Banner Forum Image

Märkligaste blöjbytet?

Möt andra föräldrar med samma intressen som du

Märkligaste blöjbytet?

Inläggav Stina » tis nov 08, 2011 23:40

Kom och tänka på blöjbyten när jag läste tråden om våtservetter. Byta blöja kan man ju knappast göra enbart när det passar en själv - det är ju ens barn som gör behoven och då var som helst så klart.

Jag kommer ihåg en gång när Ella var liten bebis och vi hade varit nere i Skåne. På vägen upp var hon dålig i magen och vi fick byta 2-3 stycken härliga bajsblöjor på vägen upp till Sthlm igen.

Måste man så måste man, lilltjejen fick ligga så gott det gick i bilens baksäte - livrädd var man ju för att det skulle bli bajs i hela bilen men det gick bra. :D

Var är det märkligaste stället ni har bytt en blöja på?
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Re: Märkligaste blöjbytet?

Inläggav Stina » tor nov 10, 2011 21:59

Puffar
:)
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav matildab » tor nov 10, 2011 21:59

oj säg det ställe jag inte råkat ut för bajsblöjbyte baksätet, vagnen....det märkligaste...hm svårt att säga. antar att det var med henne hängandes över min arm på en flygplans toa då bebis vägrade ligga på skötbordet och hade bajsat igenom sin 7 blöja....fy det hade jag glömt! :qad
Bild
matildab
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Stina » tor nov 10, 2011 22:02

Åh! Låter tufft! Du skulle haft en kamera till hands. :)
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav Gotland » tor nov 10, 2011 22:11

Jag är så lycklig att jag har en hemmabajsare. Man kan va borta hela dagen och när man kommer hem och sätter ner henne i hallen så tar det 1 minut sen är blöjan full. Hon har inte bajsat borta på flera månader. Såvida man inte är bortrest, men hon bajjar "hemma" (där man bor på resan) då oxå. Fantastiskt barn jag har!!!!!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online
Alltid online

Inläggav matildab » tor nov 10, 2011 22:14

jo det kan man ju tycka!hahah
hade händerna fulla kan jag säga, det var i slutet av en 12 timmars flight överfulla sopor(mest våra blöjor då)en arg, bebis på ena armen, nerbajsade kläder, rena kläder, skötväska , blöja och våtservetter i den andra på den trånga lilla toan.
Bild
matildab
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Stina » tor nov 10, 2011 22:17

Gotland: Ja det har du ju verkligen! Gud så skönt! Har hon bajsat igenom blöjan hemma då? Något jobbigt har väl hänt... ;)
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav Snigel » tor nov 10, 2011 22:23

Ja flygplanstoan är ingen höjdare för blöjbyten!
Mina barn är inga hemmabajsare heller:) Jag har bytt ett antal bajsblöjor i vagnen på ta-själv-lagret på IKEA istället... jag fattar inte vad som får dom att bajsa där hela tiden..!

Och apropå konstiga blöjbyten kom jag att tänka på ett konstigt amningsställe som jag kan dela med mej av: sittandes på en klappstol i lastdelen på vår förra van...i motocrosskläder... emellan två heat under en tävling... jag blev lite full i skratt när jag insåg till vilka längder man går :)
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online
Alltid online

Inläggav Maija » fre nov 11, 2011 12:35

Jag har bytt blöja nästan inne på cervera (mellan ytterdörren och innedörren eller vad man ska säga) det var dock en kissblöja så det gick snabbt. Sedan har jag bytt en bajsblöja i ett garage på ett köpcentrum, men det var inte så farligt och hon hade inte bajsat igenom som tur var!
Användarvisningsbild
Maija
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Strumpan » mån nov 14, 2011 02:38

Jag har bytt överallt verkligen. Jag bara kör haha, det är så snabbt fixat. Jag har inte lagt något speciellt ställe på minnet.
Däremot har jag några gånger då maken har bytt kvar i skallen, och jag har även haft sinnesnärvaro nog att filma vissa av dom gångerna :) .

"Älskling! Hjälp!! Det rullar ivääääg!!! Åh herregud! Shit! SHIT!" :lol: :lol:
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Gotland » mån nov 14, 2011 13:51

Stina skrev:Gotland: Ja det har du ju verkligen! Gud så skönt! Har hon bajsat igenom blöjan hemma då? Något jobbigt har väl hänt... ;)

MM, jo, för ett par veckor sen var det en bajsincident som vi kallar det.
Efter middagen, lyfte henne ur stolen och det var en pöl kvar i den. det rann bajs ner på golvet oxå. Ändå hade hon blöja-strumpbyxor-byxor-2tröjor, varav en nerstoppad i byxorna. Det var bajs överallt...
Men hellre en sån hemma än på en flygplanstoalett.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online
Alltid online

Inläggav Poffie » tis nov 15, 2011 10:43

Måste bara berätta om det roligaste blöjbytet jag varit med om. Platsen var inte så rolig då det var hemma men...
Det var tidigt på morgonen när A var bara några veckor gammal och hon hade bajsat så jag gick ut i badrummet och la henne på skötbordet som står mitt emot dörren. Tog av henne blöjan och tog ett litet steg åt sidan för att kunna blöta en tvättservett, då pruttar hon en riktig blötis som flyger ut genom dörren, sprayar parketten i hallen och hela badrumsgolvet! Det var ett bajsstreck som var från skötbordet och ut genom dörren. Tur att jag flyttade på mig för annars hade jag blivit spraylackad!
Visste inte att små bebisar kunde få sån sprutt på bajset!
Ber om ursäkt för om det var lite av en äckelhistoria men jag skrattade glatt åt det innan jag fick städa upp det...
Bild

BildBildBildBildBildBild

Bild
Användarvisningsbild
Poffie
Alltid online
Alltid online

Inläggav Encisen » tis nov 15, 2011 11:44

Hahahaha jag hade garvat ihjäl mig....hihi :D
BildBild
Encisen
Alltid online
Alltid online

Inläggav Madzon » fre dec 09, 2011 10:20

Hahah, ja det var roligt poffie.

Jag har istället ett konstig ställe o byta blöja.
Föresten har jag bytt bajsblöja många gånger i vagnen men den här gången kom verkligen oläligt...
Det var en dag när jag var på stan och skulle precis ta bussen hem, så jag står i busskuren sen börjar det spöregna sen kände jag lukten från hennes lilla blöja. Jaha det var bara att ta upp henne lägga dit engångsskötbordsunderlägget och byta mitt i spöregnet (vi var lite skyddade under busskuren fast det blåste oxå så man vart lite blöt och det var kallt.
BildBild
Madzon
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Inläggav Taweret » fre dec 09, 2011 21:34

Poffie en sån sprutbajs har vi med varit med om =)
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Allmänna trådar i föräldrasnack