Lilleman är sjuk....
7 inlägg • Sida 1 av 1
Lilleman är sjuk....
Min lille bubbe är jätteförkyld... ögonen varar, näsan snorar och han är jättegnällig och hängig.. ingen feber som tur är..
vad kan jag göra för att underlätta för honom??? han kan ju nästan inte ta nappen för att han är så nät i näsan och han vaknar flera ggr på kvällen/natten för att han nästan inte får nån luft... och matningen är heller inte så rolig
vad gör ni?
vad kan jag göra för att underlätta för honom??? han kan ju nästan inte ta nappen för att han är så nät i näsan och han vaknar flera ggr på kvällen/natten för att han nästan inte får nån luft... och matningen är heller inte så rolig
vad gör ni?
- Jenima
Usch vad jobbigt!
Lägg tjocka böcker under frambenen på sängen, så att han kommer upp med huvudet. Jag brukar även vika ihop en filt och lägga under kudden. Sen har jag för mig att det finns Nezeril för så små barn, fråga på apoteket.
Ögonen varar säger du, kan han ha fått ögoninflammation? Det hade Nike alldeles nyss. Vi fick tipset att torka ögonen med en bomullstuss, blött i ljummet vatten, från yttre ögonvrån och inåt.
Vad äter han? Om han dricker vatten, försök att få honom att dricka så mycket som möjligt. Huvudsaken är att han får i sig vätska.
Du kan ju ringa sjukvårdsupplysningen också. Lycka till!
Lägg tjocka böcker under frambenen på sängen, så att han kommer upp med huvudet. Jag brukar även vika ihop en filt och lägga under kudden. Sen har jag för mig att det finns Nezeril för så små barn, fråga på apoteket.
Ögonen varar säger du, kan han ha fått ögoninflammation? Det hade Nike alldeles nyss. Vi fick tipset att torka ögonen med en bomullstuss, blött i ljummet vatten, från yttre ögonvrån och inåt.
Vad äter han? Om han dricker vatten, försök att få honom att dricka så mycket som möjligt. Huvudsaken är att han får i sig vätska.
Du kan ju ringa sjukvårdsupplysningen också. Lycka till!
-

fumlan - Alltid online

Till snoriga småbarn är en Näs-Frida superbra! Det är som en slang med ett filter i ena änden. Med den kan man suga ut snor ur små näsor. Man stoppar slangen i sin egen mun och suger, men filtret gör så klart att snoret inte hamnar i munnen.... Små barn kan ju inte fräsa ut snoret, så då är en sådan sug perfekt! Finns nog på Apoteket tror jag...?
-

HelenaS - Alltid online

Vad synd att det inte funkar med nappen, den gör ju annars att dom sväljer ofta och inte får så mkt slem i halsen.
Jag har aldrig använt sån där näsfrida men har hört att det ska vara jätte effektivt!
Hoppas han kryar på sej snart!
Jag har aldrig använt sån där näsfrida men har hört att det ska vara jätte effektivt!
Hoppas han kryar på sej snart!
-

acko - Alltid online

7 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling