Lyssna
7 inlägg • Sida 1 av 1
Lyssna
Lyssnar ditt barn på dej och sin andra förälder på olika sätt?
Idag när vi skulle gå ut jag och skruttet, så vägrade hon klä på sej. Jag sa att hon måste ha overall för det är kallt ute och hon skrek GÅ UTAN GÅ UTAN och gömde sej bakom vagnen. Men när hennes pappa kom förbi och sa Men det är ju KALLT ute, då sa hon bara Ja, och kom fram och ville klä på sej.
Öh..? Händer många liknande saker här
Är det JAG somhar dålig pondus eller nåt eller?

Idag när vi skulle gå ut jag och skruttet, så vägrade hon klä på sej. Jag sa att hon måste ha overall för det är kallt ute och hon skrek GÅ UTAN GÅ UTAN och gömde sej bakom vagnen. Men när hennes pappa kom förbi och sa Men det är ju KALLT ute, då sa hon bara Ja, och kom fram och ville klä på sej.
Öh..? Händer många liknande saker här
-

acko - Alltid online

Nike kräver mycket mer av mig än av sin pappa. Det känns nästan som att hon kommit in i trotsåldern ibland (när det gäller mig), och på ett sätt hade det varit bra. För då kanske man slipper det värsta när bebisen kommer. *önsketänkande* 
-

fumlan - Alltid online

Re: Lyssna
acko skrev:Lyssnar ditt barn på dej och sin andra förälder på olika sätt?
Öh..? Händer många liknande saker härÄr det JAG somhar dålig pondus eller nåt eller?
![]()
Det är INTE du som har dålig pondus, tvärtom! En sak vet jag om barn som trotsar - ett barn trotsar inte om det inte känner sig tryggt. Så - ju tryggare barn, desto mer trotsar det eftersom det VET att "mamma älskar mig ändå - hur mycket jag än trotsar". Det kan vara skönt att ha i bakhuvudet när det stormar mer än man egentligen står ut med.
Jag menar inte att din dotter inte känner sig trygg hos sin pappa, men jag antar att hon kanske har spenderat mer tid med dig än med pappa, och därför står dig närmare? Inget konstigt i den åldern...
Det är ju också en vettig förklaring till varför ett barn som beter sig som ett monster hemma och trotsar varje vaken stund, blir en ängel hos farmor. Det är helt naturligt eftersom han/hon inte står farmor lika nära.
-

HelenaS - Alltid online

En sak vet jag om barn som trotsar - ett barn trotsar inte om det inte känner sig tryggt. Så - ju tryggare barn, desto mer trotsar det eftersom det VET att "mamma älskar mig ändå - hur mycket jag än trotsar". Det kan vara skönt att ha i bakhuvudet när det stormar mer än man egentligen står ut med.
ÅÅÅhhhh
härligt -

acko - Alltid online

Re: Lyssna
Tack, det var skönt att höraHelenaS skrev:acko skrev:Lyssnar ditt barn på dej och sin andra förälder på olika sätt?
Öh..? Händer många liknande saker härÄr det JAG somhar dålig pondus eller nåt eller?
![]()
Det är INTE du som har dålig pondus, tvärtom! En sak vet jag om barn som trotsar - ett barn trotsar inte om det inte känner sig tryggt. Så - ju tryggare barn, desto mer trotsar det eftersom det VET att "mamma älskar mig ändå - hur mycket jag än trotsar". Det kan vara skönt att ha i bakhuvudet när det stormar mer än man egentligen står ut med.![]()
Jag menar inte att din dotter inte känner sig trygg hos sin pappa, men jag antar att hon kanske har spenderat mer tid med dig än med pappa, och därför står dig närmare? Inget konstigt i den åldern...
Det är ju också en vettig förklaring till varför ett barn som beter sig som ett monster hemma och trotsar varje vaken stund, blir en ängel hos farmor. Det är helt naturligt eftersom han/hon inte står farmor lika nära.
I morse blev vi en halvtimme sena till dagis pga bejsning och vägran att klä på sig! + att när vi nästan gått halvvägs började Ronja jama och jag insåg att vi glömt hennes katt vilket är katastrof
-

ashe2 - Alltid online

7 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling