sverigedemokraterna dom vet jag inte så mycket om utan nationaldemokraterna som härjar här i Södertälje,, och de som är mest skrämmande är att dom har många väljare i kommunen eftersom de är så rörigt här i Södertälje..
BildBild
benicio
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav ullis78 » tor sep 02, 2010 16:23

Benicio: Ja det är ju otäckt om det nu är en parti med fientlig inställning mot vissa grupper av människor, själv vet jag inget om dom!

Tummeliten: Jag tvivlar på att det är så!

Fick precis hem papper om dom o läste igenom allt noga. Enligt dom själva så tar dom avstånd från rasism o ideer om att det etniska ursprunget är det avgörande kriteriet för nationtillhörighet.

Dom vill även ha ett stort utökat stöd till FN:s flyktingorgan och de miljontals verkligt nödlidande flyktingar i världen som saknar möjligheter att ta sig ifrån konfliktområdena.

Sedan har dom väldigt bra åsikter om mycket annat!

Sjukvården ska det ska läggas mer pengar i.

Brottslingar ska få strängare straff för grova o upprepade brott, offentliga register för pedofiler.

Dom värnar även mot dom äldre o vill förbättra dom ekonomiska villkoren för pensionärer villket jag tycker är jätte viktigt.

Det ända jag inte kan hitta är vad dom säger om barnomsorgen, lite synd!
Bild

BildBild
Användarvisningsbild
ullis78
Alltid online
Alltid online

Inläggav benicio » tor sep 02, 2010 16:36

Jag ska nog också ta och plugga på lite om dom olika partierna, nästan lite pinsamt att man är så okunnig i politik. Vet ju vilket block jag tillhör men dom enskilda partierna har jag ingen större koll på :oops:

Har varit i kungens kurva på ikea gud va kul de är att bara strosa runt när man inte är ute efter något speciellt, men i slutändan blir de ju ändå mera än vad man tänkt sig :D
BildBild
benicio

Inläggav A&L » tor sep 02, 2010 17:23

Sverigedemokraterna är enligt min och många andra ett främlingsfientligt/rasistiskt parti. Som bland annat vill ha stopp på all invandring. De är inte så förtjusta i andra generationens invandrare heller. Många av de som finns i partiet har en bakgrund som inte är så "vacker" i mina ögon. Partiet döljer denna verksamhet bättre och bättre bakom andra politiska saker. Genom att bilda ett politiskt parti tror/vill man att det blir mer "rumsrent".
Bild
Bild
A&L

Inläggav Tummeliten » tor sep 02, 2010 18:23

Ullis. De har blivit väldigt bra på att brodera ut sitt program så att det inte längre sticker ut lika hårt vilken inskränkt människosyn de har.. Men man kommer inte ifrån att de ändå har invandring som en av sina största punkter. För de anser att invandrare är ett problem som ska lösas.

"Uthängning" av brottslingar borde också vara olagligt. Det skapar pöblar och livsfara.
I min stad var det en familjefar som skapat sig ovänner. De hängde ut honom som pedofil och påstod att han gjort avskyvärda saker mot sina egna barn och deras vänner.. Det hade han inte, men det spreds ut på hans barns skola i alla fall.
Vet du vad vuxna människor vill göra med män som de tror har våldtagit barn?
Tummeliten
Alltid online
Alltid online

Inläggav mia85 » tor sep 02, 2010 19:56

Tummeliten: men fy vad elakt! att någon ens kan hitta på en sån sak! kan tänka mig att den mannen råkade illa ut för om jag hade hört något sånt rykte här och att mina barn skulle blivit utsatta... då jävlar är jag nog inte att leka med!
Hur gick det för mannen?
mia85
Alltid online
Alltid online

Inläggav ullis78 » tor sep 02, 2010 20:36

Tummeliten: Vad fruktansvärt! Förstår inte hur vuxna människor kan vara så elaka och.....ja jag saknar ord! Ja jag vet åtminstone vad JAG skulle vilja göra med pedofiler. Det är väll därför åtminstone jag tycker att det skulle bli mer offentligt så man kan skydda sina barn bättre. Men visst....är det någon som blir oskyldigt dömd såhur vanligt det nu är!

