Lättskötta växter i "blomlåda"??
2 inlägg • Sida 1 av 1
Re: Lättskötta växter i "blomlåda"??
Oj va roligt att få köpa växter. Jag har gått bananas det här året och köpt massor, både frö och färdiga plantor. Jag tror det är jättebra att du fråga på trädgårdshandeln, dels vilka som tål sol, men också vilka som trivs ihop. Det du kan tänka ut är ju vilken färgskala du vill ha. Jag hade ju gärna satt i något ätbart, men så är jag ju för tillfället helt galen i tomatplantor, örter, smultron, jordgubbar och potatis. Mina plantor är mina barn... 
-

grynet_å_jag - Alltid online

Re: Lättskötta växter i "blomlåda"??
Vi har en balkong i söderläge, och vi blomlådorna har vi minpenséer samt hängpetunia. Dom växer så det knakar, pelagoner älskar oxå sol. Det finns ju jättemånga blommor som vill stå solig så gör som du tänkt att fråga.
Tomater vill ju stå soligt, och det doftar underbart Teodor skulle nog digga det. Vi hade en stor tomatplanta förra året och Thea luktade på den varje dag. Sen att få äta dessa solvarma tomater är ju inte fel.
Det är nog dags att köpa en nu!
Tomater vill ju stå soligt, och det doftar underbart Teodor skulle nog digga det. Vi hade en stor tomatplanta förra året och Thea luktade på den varje dag. Sen att få äta dessa solvarma tomater är ju inte fel.
-

magda - Alltid online

2 inlägg • Sida 1 av 1