Lucas är laktos intolerant
3 inlägg • Sida 1 av 1
Lucas är laktos intolerant
Eller överkänslig mot mjölk. Intolerant är ju lite värre för det betyder att han helt saknar enzymet som bryter ner laktos. Och det växer inte bort då. Barn läkaren tyckte inte att det just nu spelade roll vilken grad av känslighet han har, utan vi ska bara utesluta all laktos.
Detta började vi med självmant för 2 månader sedan och ungen har gått upp ca 2 kilo sedan dess, och ingen diarré längre. Så nu tror vi att vi vet varför han tidigare låg vaken flera tim varje natt, för att han var orolig i magen.
Och dra åt skogen BVC sköterskan som för 1 år sedan påstod "att det var normalt att små barn hade känslig mage" trots att vi menade att något var fel!!!!!!
Detta började vi med självmant för 2 månader sedan och ungen har gått upp ca 2 kilo sedan dess, och ingen diarré längre. Så nu tror vi att vi vet varför han tidigare låg vaken flera tim varje natt, för att han var orolig i magen.
Och dra åt skogen BVC sköterskan som för 1 år sedan påstod "att det var normalt att små barn hade känslig mage" trots att vi menade att något var fel!!!!!!
- Lejonella
- Alltid online

Re: Lucas är laktos intolerant
Jag minns att du var orolig för hans mage då, skönt att ni fått en lösning på det hela.
Min Eric är allergisk mot mjölkprotein, så vet vad det innebär
Min Eric är allergisk mot mjölkprotein, så vet vad det innebär
- lime95
- Alltid online

3 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling