Majmammornas tråd 2010
Re: Majmammornas tråd 2010
Marsmammorna han kom 5 veckor tidigare 31 mars
Men jag får nog titta in hit lite oftare
Men jag får nog titta in hit lite oftare
- benicio
- Har vimedbarn.se som startsida

Men Benicio! Du får väl vara här och tipsa, fråga och vädra du också!
- Tummeliten
- Alltid online

Sissa är på stan med sin pappa och jag sitter här och är så jädra förkyld. Det gör jätteont.
Men jag är så glad att jag har världens bäste make som också råkar vara världens bäste pappa!
Men jag är så glad att jag har världens bäste make som också råkar vara världens bäste pappa!
- Tummeliten
- Alltid online

Benicio: Ja men då skulle du ju vart en Majmamma..... egentligen
Det är som när jag väntade Amanda! Jag hängde med dom blivande Aprilmammorna fast efter RUL sen visade det sig att mitt BF var 30 Mars Fast det blev varken det ena eller andra utan en Januaribebis istället
Men jag fick stanna kvar ändå o jag kände ju mig som en av aprillisarna i hjärtat 
Det är som när jag väntade Amanda! Jag hängde med dom blivande Aprilmammorna fast efter RUL sen visade det sig att mitt BF var 30 Mars Fast det blev varken det ena eller andra utan en Januaribebis istället
-

ullis78 - Alltid online

Tummeliten: Blev tvungen att fnissa lite åt det "hånfulla" leendet
Tova gjorde så förut och det måste ju vara helt omedvetet, men väldigt retligt för den som får ont.
Benicio: Du var ju med oss länge, klart du ska fortsäta här om du vill!!!
Benicio: Du var ju med oss länge, klart du ska fortsäta här om du vill!!!
- Puffa
- Börjar hänga här en del

Nu har jag slutat att amma lilleman helt, han vill inte längre och vi har successivt trappat ned. Nu har jag vant mig och det känns helt ok.
Tänkte gå på vuxna - barn gruppen imorgon, får se hur det är och vilka som är där.
Just nu är den stora frågan vad ska jag ha på mig på de två dopen. Det är delvis samma personer som kommer. I och för sig så ammar jag inte längre så det gör saken lite lättare. Är inte direkt någon klänningsperson. Svarta byxor brukar det bli, men kan jag ha det på ett dop? Ute i affärena är det bara jeans för hela slanten, vilket jag normalt gillar - är en jeansperson, så det är svårt att hitta andra byxor till ett vettigt pris. I-lands problem eller hur!!!!
Tänkte gå på vuxna - barn gruppen imorgon, får se hur det är och vilka som är där.
Just nu är den stora frågan vad ska jag ha på mig på de två dopen. Det är delvis samma personer som kommer. I och för sig så ammar jag inte längre så det gör saken lite lättare. Är inte direkt någon klänningsperson. Svarta byxor brukar det bli, men kan jag ha det på ett dop? Ute i affärena är det bara jeans för hela slanten, vilket jag normalt gillar - är en jeansperson, så det är svårt att hitta andra byxor till ett vettigt pris. I-lands problem eller hur!!!!
- A&L

Tack så mycket de är ju så man har ju hängt med alla majmammor innan så ja får fortsätta hänga
Min plutt är inte så liten längre ska sätta in en bild från idag.
Hur stora/små är era småttingar, för jag är osäker men tror Santino fortfarande går efter sin egna prematur kurva står de i alla fall på papprena, därför jag undrar lite hur stor han igentligen är. Sista besöket på bvc så va han 4mån och 3veckor då vägde han 6745g och va 64,5cm.
Min plutt är inte så liten längre ska sätta in en bild från idag.
Hur stora/små är era småttingar, för jag är osäker men tror Santino fortfarande går efter sin egna prematur kurva står de i alla fall på papprena, därför jag undrar lite hur stor han igentligen är. Sista besöket på bvc så va han 4mån och 3veckor då vägde han 6745g och va 64,5cm.
- Bilagor
-
- Santino
- 039.jpg (153.51 KB) Visad 149 gånger
- benicio

det är ju snart val, är jätte dåligt insatt. tänkte att jag skulle börja sätta mig in lite i vad de olika partierna har för politik nu när man har trätt in i föräldra rollen. men jag hinner inte och när jag äntligen sätter mig för att lyssna då är jag alleles för trött så jag somnar oftast med det samma.
hur har ni det har ni hunnit skaffa information iför valet?
ska ni rösta?
har ni bestämt vad ni ska rösta på? (en ja eller nej fråga)
mitt hem ser verkligen ut som sju svåra år nu, har ingen lust att att städa, sitter mycket heldre och myser med Elin än att springa runt med damsugaren. tröttnar jag att se på damtussarna så går jag heldre ut i skogen och plockar svamp. suck
hur har ni det har ni hunnit skaffa information iför valet?
ska ni rösta?
har ni bestämt vad ni ska rösta på? (en ja eller nej fråga)
mitt hem ser verkligen ut som sju svåra år nu, har ingen lust att att städa, sitter mycket heldre och myser med Elin än att springa runt med damsugaren. tröttnar jag att se på damtussarna så går jag heldre ut i skogen och plockar svamp. suck
- borås

