Banner Forum Image

Letar bra sittvagn?

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Re: Letar bra sittvagn?

Inläggav sprallos » fre jul 18, 2008 13:11

Jag är ju helt såld på Qunny. Vi har en Freestyle, men det finns en mindre variant som heter Buzz. Det är mitt tips, den uppfyller alla dina önskemål.
sprallos

Inläggav Poffie » fre jul 18, 2008 13:41

visserligen går inte handtaget att flytta på våran vagn men annars är den perfekt tycker vi. vi har en easywalker sky. lätt att köra med en hand, jag gör det varje dag då vi har hund som följer med på promenaderna och den är jättelätt att fälla ihop.
http://www.easywalker.nl/zwe/sky.html
Bild

BildBildBildBildBildBild

Bild
Användarvisningsbild
Poffie
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » fre jul 18, 2008 18:08

Får man snylta lite på din tråd, Aprillos? =D

Jag undrar från vilken ålder man kan använda sittvagn. -och hur har ni andra gjort, när har ni gått över till sittvagn? -börjat använda paraplyvagn eller likn?
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » fre jul 18, 2008 18:18

Och så undrar jag om någon har erfarenhet av Kronans sylky? Den verkar rätt ny vad jag förstår... http://www.kronan.com/Inventory/Navisio ... S=Barnvagn
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » fre jul 18, 2008 18:28

Ah, just det, såg nu att det var leverans i nov. Jag tycker den verkar trevlig! Kanske blir lagom för Vincent om ett tag när han vuxit till sig lite. Han vill ju gärna sitta redan, men han sitter så dåligt (dåligt stöd för ryggen, och selen mellan benen sitter för långt ner) i vår vagn. Vi har en beg. Emmaljunga sittvagn som hade mjuklift, men den plockade vi ur nyss eftersom Vinciprins växte ur den. Tycker inte att det riktigt är fullt liggläge i den heller, trots att det ska vara det. Att det ska vara så svårt...
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar