Banner Forum Image

Leksaker som bara Draken ser.

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Leksaker som bara Draken ser.

Inläggav Medea » mån feb 15, 2010 08:49

Draken har under en tid börjat leka med låtsasleksaker.
Och nej, det är inte så att ungen är desperat och är utan vanliga leksaker, hon har en uppsjö, men det kan se ut så här.
Vi lekte med hennes pussel men en bit fattades, då tar hon sonika upp pusselbiten som inte finns, precis som med dom andra, och lägger i man hand så jag kan sätta tillbaka den igen.
Det här gjorde hon upprepade gånger så jag testade att självt ta upp den osynliga pusselbiten och ge den till henne.
Yepp, hon tog den osynliga biten och lade tillbaka den där den skulle vara. :lol:
Så jag kan alltså ta initiativet till att ge henne osynliga saker och hon tar dom direkt, fattar på en gång att det är låtsas.

Hon kan komma med leksaker och ge till mig, hon gillar det, att ge saker till typ...alla, och rätt ofta är dom osynliga.

Klossarna tog även slut i hennes låda där man ska passa in kvadrater och runda bitar, ni vet...hon grävde och letade, blev lite frustrerad innan hon tog upp en osynlig bit. :P
Det här är inget jag har uppmuntrat efter som tanken inte ens har slagit mig. Hon började själv för kanske en månad sedan.

Hur är det med era småtroll, leker dom med låtsasleksaker? :D
BildBild

BildBild

BildBild

Älskade döttrar Ophelia 081025 och Livia 100516.
Användarvisningsbild
Medea
Alltid online
Alltid online

Re: Leksaker som bara Draken ser.

Inläggav soltrollet » mån feb 15, 2010 11:27

Ja här har det varit matlagning bestående av mat som inte finns och en massa annat som hon hittar på haha :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
soltrollet
Alltid online
Alltid online

Re: Leksaker som bara Draken ser.

Inläggav moia » tis feb 16, 2010 14:23

Hihi vad gulligt! Roligt när det börjar dyka upp lite mer fantasi i barnens lekar och tankesätt, det är väl ett viktigt steg i utvecklingen gissar jag. Det enda liknande Vincent gör är att han kan äta på låtsas - Han kan t ex se bild på mat i en bok, ta en nypa och stoppa i munnen och säga något i stil med "mmm gott!" Så slänger han i sig en hel rad nypor av låtsasmaten, kan även ge en nypa till mig om jag frågar om jag får smaka. Ibland tar han även en låtsastugga av något annat, typ en gubbe i en tidning, haha!
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barns hälsa & utveckling