Lära gå stol från vilken ålder??
10 inlägg • Sida 1 av 1
Jennifer tyckte om att sitta i den innan hon kunde ta sej fram i den. Minns ej vilken ålder, men den åldern då dom börjar hoppa å studsa i knät när man håller i dem. Hon gillade att kunna vara upprät och "vara med" liksom. Men på ett lugnare sätt än hoppgungan (som hon älskade
)
-

acko - Alltid online

vi började när max var 4 månader tror jag... då nådde han inte ner till golvet utan hade ett "nät" under som han stod på sen kunde man ändra så att det blev gungben på(se bild)... men nu far han runt i huset som röda faran
han älskar att han kan va med på ett annat sätt och kan ta sig till oss om vi går ut i köket osv. 
- Jenima
Ella fick en när hon var åtta månader.... Jag vet lite sent kanske
Tuva vet jag inte men den kanske kan användas från att hon e ett halv år!
Tuva vet jag inte men den kanske kan användas från att hon e ett halv år!
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
Jag har inte haft någon till något av mina barn. Jag har hört att gåstolar inte är så bra, dels att de är farliga om man exempelvis har trappor i huset och dels att det inte är bra för ben och rygg på så små barn, att sitta i en stol längre stunder, men även att barnen blir lite "slöa" - de blir inte lika intresserade av att lära sig krypa och gå på "riktigt". Jag vet inte om det stämmer, men jag valde att inte ha gåstol till mina barn.
Jag tror säkert att det inte är någon fara om man använder den med måtta.
Jag tror säkert att det inte är någon fara om man använder den med måtta.
-

HelenaS - Alltid online

vi har ju ett enplans hus med många öppna stora ytor där william kan fara fram! Trösklar har vi nog brar tre st =)
Vi har ett trapp steg ner till extra sovrummen o datarummet men där brukar vi ha en grind för hunden så det blir nog ingen fara=)
Vi har ett trapp steg ner till extra sovrummen o datarummet men där brukar vi ha en grind för hunden så det blir nog ingen fara=)
-

Madde - Alltid online

fumlan skrev:Nike började nog använda sin när hon var 4-5 månader. Hon älskade den! Naturligtvis måste man tänka på trappor, men det gör man väl i vilket fall som helst när man har småbarn?
Jo, man kunde ju i alla fall önska att alla föräldrar gjorde det, men det stod ju en hel del om det i pressen för några år sedan, att väldigt många barn hade skadats just av kombinationen gåstol + trappa. Så visst - för mig är det en självklarhet att ha en grind för trappan nu när Kalle är liten, men alla är inte så ansvarsfulla.
-

HelenaS - Alltid online

10 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling