Märkning av kläder.
22 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Märkning av kläder.
Hmmm...
Jag hade tänkt fixa till namnband på jobbet. (jobbar ju med sånt)
Men när jag såg din länk Magda så beställde jag...
Tack för tipset...
Jag hade tänkt fixa till namnband på jobbet. (jobbar ju med sånt)
Men när jag såg din länk Magda så beställde jag...
Tack för tipset...
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
Jag har band men gillar de inte, tycker inte de sitter så bra plus att jag själv är så känslig mot skavande lappar att jag automatiskt tror att Elis ska vara lika känslig
Jag skriver med en märkpenna (köpt på Polarn o pyret) på tvättlappen alt lappen i nacken. Skriver bara Elis förnamn för han är det enda barnet på dagis som heter det.
- shoegal
- Alltid online

Nu har jag också beställt påstrykningslappar. Det blev hela namnet + hemnr, svart skrivstil på vitt band, wihoo!
Märklapparna där man överför texten direkt på tyget var ju smart, fast jag tror det kan bli problem att få det att synas. Inte så många av Vincents kläder som är ljusa och enfärgade.
Märklapparna där man överför texten direkt på tyget var ju smart, fast jag tror det kan bli problem att få det att synas. Inte så många av Vincents kläder som är ljusa och enfärgade.
-

moia - Alltid online

nu är det kanske för sent men jag tyckte "stryka på"-lapparna från filur var besvärliga, tog ju evigheter! o jag vill gärna märka alla kläder eftersom jag aldrig vet vilka kläder hans pappa sätter på honom på morgonen...
hur som helst, jag beställde tyglappar från namnband (tror jag det var) o en liten fästpryl som kallas "taggit" det är små plastpluppar som man trycker genom tex tvättlappen på kläderna o fäster namnlappen med. jag tycker de är hur smarta som helst! sitter kvar, skaver inte o lätt att ta bort o kläderna blir inte kladdiga (precis som vissa andra kan jag verkligen inte skriva smått nog utan det blir bara kladd!) Så jag rekommenderar dom. På de lapparna har jag bara skrivit namnet, det är ju bara hemma o på dagis som kläderna cirkulerar.
-

Kali - Alltid online

Nu slog det mig.....
Har man bara en bläckstråleskrivare kan man ju faktiskt göra såna där påstrykningslappar själv...
Bara att köpa sånt papper för t-shirt-tryck...
Då går det ju dessutom att göra dem med ljus färg så att det syns på mörka kläder med...
Dumt att jag redan har beställt från Swedishplate...
Ja ja...
Det blev en dyr läxa...

Har man bara en bläckstråleskrivare kan man ju faktiskt göra såna där påstrykningslappar själv...
Bara att köpa sånt papper för t-shirt-tryck...
Då går det ju dessutom att göra dem med ljus färg så att det syns på mörka kläder med...
Dumt att jag redan har beställt från Swedishplate...
Ja ja...
Det blev en dyr läxa...
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
Jag var i alla fall nöjd med dom namnlappar att stryka på kläder som vi köpte... visst är det lite pyssel att stryka på dom, men sen blev det fint 
- snart5
- Gillar vimedbarn.se

22 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2