Läggning
11 inlägg • Sida 1 av 1
Läggning
Lägger du ditt barn en viss tid varje kväll?
Det gör inte jag. Det kan bli kl 20:30 eller 21 eller 22 eller 22:30 beroende på hur trött hon är.... men när hon är äldre tänkte jag ha en fast tid att hålla oss till.
Det gör inte jag. Det kan bli kl 20:30 eller 21 eller 22 eller 22:30 beroende på hur trött hon är.... men när hon är äldre tänkte jag ha en fast tid att hålla oss till.
-

acko - Alltid online

Vi nattar alltid barnen 19.30. Jag tror det är superviktigt att man skapar rutiner kring nattsömnen, inte minst för att barnen ska få tillräckligt med sömn. I mitt jobb som förskollärare ser jag tyvärr många barn som inte får tillräckligt med sömn, som går halva dagen som i dvala för att de inte orkar med verksamheten.
19.30 brukar Kalle och Jesper få något att äta, välling eller macka till Kalle, macka och mjölk till Jesper. Sen är det tandborstning, på med pyjamas och i säng. Kalle somnar relativt fort. Jag läser en halvtimme för Jesper, sedan får han lyssna på saga på band. Han brukar somna runt 20.30.
19.30 brukar Kalle och Jesper få något att äta, välling eller macka till Kalle, macka och mjölk till Jesper. Sen är det tandborstning, på med pyjamas och i säng. Kalle somnar relativt fort. Jag läser en halvtimme för Jesper, sedan får han lyssna på saga på band. Han brukar somna runt 20.30.
-

HelenaS - Alltid online

Jag har också fasta tider,,,tror också att det är görviktigt för barnen att ha det. Brukar börja göra kvällen nån gån runt sju,,,sen tar det ju olika lång tid beroende på hur sammarbetsvillig Zelda är,,,,men oftast somnar hon mellan halv 8 och 8 på kvällen. Fast visst ,,,,det finns vissa undantagskvällar när ingenting går som man vill 
-

Helen - Alltid online

Ronja blir oftast trött ungefär samma tid varje kväll, vid halv 8- 8 så oftast är det runt samma tid vi nattar henne. Men ibland blir det ju senare! Det beror ju lite på hur mycket hon har sovit på dagen och om vi kanske är ute och gör nåt så att det inte blir just den tiden..
-

ashe2 - Alltid online

11 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling