Banner Forum Image

Kvalitetstid med din partner?

Diskutera relationsproblem

Kvalitetstid med din partner?

Inläggav Maija » ons jan 18, 2012 22:35

Hur gör ni där hemma för att få kvalitetstid med er partner och vad gör ni förutom att ligga;) ? En speciell stund i vardagen med ens respektive förgyller verkligen. Det är ju inte så lätt när man har jobb, barn, hundar och hem som skall underhållas jämt! Själv brukar vi laga en extra fin middag, gärna lite vin (eller mycket), ljus och umgås utan tv eller dator. Låter kanske trist att vi även spelar spel ibland men så är sanningen :) Har man tur kan man bli bjuden på restaurang eller bio men det är bara om man verkligen har tur...
Användarvisningsbild
Maija
Har vimedbarn.se som startsida

Re: Kvalitetstid med din partner?

Inläggav Stina » tor jan 19, 2012 01:00

Haha, vi spelar också spel. Inte alltför ofta numer. Just kvalitetstid är vi nog väldigt dåliga med för bara oss. Men att gå ut och äta på restaurang och bara få bli servad tillsammans slår nog även ett ligg. ;)
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav gellis » lör jan 21, 2012 12:01

Vi har lite olika kvälls upplägg t.ex så brukar vi krypa ner i badeet med dämpad belysning och lite skön musik när vi har mamma på besök som håller koll på barnen då. Sen brukar vi överaska varandra med mysmiddag hemma, oftast brukar vi sedan titta på någon bra film i soffan under en filt eller två. Spela spel brukar vi passa på att göra när vi har strömavbrott vilket händer kanske 5-6 gånger per år.

Sist vi var ute på resturang fick vi bordsplacering i kanten av ett större bord där 4 tjejer i 18 års ålder satt och "för festade", efter den gången kom vi på att det är mysigare hemma.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » lör jan 21, 2012 13:43

Kvalitetstid... vad är det? :wink:

Med två ungar och amning varannan timme blir det svårt. Men så småningom så :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Stina » mån jan 23, 2012 00:09

Nelia skrev:Kvalitetstid... vad är det? :wink:

Med två ungar och amning varannan timme blir det svårt. Men så småningom så :)

Haha! Ni får ta effektivtid istället! Det är ju samma här, hur ska man hinna med även det. Som ni tex. Här sitter jag och Stefan med varsin dator på Vi med barn i olika hörn av soffan - kvalitetstid? :wink:
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav debjuds » fre jan 27, 2012 01:21

Just nu sitter vi uppe å jobbar tillsammans det kan väll också räknas in som kvalitetstid.
En hund ett ben ett hundben
Användarvisningsbild
debjuds
Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Inläggav Maija » fre jan 27, 2012 01:23

Nej verkligen inte!! Visst är det kul ändå men det går ju inte att jämföra med en romantiskt middag eller massage :P
Användarvisningsbild
Maija

Inläggav debjuds » tis feb 14, 2012 14:16

Maija skrev:Nej verkligen inte!! Visst är det kul ändå men det går ju inte att jämföra med en romantiskt middag eller massage :P

Helt sant, viktigt att man verkligen tar tid för varandra!
Användarvisningsbild
debjuds

Inläggav Ellas pappa » ons feb 15, 2012 01:31

Spel är mysigt! Men att ordna med barnvakt! Boka bord på en bra restaurang, boka hotell bara för en natt. Känns sjukt mysigt och lite extra soft att veta att man ska till en skön hotellsäng sedan och kanske sitta en stund i hotellbaren och bara kolla in folk och prata/mysa lite. Svårt att köra en kväll i veckan kanske men nån gång då och då :)
Användarvisningsbild
Ellas pappa
Alltid online
Alltid online

Inläggav debjuds » ons feb 15, 2012 21:51

Ellas pappa skrev:Spel är mysigt! Men att ordna med barnvakt! Boka bord på en bra restaurang, boka hotell bara för en natt. Känns sjukt mysigt och lite extra soft att veta att man ska till en skön hotellsäng sedan och kanske sitta en stund i hotellbaren och bara kolla in folk och prata/mysa lite. Svårt att köra en kväll i veckan kanske men nån gång då och då :)

Direkt när jag läste "hotellbaren" hoppade jag till, alltid lika glatt med barer. Kommer dock bli svårt att få till en sådan kväll en gång per vecka. Speciellt när det närmaste hotellet heter Vita Hästen och är packat av byns a-lagare.
Användarvisningsbild
debjuds

Inläggav Stina » ons feb 15, 2012 22:57

Mysigt tips där Ellas pappa!

Hotellvisiter har jag ett par vänner som ofta åker på, ibland närmsta väghotellet och ibland ända borta i Riga.
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Återgå till Relationssnack