Lucas är inlagd för hjärnskakning
27 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Lucas är inlagd för hjärnskakning
Vår älskade Lucas som är som ett kvicksilver klättrade upp på sim Tripp Trapp Trull stol i går vid 18 tiden och satte sig på ryggstödet.
Jag hann knappt tänka och än mindre fram för att lyfta ner honom innan olyckan var ett faktum. Han föll handslöst bakåt i golvet och slog i bakhuvudet.
Förstår ni en förälders ångest i ett sådant läge????? Känna efter om det rann blod...lyssna på den allt svagare gråten, känna den slappa kroppen....alla tankar som virvlar runt i huvudet och all rädsla....tänk om....????
Pappa M var på väg hem från jobbet, men tack och lov var storebror T hemma som tog hand om Jonathan. Efter samtal med 112 och rådgivningen besutades att vi OMG skulle ta egen bil upp till akuten.
Pappsen kom hem och vi åkte till sjukhuset. Vid detta läge var Lucas långt borta i drömmarnas värld och han hängde slapp i min famn....rys.....
Han började kräkas och vi fick komma in nästan direkt. Läkaren undersökte honom och konstaterade att huvudet var helt. Ingen skallröntgen pga strålningsrisken, men han och pappa M blev inlagda för obs över natten.
Jag och Jonathan fick inte stanna kvar, så efter nga tim på avdelningen åkte vi hem. Hemskt att lämna kvar Lucas där, men han hade repat sig ngt efter att ha kräkts 4 ggr...Mammas lillkille!!!!!!
Åker snart upp igen.
Jag hann knappt tänka och än mindre fram för att lyfta ner honom innan olyckan var ett faktum. Han föll handslöst bakåt i golvet och slog i bakhuvudet.
Förstår ni en förälders ångest i ett sådant läge????? Känna efter om det rann blod...lyssna på den allt svagare gråten, känna den slappa kroppen....alla tankar som virvlar runt i huvudet och all rädsla....tänk om....????
Pappa M var på väg hem från jobbet, men tack och lov var storebror T hemma som tog hand om Jonathan. Efter samtal med 112 och rådgivningen besutades att vi OMG skulle ta egen bil upp till akuten.
Pappsen kom hem och vi åkte till sjukhuset. Vid detta läge var Lucas långt borta i drömmarnas värld och han hängde slapp i min famn....rys.....
Han började kräkas och vi fick komma in nästan direkt. Läkaren undersökte honom och konstaterade att huvudet var helt. Ingen skallröntgen pga strålningsrisken, men han och pappa M blev inlagda för obs över natten.
Jag och Jonathan fick inte stanna kvar, så efter nga tim på avdelningen åkte vi hem. Hemskt att lämna kvar Lucas där, men han hade repat sig ngt efter att ha kräkts 4 ggr...Mammas lillkille!!!!!!
Åker snart upp igen.
Senast redigerad av Lejonella mån jan 17, 2011 08:57, redigerad totalt 1 gång.
- Lejonella
- Alltid online

Re: Lucas är inlagd för hjärnskakning
Men fy fan vilken skräck....jag törs inte ens tänka på hur jag hade reagerat om det hade hänt mig. Just det där att han blev medvetslös liksom....USCH!!
Tur det "bara" var en hjärnskakning....stor kram till er alla!
Tur det "bara" var en hjärnskakning....stor kram till er alla!
- sprallos
Usch sånt händer så fort!!
Kan tänka mig att det var riktigt läskigt!!!
Skönt att du hade den stora killen hemma så du kunde ringa 112, skulle hata att vara helt ensam i en sådan situation! Hoppas lilla Lucas blir bra fort!
Skönt att du hade den stora killen hemma så du kunde ringa 112, skulle hata att vara helt ensam i en sådan situation! Hoppas lilla Lucas blir bra fort!
-

LineMor - Alltid online

Älskade älskade vännen!
Vilken fruktansvärd mardröm.
Krama om Lucas från mig.
Dom ä snabba som små vesslor och gör de mest konstiga saker.
I lördags fastnade mitt lillhjärta i en hög trappstege....
Bamsekram till dig också.
Vilken fruktansvärd mardröm.
Krama om Lucas från mig.
Dom ä snabba som små vesslor och gör de mest konstiga saker.
I lördags fastnade mitt lillhjärta i en hög trappstege....
Bamsekram till dig också.
- Fru S.
- Alltid online

Fyy vilken mardröm!! Stackars lille vännen och stackars er, det måste vara hemskt att vara med om... skönt att han verkar må bättre. Kram!
-

Nelia - Alltid online

Usch det var riktigt läskigt. Stackars liten Lucas och er förstås.
Det går ju så fort när dom hittar på nåt. Hoppas han mår bättre idag och till och med får komma hem. Kram på er!
Det går ju så fort när dom hittar på nåt. Hoppas han mår bättre idag och till och med får komma hem. Kram på er!
-

magda - Alltid online

Stackars lilla Lucas! Fy vad hemskt det måste ha varit både för honom och dig!
Hoppas verkligen att han mår bättre idag så att han får komma hem.
Jag vet inte hur många gånger som Isabelle har klättrat upp så på sin tripp trapp och det är ju just att hon ska ramla baklänges som jag är mest rädd för. Det går så himla fort!
Kram på er!
Hoppas verkligen att han mår bättre idag så att han får komma hem.
Jag vet inte hur många gånger som Isabelle har klättrat upp så på sin tripp trapp och det är ju just att hon ska ramla baklänges som jag är mest rädd för. Det går så himla fort!
Kram på er!
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

usch, får tårar i ögonen
Hoppas han mår bra nu.
Kram!
Hoppas han mår bra nu.
Kram!
- Ki27
- Alltid online

usch, fy sjuttan när sådant inträffar..
Hoppas han snart mår bättre. kram
Hoppas han snart mår bättre. kram
- HärligaTöser
- Alltid online

Fy så ruggigt! Stackars liten alltså. Jag har också en liten klätterapa här hemma som står både på soffans ryggstöd och allt annat högt hon kommer åt.
Hoppas han får komma hem och bli ompysslad snart.
Lider med dig.
Hoppas han får komma hem och bli ompysslad snart.
Lider med dig.
-

thepal - Alltid online

Nu har jag och Jonathan fått hem Lucas och pappa M. Lucas ska undvika för mycket yttre stimuli och vara i stillhet...hrm...
Han mår efter omständigheterna bra, men är allt lite blek om nosen. Men han lever. Tack och lov.
Han mår efter omständigheterna bra, men är allt lite blek om nosen. Men han lever. Tack och lov.
- Lejonella
- Alltid online

jag blev alldelles tårögd.. så jädrans läskigt. åh, vad glad jag är att det gick såppas bra ändå! kramar till er*
-

evelinah - Alltid online

Nää, fy vilken mardröm.. skönt att Lucas fått komma hem.. och hoppas han kan ta det lugnt och snart mår bra..
Kramar
Kramar
-

Petra86 - Alltid online

Vad skönt att han har fått komma hem. Vilken hemsk upplevelse det måste ha varit. Det är verkligen min största mardröm det där, Oskar klättrar upp och står högst upp på sin tripp trapp nästan varje dag. Som tur är så brukar han inte sätta sig på ryggstödet men det har hänt.
Hoppas att det går att ha Lucas så lugn som möjligt nudå.
Hoppas att det går att ha Lucas så lugn som möjligt nudå.
- Taweret
- Alltid online

27 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Barns hälsa & utveckling