Livet som tvåbarnsförälder! Uppdat. bilder o vikt o längd
13 inlägg • Sida 1 av 1
Livet som tvåbarnsförälder! Uppdat. bilder o vikt o längd
Nu har man landat här hemma.. Har varit mycket med besök osv.
Lillskrutt är redan uppe i födelsevikten 3520gr
Nu börjar jag tycka att han är stor men ändå är han inte större än när han föddes!
Det känns ju helt sjukt, han har legat i magen på mig.. Hur fick han plats?
Sår på bröstvårtorna har jag fått också
Nu kör vi med att pumpa ur o ge i flaska.. Han tar bröstet lika bra även om han fått prövat flaskan
Theodore älskar sin lillebror o ska vara med o bära o byta blöja
Vill gärna ligga o gosa med honom i sängen också men framförallt i vaggan där han är för stor för att ligga
Theodore har blivit helvild också sedan Milo kom! Håller på att bli galen ibland!
Han vill väl vara lika mycket i centrum nu som innan o jag försöker verkligen!
Tur att Peter är så bra med honom.. Men han har ju alltid varit mammas pöjk!! Nu vill han nästan aldrig kramas eller så
Saknar honom så även om han är hemma hos mig för det mesta, men han är mer pappig vilket egentligen är bra men det känns i mitt mammahjärta ändå... Älskar ju honom så det gör ont!! Det gör jag med båda pojkarna självklart!!!
Jag hade på 10 dagar gått ner 19kg också
Gick upp nästan 30 så snart hoppas jag att alla graviditetkilon är borta.. Har visserligen ytterligare 10 att gå ner eftersom de satt kvar efter Theodore!!
Jag verkligen stormtrivs som tvåbarnsmamma
Har ju hur snälla barn som helst också!!! Får sova hela natten fram till 9 på morgonen
Det är ju lyx!!!!
Lillskrutt är redan uppe i födelsevikten 3520gr
Det känns ju helt sjukt, han har legat i magen på mig.. Hur fick han plats?
Sår på bröstvårtorna har jag fått också
Theodore älskar sin lillebror o ska vara med o bära o byta blöja
Vill gärna ligga o gosa med honom i sängen också men framförallt i vaggan där han är för stor för att ligga
Theodore har blivit helvild också sedan Milo kom! Håller på att bli galen ibland!
Han vill väl vara lika mycket i centrum nu som innan o jag försöker verkligen!
Tur att Peter är så bra med honom.. Men han har ju alltid varit mammas pöjk!! Nu vill han nästan aldrig kramas eller så
Saknar honom så även om han är hemma hos mig för det mesta, men han är mer pappig vilket egentligen är bra men det känns i mitt mammahjärta ändå... Älskar ju honom så det gör ont!! Det gör jag med båda pojkarna självklart!!!
Jag hade på 10 dagar gått ner 19kg också
Jag verkligen stormtrivs som tvåbarnsmamma
Har ju hur snälla barn som helst också!!! Får sova hela natten fram till 9 på morgonen
Senast redigerad av SessanA mån maj 31, 2010 08:31, redigerad totalt 1 gång.
- SessanA
- Alltid online

Re: Livet som tvåbarnsförälder!
Låter underbart att du njuter och att dina grabbar är så snälla! Det är ju egentligen väldigt passande att Theodore är pappig just nu, han kommer komma tillbaka till dig - oroa dig inte! Vincent är också mer pappig än mammig för tillfället, och även om det skär lite i mammahjärtat när han säger nej till att krama mig för att istället gå till sin pappa, så får jag ändå mina mysstunder med honom, och det känns okej med tanke på att jag faktiskt kommer vara ännu mer bunden till bebisen i början (pga amningen) än vad P är.
-

moia - Alltid online

Re: Livet som tvåbarnsförälder!
den 26:e var vi iväg till BVC och mätte o vägde.. Lillen har gått upp till
5995gr och var 52,4cm lång! Jag tror inte jag har ordentligt med mjölk för att han ska bli mätt så ibland får han lite ersättning efter att han ätit från mig!
Tänkte lägga in lite bilder också!
5995gr och var 52,4cm lång! Jag tror inte jag har ordentligt med mjölk för att han ska bli mätt så ibland får han lite ersättning efter att han ätit från mig!
Tänkte lägga in lite bilder också!
- Bilagor
-
- stolt storebror :)
- redigerad2.JPG (23.71 KB) Visad 360 gånger
-
- redi.JPG (24.05 KB) Visad 361 gånger
-
- redigerad.JPG (20.23 KB) Visad 360 gånger
- SessanA
- Alltid online

Re: Livet som tvåbarnsförälder! Uppdat. bilder o vikt o längd
Så fina dina pojkar är
Jag har märkt på Oskar nu att han är vildare när han märker att jag är upptagen med Alma, han har kommit på att han då har lite mer tid på sig att busa. Han insåg dock inte det när hon kom och krävde som mest av oss.
Vad härligt att höra att njuter av livet som tvåbarnsmor. Visst kan det vara jobbigt när dom är pappiga men det där går ju i vågor så jag bekymrar mig inte så mycket men det känns ibland i hjärtat.
Vad härligt att höra att njuter av livet som tvåbarnsmor. Visst kan det vara jobbigt när dom är pappiga men det där går ju i vågor så jag bekymrar mig inte så mycket men det känns ibland i hjärtat.
- Taweret
- Alltid online

