Lucas har troligtvis svininfluensan
9 inlägg • Sida 1 av 1
Lucas har troligtvis svininfluensan
I tre dygn har nu Lucas varit sjuk med hög feber, och en hosta så hemsk som inte går att beskriva. Han får Alvedon/Ipren med jämna mellanrum, och då det hunnit gå ur han lilla kropp så verkar det som om han har ont i leder och muskler. Han åt 4 skedar med mat i går på dagen, som tur är går glass ner och vatten. Blöjan är i alla fall våt, så uttorkad är han inte ännu. Vi sover som krattor alla tre eftersom hans hosta håller oss vakna. Idag ska jag på lite Lefeton (bra hostmedicin, som läkaren INTE skriver ut till Lucas då han inte fyllt 2....)av en kompis så att jag kan ge lite till natten så Lucas får sova och hämta krafter.
På sjukvårdsrådgivningen säger dom att det är influensan eller svininfluensan. Detta med svininfluensan gör mig orolig. Vi hann inte vaccinera Lucas, hade tänkt att göra det nästa vecka. Nu ligger han utslagen bredvid mig i soffan och sover, och det är verkligen inte likt min lilla älskling.
På sjukvårdsrådgivningen säger dom att det är influensan eller svininfluensan. Detta med svininfluensan gör mig orolig. Vi hann inte vaccinera Lucas, hade tänkt att göra det nästa vecka. Nu ligger han utslagen bredvid mig i soffan och sover, och det är verkligen inte likt min lilla älskling.
Senast redigerad av Lejonella fre dec 11, 2009 08:38, redigerad totalt 1 gång.
- Lejonella
- Alltid online

Re: Svininfluensa????
Usch då...
Victor har också varit sjuk hela veckan, han är dock vaccinerad, men det går ju vanlig influensa nu också. Han har megaslemmig hosta och får bricanyl + bromhexedin och det funkar hyffsat. Bromhexedin löser slemmet så det går lättare att hosta upp. Det började i söndags och han är fortfarande sjuk, men hitills ingen feber....peppar peppar. Han har vägrat äta hela veckan och har knappt druckit heller. Man får lura i honom vatten och jag har frångått mina principer och ger honom festis och isglass för att få i honom nåt.
Det är verkligen inte kul när dom är sjuka.
Victor har också varit sjuk hela veckan, han är dock vaccinerad, men det går ju vanlig influensa nu också. Han har megaslemmig hosta och får bricanyl + bromhexedin och det funkar hyffsat. Bromhexedin löser slemmet så det går lättare att hosta upp. Det började i söndags och han är fortfarande sjuk, men hitills ingen feber....peppar peppar. Han har vägrat äta hela veckan och har knappt druckit heller. Man får lura i honom vatten och jag har frångått mina principer och ger honom festis och isglass för att få i honom nåt.
Det är verkligen inte kul när dom är sjuka.
- sprallos
Re: Lucas har troligtvis svininfluensan
stackarn.
hoppas han blir bättre snart och att de är vanliga influensan.
Sprallos, hoppas victor blir friska han med snart!
hoppas han blir bättre snart och att de är vanliga influensan.
Sprallos, hoppas victor blir friska han med snart!
-

gangsterflickan - Alltid online

Lilla Lucas då, hoppas han snart kryar på sig! Det går ju så mycket sjukdomar nu så det är ju jättesvårt att veta vad det är. Men det låter som om det är influensa av något slag. Skönt att han får i sig vätska som han ska, det känns alltid tryggare. Ida har varit dålig med hög feber och utslagen, men ingen hosta som tur är och mat har hon inte velat ha. Vi har gett henne allt möjligt och allt hon fått i sig har vi hurrat över och det har kvittat om det har blivit kakor eller glass. Man vill ju bara att de ska få i sig lite energi.
-

Tossy - Alltid online

Fy vad jobbigt , hoppas verkligen att han kryar på sig snart !!!
Sprallos , hoppas eran parvel med kryar på sig snart !
Krya på er kramar !!!
Sprallos , hoppas eran parvel med kryar på sig snart !
Krya på er kramar !!!
- Isan
- Alltid online

Ahhhh!!! Äntligen har febern gett med sig, nu är bara hostan kvar. Han har sovit 4 timmar i dag på dagen, och nu sover han redan för kvällen. Skönt!!!!
- Lejonella
- Alltid online

Hej vännen!
Om han blir sämre får ni inte tveka med att åka in!
Lova det!!!
Gustav skickar stora Krya-på-dig kramar!
Om han blir sämre får ni inte tveka med att åka in!
Lova det!!!
Gustav skickar stora Krya-på-dig kramar!
- Fru S.
- Alltid online

Vill bara skicka krya på dej hälsningar till stackars Lucas och stackars Victor och hoppas att dom båda snart blir pigga o glada igen!
- Snigel
- Alltid online

Skickar oxå massa krya på er kramar till både Lucas och Victor. Inte roligt när dom är så hemskt sjuka... 
-

MinisMamma - Alltid online

9 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling