Majmammornas tråd 2010
Re: Majmammornas tråd 2010
Jag har lämnat lillan några gånger.. men då bara ett par timmar. 3-4 på sin höjd. Oftast bara typ 1-2 timmar. Inte för att jag lämnar bort henne ofta
Men när jag måste göra ärenden osv så får hon vara med sin pappa mest, annars har hon varit med sin farmor och faster någon gång också!
Jag tycker det går bra, även om mammahjärtat bultar lite extra! Bra att träna barnet också tycker jag, så det inte blir så mammigt och blyg för andra!
Här planeras det också dop, den 12 sep blir det för oss. Blir en enkel cermoni i byns missionshus. Vi är inte ett dugg kristna, men vill göra det kyrkligt bara för att det är tradition! Sen om lillan vill gå ur kyrkan sen får det väl vara hennes val. Jag tänker också att om hon inte döps nu och vill konfirmera sig sen så måste hon ju döpas inför alla kompisar när hon är 15 år... det blir ju pinsamt ju
Man vet ju hur tonåringar kan va haha..
Så när vi ska träffa prästen ska vi säga att vi vill dra ner på det bibliska så mkt som det går, bara det nödvändigaste får vara med. Sen kanske min systerdotter (11år) ska sjunga! Hoppas hon vågar
Sen blir det kaffe och fika för att umgås med släkt och vänner som är där!
Förresten tjejer, hur går det med gravidkilona? Jag kan stolt säga att jag gått ner just över 24 kg!! Gick upp 26 under graviditeten, så inte mkt kvar nu! Hurra!
Jag tycker det går bra, även om mammahjärtat bultar lite extra! Bra att träna barnet också tycker jag, så det inte blir så mammigt och blyg för andra!
Här planeras det också dop, den 12 sep blir det för oss. Blir en enkel cermoni i byns missionshus. Vi är inte ett dugg kristna, men vill göra det kyrkligt bara för att det är tradition! Sen om lillan vill gå ur kyrkan sen får det väl vara hennes val. Jag tänker också att om hon inte döps nu och vill konfirmera sig sen så måste hon ju döpas inför alla kompisar när hon är 15 år... det blir ju pinsamt ju
Så när vi ska träffa prästen ska vi säga att vi vill dra ner på det bibliska så mkt som det går, bara det nödvändigaste får vara med. Sen kanske min systerdotter (11år) ska sjunga! Hoppas hon vågar
Sen blir det kaffe och fika för att umgås med släkt och vänner som är där!
Förresten tjejer, hur går det med gravidkilona? Jag kan stolt säga att jag gått ner just över 24 kg!! Gick upp 26 under graviditeten, så inte mkt kvar nu! Hurra!
- Maritza
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Lägger in några bilder på min älskling en när han var 9 dagar och två på honom nu!!
attachment=0]DSCF2049.JPG[/attachment]
attachment=0]DSCF2049.JPG[/attachment]
- Bilagor
-
- älsklingen!!
- DSCF1947.JPG (18.4 KB) Visad 258 gånger
-
- älsklingen nu!!
- DSCF2049.JPG (23.26 KB) Visad 258 gånger
- mikki86
- Gillar vimedbarn.se

Vikten har det gått lätt med. Jag är 5 kilo från min normalvikt och mycket ligger på mina dundertuttar.
Sämre är det med hållningen. Jag går och sitter ju inte riktigt med samma stolta hållning längre, utan glömmer mig lätt och säckar ihop.
Sämre är det med hållningen. Jag går och sitter ju inte riktigt med samma stolta hållning längre, utan glömmer mig lätt och säckar ihop.
- Tummeliten
- Alltid online

Mikki86:Välkommen hit! Fin liten kille du har!
Tummeliten: Jobbigt att hon bits. Milton kan oxå bita lite grann, men det är inte så farligt! Han gör det mest när han inte är så hungrig. Då kan han börja dra i bröstet med tandköttet istället så att det blir flera meter långt känns det som
Det ända som går o göra är väll bara att markera att det gör ont o ta bort bebben. Förr eller senare förstår hon förhoppningsvis att hon inte ska göra så!
Skönt när gravv kilona försvinner! Själv är jag nere på samma siffror nu som när jag blev gravid o det har jag ammningen att tacka för mycket! Har ingen aning om hur mycket jag gick upp som mest, vägde mig bara i v 33 o då stog den på +12. Efter det samlade jag på mig massa vatten o magen växte som mest efter den veckan, så jag var säkert uppe i 20 kg iallafall...minst!
Tummeliten: Jobbigt att hon bits. Milton kan oxå bita lite grann, men det är inte så farligt! Han gör det mest när han inte är så hungrig. Då kan han börja dra i bröstet med tandköttet istället så att det blir flera meter långt känns det som
Skönt när gravv kilona försvinner! Själv är jag nere på samma siffror nu som när jag blev gravid o det har jag ammningen att tacka för mycket! Har ingen aning om hur mycket jag gick upp som mest, vägde mig bara i v 33 o då stog den på +12. Efter det samlade jag på mig massa vatten o magen växte som mest efter den veckan, så jag var säkert uppe i 20 kg iallafall...minst!
-

ullis78 - Alltid online

Gravidkilona blåste bort på några dagar, men så var det ju bara 5kg me
jag har sen förlossningen gått ner 11kg nu, 18kg kvar till "målet" 
- mia85
- Alltid online

Väger idag 5 kilo mindre än vid inskrivningen, gick upp ett kilo under graviditeten.
Idag var vi på föräldraträff nummer 2, trivs bra i detta gäng. Kan diskutera det mesta. Känns skönt.
På lördag ska vi på sysslingens dop, han är tre veckor äldre än Gabriel. Två veckor senare (18sep) är det dags för oss.
Idag var vi på föräldraträff nummer 2, trivs bra i detta gäng. Kan diskutera det mesta. Känns skönt.
På lördag ska vi på sysslingens dop, han är tre veckor äldre än Gabriel. Två veckor senare (18sep) är det dags för oss.
- A&L
- Har vimedbarn.se som startsida

A&L: vilken härlig tajming att gå på ett annat dop två veckor innan, alltid bra med lite sista-minuten-tips på dekoration el. val av fika 
Idag har jag bakat första kaksorten till dopet, kolakakor. Mums mums! Vi hämtade dopklänningen igår som Morgans mormor stickat, finns bild av den på min nya blogg.
http://mariaj85.blogspot.com den är så himla fin
Idag har jag bakat första kaksorten till dopet, kolakakor. Mums mums! Vi hämtade dopklänningen igår som Morgans mormor stickat, finns bild av den på min nya blogg.
http://mariaj85.blogspot.com den är så himla fin
- mia85
- Alltid online

Alltså.. Jag kan inte få loss bebisen från bröstet!
Hon är fastbiten. Ungen kan till och med flina i ett stort leende utan att för den saken skull släppa taget.
Nu tänker jag köra 30-talsmatning. Hon kommer bara få mat var fjärde timme, för annars kommer mina bröst aldrig kunna ta igen sig.
Hon är fastbiten. Ungen kan till och med flina i ett stort leende utan att för den saken skull släppa taget.
Nu tänker jag köra 30-talsmatning. Hon kommer bara få mat var fjärde timme, för annars kommer mina bröst aldrig kunna ta igen sig.
- Tummeliten
- Alltid online

Tummeliten: Var fjärde timma ,oj oj lycka till! Tror du att hon kommer acceptera det?? Vad gör du om hon börjar skrika efter mer mat efter bara två timmar, blir det tillägg då? Fast det kanske hon aldrig gör?!
Milton skulle nog skrika halsen av sig om han bara fick käka var fjärde timme!
Idag fick Lillebror sitt första vaccin, två sprutor. Den första skrek han av men det gick över fort. Den andra som sved mera gallskrek han åt o det länge. Sen tystnade han för att kunna ta i ännu mera, tror han blev arg minst sagt!
Han växer bra o låg på 8500g o 68 cm.
Milton skulle nog skrika halsen av sig om han bara fick käka var fjärde timme!
Idag fick Lillebror sitt första vaccin, två sprutor. Den första skrek han av men det gick över fort. Den andra som sved mera gallskrek han åt o det länge. Sen tystnade han för att kunna ta i ännu mera, tror han blev arg minst sagt!
Han växer bra o låg på 8500g o 68 cm.
-

