Lite sent eller vad?
8 inlägg • Sida 1 av 1
Re: Lite sent eller vad?
Nä så ska du inte tänka..Liam hade säkert varit lika lycklig utan den alls!! så även om den kom nu lite sent så är det ju bättre än inte alls..det hade ju kunnat va så att ni haft den tidigare men att Liam vägrade den då och att han helt enkelt inte velat ha den förrän nu..jag tror heller inte att det är någon fara för hans utveckling..han kommer säkert att bli bra på allt hans skulle blivit bra på utan stol också..det är ju trots allt bara en leksak! ha det så kul med lille Liam..: )
- Johanna H
- Alltid online

jag tror inte heller att det är för sent! de börjar gå då de är mogna för det... Är ju så himla olika hur fort det går... Jag tyckte ni gjorde dt bra att köpa en gåstol till honom... å sen kanske han får syskon ngn gång så då har nu ju en redan..*L*
-

Carola - Alltid online

Jag tror inte att en gåstol hämmar honom ii hans utveckling, i det här stadiet är det nog mest en rolig leksak för honom! Och jag tror heller inte att ni har försummat honom genom att inte ha köpt en tidigare. Man behöver inte analysera sönder allt som har med barn och deras utveckling att göra! Jag tror att det är väldigt lätt hänt annars, jag kan komma på mig själv att vrida och vända på saker...som faktiskt bara är skitsaker rent ut sagt! 
Ha roligt med stolen tillsammans nu istället!
Ha roligt med stolen tillsammans nu istället!
-

fumlan - Alltid online

Jag har oxå vart orolig med gåstol och som du säger om hämmande av utvcekling, men jag prata med min allvetande svärmor och hon trodde inte det. Hon refererar däremot alltid till ålningen som så viktig. att barnet kan föra sig frammåt genom ålning.
Åktstolen kommer din gubbe ha kul med tills han kan gå själv o sne kan du ha den till nästa barn eler sälja o få tillbaka de mesta av pengarna
Jag köpte en själv innan Liam kom o vet väl inte riktigt när jag ska börja använda den. Kankse ska ta ner den till helegn o se vad han tycker om den
Just nu håller han på o hoppar ur babysittern så annat alternativ kanske e smart 
Åktstolen kommer din gubbe ha kul med tills han kan gå själv o sne kan du ha den till nästa barn eler sälja o få tillbaka de mesta av pengarna
Jag köpte en själv innan Liam kom o vet väl inte riktigt när jag ska börja använda den. Kankse ska ta ner den till helegn o se vad han tycker om den
-

ToToRo - Alltid online

Det behöver du inte tänka på
Jag fick en gåstol till Max av min mamma när han var 4 månader, han hade användning av den när han inte kunde ta sig fram själv, då var den till stor hjälp för honom, men nu när han kryper så tycker han bara den är jobbig för den kommer inte över trösklar eller in i hörnen. Så så länge han inte börjat krypa så tror jag han kommer tycka det är jätteroligt
Och att han inte fick en tidigare vet han ju inte 
Jag har oxå hört skrönor om att dom skall hämma barnets naturliga utveckling för att dom inte lär sig balansera o så, men vad gör det om han är en månad sen
finns ju bebisar som inte går fören 14-15 månader som inte får gåstol oxå 
Jag har oxå hört skrönor om att dom skall hämma barnets naturliga utveckling för att dom inte lär sig balansera o så, men vad gör det om han är en månad sen
- Jenima
precis som carola skriver, de börjar gå när de är mogna för det o för vissa är det vid 10 månader o för andra vid 18 o det är precis lika normalt! Så lek o njut bara!!
-

Kali - Alltid online

Äsch...tänk inte så! Han har säkert haft jättekul ändå. Vi kommer inte att köpa gåstol, men vi har en hel hög annat istället. Just nu är hoppgungan det roligaste han vet!
- sprallos
I samband med Nikkis födelse ärvde vi väldigt mycket leksaker, babygym, gåstol mm... En del saker fick vi lov att lägga i förrådet i väntan på att hon skulle bli äldre och kunna använda grejerna.
Dessvärre kommer jag ibland på mig själv med att glömma bort att vi redan äger en hel del käcka grejer och plockar fram de lite för sent. På så sätt får jag också en känsla av att hon haft det tråkigt under tiden och typ: "varför tog jag inte fram det här tidigare?"
Försöker dock tänka så att "vad sjutton, det de inte vet existerar kan de ju inte sakna"... Dessutom kan det inte vara så himla farligt att aktivera sig lite på egen hand?
Vad det gäller gåstolen så går Nikki också bara baklänges...
Hoppas Liam trivs med gåstolen och snart ska du se att det mest går framåt!
Dessvärre kommer jag ibland på mig själv med att glömma bort att vi redan äger en hel del käcka grejer och plockar fram de lite för sent. På så sätt får jag också en känsla av att hon haft det tråkigt under tiden och typ: "varför tog jag inte fram det här tidigare?"
Försöker dock tänka så att "vad sjutton, det de inte vet existerar kan de ju inte sakna"... Dessutom kan det inte vara så himla farligt att aktivera sig lite på egen hand?
Vad det gäller gåstolen så går Nikki också bara baklänges...
Hoppas Liam trivs med gåstolen och snart ska du se att det mest går framåt!
- Rebl
8 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling