Banner Forum Image

livet som tvåbarnsförälder

Diskutera motgångar, framgång och ansvaret som förälder

livet som tvåbarnsförälder

Inläggav ToToRo » sön feb 14, 2010 14:29

jag hade förväntat mig att det skulle vart tungt med två barn men leiha har faktiskt vart ett underbart barn att få. Hon är mestadels glad. äter och sover och skriker mest när vi byter blöja. det började ju bra med liam vinterkräksjuk hennes första dagar. sen var det min tur. Men eftre det hade vi faktiskt en underbar vecka med gubben hemma, alla friska och glada. I måndags kom prövningen när gubben gick tillbaka till jobbet men det funkade hyffsat ändå och vi kom till dagis i tid på tisdagen och onsdagen!! Hade dock ont i bäckenpartiet och kände mig ganska slut när limpen och jag skottade på onsdageftermiddan.

Sen kom gubben hem och vi åt middag på onsdagkvällen. Magontet startade nästan direkt eftre middan. Det var en ordentlig mensvärk och jag gick och lade mig. Sen kom en ordentlig frossa och jag hade 39,3 i feber. Vi ringde in till sjukvårdsrådgivningen som tyckte vi skulle komma in. Men det slutade att vi fick ringa ambulans pga jag hade svårt att sitta utan att få svimmkänslor.

Vi lades in eftre en undersökning och de satt in antibiotika och tog prover för odling för en troligtvis livmodersinfektion. Det gich ju inte att sova för de kom ju in och tog nya prover och gav mer antibiotika. vi fick ligga kvar till fredag eftermidda.

jag är trött och orkar inte mycket men den mesta smärtan e borta. liam var super arg på oss när vi kom hem. Vi hade ju lämnat honom, men hade leiha med oss. idag har han börjat förlåta oss lite men det var verkligen inte så här jag ville starta vår fyrpartsfamilj.

Nu längtar jag efter styrkan och orken att göra det jag vill och vara vem ja vill!!!!!!!!!

idag blir leiha tre veckor
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Re: livet som tvåbarnsförälder

Inläggav Taweret » sön feb 14, 2010 14:49

Usch vilken jobbig start ni haft. Hoppas att ni får njuta av livet som tvåbarns familj nu och att Liam inser vilken härlig och go syster han fått och att hon är rolig att leka med :D
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Medea » sön feb 14, 2010 15:17

Shit vad jobbigt med ambulans, frossa och sjukhus. :(
Men skönt att du är hemma och det gick bra!
Hehe, jag förstår att Liam blev ilsken, lillplutten, men man kan ju inte dra med sig hela ungflocken in på sjukhus.

Tre veckor....helt otroligt vad tiden går fort. :shock:

Hur reagerar Liam på lillsyrran, är han sotis eller går det bra? *nyfiken* :D
BildBild

BildBild

BildBild

Älskade döttrar Ophelia 081025 och Livia 100516.
Användarvisningsbild
Medea
Alltid online
Alltid online

Inläggav live » sön feb 14, 2010 15:31

Ja, oj vilken start. Hoppas ni får landa som familj nu och hoppas du mår bättre! Grattis till söta Leiha också :)
BildBild
Användarvisningsbild
live
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav LillaMalin » sön feb 14, 2010 20:20

Uj vilken start :( Hoppas att du kryar på dig snabbt!
LillaMalin
Alltid online
Alltid online

Inläggav HärligaTöser » sön feb 14, 2010 21:32

det var ingen rolig start, men skönt att du är bättre.
Ett stort grattis till flickan :) så gullig med väldigt fint namn.-
Bild
............................................
Vicktoria 5år
Emilia 4år
Annica 3år
Emil 1år
HärligaTöser
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » sön feb 14, 2010 22:12

Men stackare, vilken turbulens de första veckorna! Jag önskar dig och familjen en luuuuugn månad nu så ni riktigt får mysa ihop er med varandra.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » sön feb 14, 2010 22:20

usch o fy!! :( jag tänkte faktiskt på dig imorse o undrade om du hade fullt upp eftersom du inte skrivit något på några dagar men nu förstår jag, stackars stackars dig! nu förtjänar ni lugn o ro läääääääänge! (varför får man livmoderinflammation? läskigt!)
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Medea » mån feb 15, 2010 08:17

kali - Bakterier vandrar upp och kan börja bråka med såret där placenta satt. Därför är det bra att undvika bad och o.b när man fortfarande har avslaget. Feber är en indikation på infektion.

Hur går det för er nu ToToRo? :)
Jag tror att det kommer att gå helt strålande, så strålande det nu kan gå med en nyfödd. :)
BildBild

BildBild

BildBild

Användarvisningsbild
Medea
Alltid online
Alltid online

Inläggav milla » mån feb 15, 2010 10:53

Usch vilken jobbig början :( Hoppas ni får lite lugn o ro nu...
[url=http://lilypie.com]Bild[/url
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav gangsterflickan » mån feb 15, 2010 17:05

oj jobbigt att du varit tvungen att vara inlagd.
men tur iaf att killen din var hemma.
Har du fått reda på varför de blev så?