ullis78 - Alltid online

Vad fin dopklänningen är Mia85.
Vi ska faktiskt ha samma dopklänning som sysslingen så jag får se den för första gången på lördag. Vårat dop är kl 16.00 så vi har bestämt att servera mat och sedan kaffe och tårta. Passar bättre med mat så pass sent på eftermiddagen en lördag.D¨å slipper vi (och de andra) att åka hem och laga mat efteråt.
Tummeliten: hur går det med matningen var 4:e timme. Börjar du idag eller??
Vi ska faktiskt ha samma dopklänning som sysslingen så jag får se den för första gången på lördag. Vårat dop är kl 16.00 så vi har bestämt att servera mat och sedan kaffe och tårta. Passar bättre med mat så pass sent på eftermiddagen en lördag.D¨å slipper vi (och de andra) att åka hem och laga mat efteråt.
Tummeliten: hur går det med matningen var 4:e timme. Börjar du idag eller??
- A&L

har några filmklipp på elin,
http://www.youtube.com/watch?v=fewiYqeD6bQ
http://www.youtube.com/watch?v=_NlnRh5LDCQ
http://www.youtube.com/watch?v=5rMU3qL9EW4
elin äter ca var fjärde timme. i blan med sällan och ibland oftare.
http://www.youtube.com/watch?v=fewiYqeD6bQ
http://www.youtube.com/watch?v=_NlnRh5LDCQ
http://www.youtube.com/watch?v=5rMU3qL9EW4
elin äter ca var fjärde timme. i blan med sällan och ibland oftare.
- borås

Idag har hon ätit vid 9.00, sedan vid 13.00 och nu sover hon.
Bröstvårtorna känns mycket bättre av att vila lite i mellan, fast de gör fortfarande ont.
Förhoppningsvis behöver jag bara hålla på så här någon dag.
För jag har ingen lust att börja med tillägg eller nappflaska än.. Det har ju gått så bra innan, så jag få se det här som ett litet hinder som ska övervinnas.
Bröstvårtorna känns mycket bättre av att vila lite i mellan, fast de gör fortfarande ont.
Förhoppningsvis behöver jag bara hålla på så här någon dag.
För jag har ingen lust att börja med tillägg eller nappflaska än.. Det har ju gått så bra innan, så jag få se det här som ett litet hinder som ska övervinnas.
- Tummeliten
- Alltid online

min lilla påg fick också sin första vaccin igår men här sticker de i båda benen samtidigt, mycket smidigt tyckte jag!!
Han reagerade väldigt på det senare på kvällen gallskrek väldigt mycket och var lite febrig, men efter sin natts sömn va allt bättre!!
Gustav väger nu 5930g och är 62cm lång och är 3 månader idag, han äter var annan till var fjärde timme på dagen och ett mål på natten!!
mia85 vilken vacker klänning din son ska få bära!!
Han reagerade väldigt på det senare på kvällen gallskrek väldigt mycket och var lite febrig, men efter sin natts sömn va allt bättre!!
Gustav väger nu 5930g och är 62cm lång och är 3 månader idag, han äter var annan till var fjärde timme på dagen och ett mål på natten!!
mia85 vilken vacker klänning din son ska få bära!!
- mikki86
- Gillar vimedbarn.se

Måste bara säga att ni har en aktiv tråd med många som skriver,, min månads tråd är nog så nära död man kan komma
Är lite smått avis på er
Är lite smått avis på er
- benicio

Benicio: Vad synd att det inte händer något i din tråd! Är det Aprilmamme tråden då?? Jag kanske har helt fel men skulle inte din bebis vart en Majbebbe, kom inte han lite tidigare??
Ja ja hur som helst så är du välkommen att kika in här iaf om du vill
!
Ja ja hur som helst så är du välkommen att kika in här iaf om du vill
-

ullis78 - Alltid online