Så söta killar!!
Det är tufft i början med det äldre barnet.
Vi hade det riktigt jobbigt i början med Isabelle, dels för att hon slog, rev och nöp sin syster, men också för att jag blev ledsen att jag inte kunde ha Bella i famnen lika mycket som förut. Hon är ju också väldigt liten fortfarande.
Men jag kan kanske lugna lite och säga att det blir mycket bättre
. Nu har det mesta kommit in i vardagslunket igen och det är mycket mindre dramatik här hemma. Bella tortsar galet mycket fortfarande men det beror nog nästan uteslutande på åldern, inte på syster
.
Vad skönt att ni får sova bra också! Hoppas att det håller i sig!
Men har verkligen lillebror (han har inte fått något namn ännu va?) gått upp så mycket? Väger han nästan sex kilo nu?? Vilken liten knubbis i så fall
!
Det är tufft i början med det äldre barnet.
Vi hade det riktigt jobbigt i början med Isabelle, dels för att hon slog, rev och nöp sin syster, men också för att jag blev ledsen att jag inte kunde ha Bella i famnen lika mycket som förut. Hon är ju också väldigt liten fortfarande.
Men jag kan kanske lugna lite och säga att det blir mycket bättre
Vad skönt att ni får sova bra också! Hoppas att det håller i sig!
Men har verkligen lillebror (han har inte fått något namn ännu va?) gått upp så mycket? Väger han nästan sex kilo nu?? Vilken liten knubbis i så fall
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Oj Strumpan ... Haha han väger 3595 gr
Så tung är han inte osm 6 kg...
Jo då han heter Milo =)
Jo då han heter Milo =)
- SessanA
- Alltid online

Jamen visstja! Det vet ju jag att han heter. Jag skyller på amningsskallen
.
Jättefint namn!
Jag misstänkte att det blev lite fel där hi hi. Min lilla klimp här hemma vägde ju 5,5 kilo sist vi var på bvc, och hon är en stor kicka
(60 cm lång dessutom
).
Jättefint namn!
Jag misstänkte att det blev lite fel där hi hi. Min lilla klimp här hemma vägde ju 5,5 kilo sist vi var på bvc, och hon är en stor kicka
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Hehe.. Ja amningskallen kan man skylla på lite då & då =)
Nu är iaf mitt större busfrö på dagis så nu kan man slappna av lite här hemma!
Tror också att amningen kommit igång bättre nu då jag vaknade av en hemsk värk i tuttarna och Milo åt som aldrig förr och blev hur nöjd som helst så nu har han sovit i snart 3 timmar
Nu är iaf mitt större busfrö på dagis så nu kan man slappna av lite här hemma!
Tror också att amningen kommit igång bättre nu då jag vaknade av en hemsk värk i tuttarna och Milo åt som aldrig förr och blev hur nöjd som helst så nu har han sovit i snart 3 timmar
- SessanA
- Alltid online

Härligt att det går så bra! Vilken fin kille!

-

Redhotwera - Alltid online

Nu var det ett tag sedan!
Nu är lilla Milo dryga månaden och stackaren är genomförkyld och har varit det sedan 3-4 veckor tillbaka
Han har också fått kolik vilket brukar ta tag på eftermiddagskvällningen och hålla på till ca tolv på natten! inge skoj alls o höra lillen ha ont o gråta!
I måndags var vi till BVC och då vägde lillen 4285gr och var 55cm lång
Hela 5 veckor gammal o precis lika stor som pappa var när han föddes!
Lägger också in en bild på honom på enmånadersdagen
Nu är lilla Milo dryga månaden och stackaren är genomförkyld och har varit det sedan 3-4 veckor tillbaka
Han har också fått kolik vilket brukar ta tag på eftermiddagskvällningen och hålla på till ca tolv på natten! inge skoj alls o höra lillen ha ont o gråta!
I måndags var vi till BVC och då vägde lillen 4285gr och var 55cm lång
Hela 5 veckor gammal o precis lika stor som pappa var när han föddes!
Lägger också in en bild på honom på enmånadersdagen
- Bilagor
-
- redigerat.JPG (32.84 KB) Visad 166 gånger
- SessanA
- Alltid online

Sötplutten Milo! =D Redan över en månad gammal, ojoj vad tiden går. Man får verkligen se till att stanna upp och njuta ibland, dofta bebishår och mysa. Stackarn som har fått kolik, och stackars hela familjen. Jag kan tänka mig att det är slitigt, man är ju liksom trött redan som det är.
-

moia - Alltid online

Ja usch vad jobbigt med kolik, både för er och honom, men han är himla söt
!
Har Theodore vant sig vid lillebror lite mer nu?
Har Theodore vant sig vid lillebror lite mer nu?
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Men oj Strumpan, vad Josefine har vuxit! -av bilden på hennes ticker att döma. =) Du får lägga upp lite kort i nyfödingbildertråden! Hon verkar ha en hel del drag som liknar Isabelle, märks nu när nyföddhetsutseendet försvinner lite mer. =)
-

moia - Alltid online

13 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Allmänna trådar om barn