Hoppas du slipper mer ont och att Liam håller sig snäll och glad :)

kramar
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Maiyah » tis feb 16, 2010 03:06

Det är underbart med två barn, så mycket roligare än med ett! Hoppas abra du blir bättre snabbt så att du orkar uppleva det ordenligt :-) Jag fick ju reumatismdignos när Cera var 4 månader så jag vet lite vad du pratar om när det gäller ork. Men när du fått ordning på det så kommer det gå hur fint som helst. Roligt att Liam också fått en lillasyster, precis som Kaspian ;)

Jag är helt lyrisk för tillfället när det gäller barnen, de är så underbara tillsammans så jag känner mig som en reklampelare för syskon..hoppas att det blir så för er också!
BildBild

BildBild
Maiyah
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » tis feb 16, 2010 10:39

Blir lite rörd av att läsa allas kommentarer. Det börjar kännas mycket bättre och jag börjar bli lite piggare. Tydligen måste jag kommit in precis när infektionen startade, hade crp på 8 när jag kom in och dan eftre 184, så det steg ganska drastiskt. Idags ska jag till vårdcentralen och väga leiha, liam och själv ska jag ta nya prover för att se om crp'n sänkts. Vårdcentralen ville först inte ta prover, eftresom bb inte skickat remiss så igår fick jag sitta och ringa till bb och säga åt dem att göra det fast de var de som sa åt mig att ta nya prover i veckan. SUCK.... är en aningen less på vården. Gubben e hemma idag med men börjar jobba igen imån. får bara hoppas sjukskrivningen för dessa fyra dar går igenom hos försäkringsakassan men jag tror det. Sen kom min mamma i söndagskväll. Det var planerat att hon skulle vara här i veckan sedan länge men det blev ju mycket mer lägligt än vad jag kunnat tro.

gangsterflickan: har ingen aning om varför jag fick det. förlossningen var ju verkligen problemfri och jag har ju knappast badat (fast jag velat). en sköterska på gynmottagningen frågade dock lite ironiskt om jag var opererad. jag hade ju ett streck på magen. måste erkänna att jag blev mycket chockad. jag trodde alla visste att man kunde få en hormonrand under graviditeten.

medea: hade jag fått och det hade vart barnvänligt hade jag nog velat haft med limpen med. Vi saknade honom nå sjukt men jag var glad ändå att ja fick ha med gubben o leiha för det lät inte som det var självklart. Annars har faktiskt limpen reagerat mestadels bra på leiha hittills. När jag mått bra har jag riktiat mycket energi till honom då han vart ganska mycket mammig, så jag märker lite skillnad nu när jag e dålig att det inte funkar riktigt lika bra. Men då reagerar han mot oss. Mot leiha är han snäll. ger henne napp och snuttefilt, tar henne i hand och det är otroligt mysigt att se att hon tittar otroligt intensivt på honom när han sitter bredvis. jag upplever att hon känner igenom honom och hans röst.

maiyah: det känns som du är något starkare dock, jag blir depprimerad bara av detta men någon stans innom mig vet jag ju att det kommer vända. förstår att du är positiv med två barn ;) du suktar ju eftre ett till :) måste erkänna att min trebarnsdröm sakta dör ut. min käre man sa skämtsamt till mig när morfinet började ta bort smärtan. "vi kanske ska be dem ta bort hela paketet, livmoder m.m så slipper du det här igen" men så långt tycker jag nog inte att vi behöver gå.

lite roligt är att leiha log för första gången häromdagen. magknip säger de mesta men hon ler inte med munnen utan med ögonen och det kan knappast vara magknip. Jag satt och pratade med henne och helt plötsligt glittrade ögonen till som det gör på människor när de är lyckliga. luddigt låter det men jag upplevde inte samma med liam (som i o för sig vägrade titta på mig första tiden)
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » tis feb 16, 2010 11:04

åh vad mysigt med första leendet! det brukar väl komma kring 3 veckor så klart det var det! jag längtar till vårt! ;)

jag är väldigt glad att Jakob har blivit enormt pappig det senaste, började redan innan vi kom hem med Alma. När pappa är hemma struntar han högaktningsfullt i vad jag gör :D Så de här tio pappadagarna (sista idag tyvärr) har varit rena semestern för mig, imorgon blir det verklighetstest.... Men förstår att det måste vara jobbigt om Liam är mammig o du dessutom varit sänkt av infektion av annat. Var rädd om dig nu så orkar du säkert 100% snart igen!
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Medea » tis feb 16, 2010 13:25

Magknip my ass!
Ophelia log när hon var runt månaden och man ser just skillnaden i att ögonen glittrar. Draken får "stjärnögon" som vi kallar det. :)
Hon log när hon mumsade på flaskan, ett stort leende och ögonen strålade.
Ahh...jag kommer aldrig att glömma det.
Så vackert.... :D
BildBild

BildBild

BildBild

Användarvisningsbild
Medea
Alltid online
Alltid online

Återgå till Livet som förälder