Livet med p-piller efter grav.
8 inlägg • Sida 1 av 1
Livet med p-piller efter grav.
Jag ställde denna frågan i Julimammorna -08´s kategori också men det var inte så många som åt p-piller så jag frågar "allmänheten" nu..
Ni som börjat med p-piller igen, har ni märkt någon skillnad från tidigare? Jag har fått tre "problem":
* Mensen varar mycket längre än tidigare!
* Fick väldig sveda och klåda "down there" efter mensen...
(ursäkta detaljen)
* Har den senaste veckan haft svagt, molande mensvärk trots att det inte alls är på g med mensen.. Jag vet det eftersom jag gör uppehåll 7dagar när det är dax och jag knaprar fortfarande....
Någon som haft liknande "problem" eller andra problem när ni började med P-piller igen?
Ni som börjat med p-piller igen, har ni märkt någon skillnad från tidigare? Jag har fått tre "problem":
* Mensen varar mycket längre än tidigare!
* Fick väldig sveda och klåda "down there" efter mensen...
* Har den senaste veckan haft svagt, molande mensvärk trots att det inte alls är på g med mensen.. Jag vet det eftersom jag gör uppehåll 7dagar när det är dax och jag knaprar fortfarande....
Någon som haft liknande "problem" eller andra problem när ni började med P-piller igen?

ma 30/10-10
mf 23/7-11
STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
-

Lillan08 - Alltid online

Re: Livet med p-piller efter grav.
Äter minipiller och det är ju inte samma sak men har oxå upplevt många skillnader. Oregelbunden mens, ibland ofta, ibland kort, ibland sällan, ibland lång. Jag blir lättirriterad och får hormonsvängningar fast det inte ska vara så mycket hormoner. Var inte alls sådan efter ettan.
- Trötta mamman
- Alltid online

jag blev sjukt torr, och noll sexlust, så jag bytte till kopparspiral, mycket bättre för mig
- tinali
- Alltid online

Här är en till som lider av "torrhet"!
Men mina blödningar har blivit mindre efter Dennis!
Innan hade jag ganska riklig mens i upp till 7 dagar. Nu varar den max 3 dagar och då är sista dagen bara en roströd flytning...
Men mina blödningar har blivit mindre efter Dennis!
Innan hade jag ganska riklig mens i upp till 7 dagar. Nu varar den max 3 dagar och då är sista dagen bara en roströd flytning...
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
OK!
Jag tog ett grav.test för att vara på säkra sidan med tanke på den molande mensvärken och det visade neg.... *pustar ut* Jag missade ju en pilla för ca en vecka sedan och givetvis var det samma dag som i hade lite "extra kul" på kvällen....
Men det var ju neg. som tur var!!
Får väl se vad som händer framöver.. Fortsätter problemen får jag väl ringa gyn...
Tack för era svar!!
Jag tog ett grav.test för att vara på säkra sidan med tanke på den molande mensvärken och det visade neg.... *pustar ut* Jag missade ju en pilla för ca en vecka sedan och givetvis var det samma dag som i hade lite "extra kul" på kvällen....
Får väl se vad som händer framöver.. Fortsätter problemen får jag väl ringa gyn...
Tack för era svar!!

ma 30/10-10
mf 23/7-11
STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
-

Lillan08 - Alltid online

åh!! någon med samma problem.. jag gjorde också ett gravtest för ett tag sen då allt varit så skumt. det där med konstig magvärk osv.. noll sexlust har jag med som någon skrev. och en förbannad klåda.. humm..
-

evelinah - Alltid online

Jag började med samma p-piller, samma som jag åt innan, för en månad sedan så jag har inte hunnit äta mer än en karta men har väl haft mens i typ 14 dagar nu! Super drygt, pratade med mamma som är BM och hon sa att mensen kan vara lite knepig de första gångerna efter en grav. oavsett om man äter p-piller eller ej. Har du haft mens innan du började med pillren eller började du i samma veva?
-

lindalej - Nykomling

8 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Livet som förälder