ja visst är klänningen mysig, den är lite tjock och jätte mjuk me =) Å stor!
Benicio: Självklart ska du fortsätta här med oss
Du är ju en av oss 
Vid 3-månaders kontrollen var Theo 63.5cm lång och vägde 6765gram. Nästan lika stora då
Idag har Hampus varit fotograf! Jag är sjukt stolt över honom, han sprang omkring i hela huset som en papparazzi och tog 71 kort. Några av de bästa finns på bloggen nu
Theo var favoritmotivet.
Tummeliten: krya på dig tjejen, inget kul att vara förkyld
Benicio: Självklart ska du fortsätta här med oss
Vid 3-månaders kontrollen var Theo 63.5cm lång och vägde 6765gram. Nästan lika stora då
Idag har Hampus varit fotograf! Jag är sjukt stolt över honom, han sprang omkring i hela huset som en papparazzi och tog 71 kort. Några av de bästa finns på bloggen nu
Tummeliten: krya på dig tjejen, inget kul att vara förkyld
- mia85
- Alltid online

jag är inte heller så bra insatt i valfrågorna, men rösta kommer jag göra.
åå svamp! vill oxå plocka svamp, sist jag gjorde det så var det... hm... 2006, 2005 nånstans. Vi har svamp i trädgården men jag tvivlar stark på att den är ätbar så den slänger vi iväg med krattan.. annars finns risken att Hampus vill mumsa i sig dem.
åå svamp! vill oxå plocka svamp, sist jag gjorde det så var det... hm... 2006, 2005 nånstans. Vi har svamp i trädgården men jag tvivlar stark på att den är ätbar så den slänger vi iväg med krattan.. annars finns risken att Hampus vill mumsa i sig dem.
- mia85
- Alltid online

Benicio: Ja när dom är för tidigt födda så måste man ju dra bort antalet veckor dom kom för tidigt så att man räknar från när dom skulle ha fötts. Annars blir det ju inte riktigt rättvist, så gjorde Läkarna o Bvc med Amanda!
Sedan blev hennes Bvc bok där man skriver i längd osv lite knepig. Var det nån vikarie där så kunde dom helt plötsligt skriva i hennes födelseålder så det blev lite rörigt.
Vad söt han är förresten, ser så vuxen ut på något sätt med skor o allt =)
Sedan blev hennes Bvc bok där man skriver i längd osv lite knepig. Var det nån vikarie där så kunde dom helt plötsligt skriva i hennes födelseålder så det blev lite rörigt.
Vad söt han är förresten, ser så vuxen ut på något sätt med skor o allt =)
-

ullis78 - Alltid online

Fy tusan vad sjuk jag är nu.. Det kommer inte bli kul att försöka somna med den här torra halsen. 
Amningen rättade till sig med 4-timmars pauserna under gårdagen. Brösten är hela och fina igen och mjölken sprutar som den ska. *Lättad*
I valet röstar jag på miljöpartiet. Det är enbart för att de har ett så snällt och humant tänk både till människor och natur. Och det är precis där jag befinner mig i livet..
Jag behöver snällhet. Alla borde få garanteras välfärd.
Amningen rättade till sig med 4-timmars pauserna under gårdagen. Brösten är hela och fina igen och mjölken sprutar som den ska. *Lättad*
I valet röstar jag på miljöpartiet. Det är enbart för att de har ett så snällt och humant tänk både till människor och natur. Och det är precis där jag befinner mig i livet..
Jag behöver snällhet. Alla borde få garanteras välfärd.
- Tummeliten
- Alltid online

Jag ska också rösta och är inte heller något vidare insatt vet bara att jag inte ska rösta på nationaldemokraterna, som har fått en stor anhängar skara här i Södertälje. Läste igenom deras vallöften för 2010 och nästan alla frågor handlar om invandring eller invandrarna vs svenskarnas rätt i samhället och så klart bygga upp de svenska folkhemmet igen.. Inget för mig som har barn som är halvingar..
Gud vad jobbigt att vara sjuk speciellt med en liten hemma. Jag har klarat mig men resten av familjen har varit sjuka. Benicio började sin första dagisvecka med att dra hem förkylning och smitta både pappa och Santino som fortfarande har en jobbig hosta även om snoret slutat rinna,, men förstog ju att hans första sjuka skulle komma när Benicio började dagis dom måste ha muterade baciller där

Gud vad jobbigt att vara sjuk speciellt med en liten hemma. Jag har klarat mig men resten av familjen har varit sjuka. Benicio började sin första dagisvecka med att dra hem förkylning och smitta både pappa och Santino som fortfarande har en jobbig hosta även om snoret slutat rinna,, men förstog ju att hans första sjuka skulle komma när Benicio började dagis dom måste ha muterade baciller där
- benicio

Benicio: Men är SverigeDemokraterna rasister på ngt sätt då?? Det hoppas jag verkligen inte för hela min familj kommer att rösta på dom! Själv vet jag inte hur jag ska göra, är inte så insatt än, måste läsa på. Det jag är rädd för är att dom är nazister men det hoppas/tror jag inte. För jag tycker verkligen att man ska välkommna alla så länge man respekterar o håller sig till svenska lagar o regler!
-

ullis78 - Alltid online

Ullis: Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti och de vill inte välkomna någon, utan bara ha anledningar att kasta ut.
- Tummeliten
- Alltid online