Vad jag fattade det som så vill dom bli mer restrektiva med invandringen för att dom som redan finns här ska kunna komma in i sammhället bra o att det ska finnas bla jobb till alla. Det kan jag förstå! Vi kan ju inte bara ta in mer o mer människor om läget inte är stabilt i landet, det måste ju finnas resurser!

Ja hur som helst så är regeringen vi har idag inte mycket att hurra för! Vad jag säkert vet är iaf att jag inte kommer att rösta på varken Moderaterna eller alliansen.

Det kanske blir ett blankt papper denna gången igen.......
Bild

BildBild
Användarvisningsbild
ullis78
Alltid online
Alltid online

Inläggav Maritza » tor sep 02, 2010 20:54

Urs jag tycker det är lite jobbigt med valet... jag är inte så insatt i politiken.. alla partier har ju nåt bra och alla har nåt dåligt. Finns inget som jag tycker är helbra :(

Jag har en fråga angående amningen... igen... hehe :)
Hur lång tid tar det innan brösten vänjs av från amning?
För Jenny sover ju hela nätter nu och när hon inte ammat så mkt på dagen så blir dom väldigt fulla på natten och så blir min sovtröja blöt :)
Så när har brösten vant sig att hon inte äter från dom på natten längre? :)
Maritza
Kan inte slita sig från vimedbarn.se
Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Inläggav mia85 » tor sep 02, 2010 22:02

hmm.. det var en väldigt bra fråga :D mjölkproduktionen jobbar lika mycket nattetid som dagtid så jag tror inte att de kommer vänja sig vid att producera mindre nattetid. men kanske kan du ge henne mat och/eller pumpa ur helt innan du ska sova, då hinner det kanske inte bli fullt?
mia85
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tummeliten » tor sep 02, 2010 22:18

Maritza; Du som verkar vara först ut i det loppet, får berätta det för oss! ;D
Berätta i morgon om du börjar märka någon skillnad.
Tummeliten
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tummeliten » tor sep 02, 2010 22:27

Usch.. Jag hatar mig själv för att jag inte kan låta bli att smutsa ner den här tråden med politik.. men Argh!
Jag har tittat igenom noggrannare på SD och jag måste säga att de är reklammässigt smarta.
De lovar sänkta skatter. Mer pengar till skolor, vård, äldreomsorg och miljö. Fantastiskt! Vem vill inte ha det?
Pengarna som ska klara allt det som utlovas ska tas från invandrarna.
De pengarna räcker inte någonvart alls.
Så en röst på SD är en röst på tomma löften och en avskyvärd inställning till invandring.

Rösta på vad ni vill, men bli inte lurade att invandring är något dåligt för Sverige.
Tummeliten
Alltid online
Alltid online

Inläggav Puffa » fre sep 03, 2010 08:06

Det var riktigt intressant att läsa igenom er diskussion om politik. Väldigt rumsrent trots skilda åsikter, det gillar jag. Jag har inte heller satt mig in i politiken inför valet, men blev än mer sugen efter att ha läst här. Ska nog ta med mig den information vi fått i brevlådan när vi ska åka till landet idag. Själv anser jag det skrämmande att sd går så starkt framåt. Jag tror att deras kampanj som den ser ut idag kan fånga mångas intresse, men jag är rädd för vad de skulle göra med den makt de kan komma att få. Som sagt ska sätta mig in mer i valdebatten innan jag säger mer.
Puffa
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Inläggav Tummeliten » fre sep 03, 2010 21:32

I dag har Sissa sugit på en stor äpplebit!
Det var intressant och smakade gott. Ho har alltid fått lukta på vad vi äter när hon visat intresse och så har hon fått lite havregrynsgröt på läppen, men idag smakade hon alltså något för första gången.
Det var roligt!!!
Tummeliten
Alltid online
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Majföräldrar 2010