Krypa... Hon vill inte!
9 inlägg • Sida 1 av 1
Krypa... Hon vill inte!
Tilde har gjort "kryprörelser" sedan hon var 5 1/2 månad ungefär.
Har bökat runt och dragit in benen under magen.
Men nu verkar hon ha gett upp!
Hon visar inga tendenser till att krypa längre, hon ålar inte runt på samma sätt heller...
Hon bara sitter där... och leker med sina klossar....
Tänk om det är något fel på henne?
Hon kan inte dra sig upp och sätta sig i spjälis heller, alla bebisar i vår mammagrupp kan krypa nu och dra sig upp i spjälsängen...
Jag börjar bli orolig!
Kram Fjut
Har bökat runt och dragit in benen under magen.
Men nu verkar hon ha gett upp!
Hon visar inga tendenser till att krypa längre, hon ålar inte runt på samma sätt heller...
Hon bara sitter där... och leker med sina klossar....
Tänk om det är något fel på henne?
Hon kan inte dra sig upp och sätta sig i spjälis heller, alla bebisar i vår mammagrupp kan krypa nu och dra sig upp i spjälsängen...
Jag börjar bli orolig!
Kram Fjut
- Fjut
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Re: Krypa... Hon vill inte!
Du kan vara lugn,det är samma här
Han sitter där han sitter,hamnar han på mage blir han bara toksur,och jag tror att det är svårt för dom att dra sig upp mot saker när dom inte kryper än.Min stora kille kröp aldrig heller,han satt,sen började han hasa sig sittande,sedan började han gå när han var 10 månader,så det blir nog likadant med Emil här känns det som.Njut av lugnet... 
-

svartam - Har vimedbarn.se som startsida

Ta det lugnt det kommer. Hon är nog jätte nöjd med att sitta och leka med sina klossar
därför inser hon inte varför hon ska krypa.
Oskar var sen med det mesta men när han väl bestämde sig för att han ville göra något så gick det med en himla fart. Nu har han precis lärt sig gå, från att inte ha släppt taget alls från möbler så tog det femdagar innan han gick på riktigt det tycker jag är snabbt
Oskar var sen med det mesta men när han väl bestämde sig för att han ville göra något så gick det med en himla fart. Nu har han precis lärt sig gå, från att inte ha släppt taget alls från möbler så tog det femdagar innan han gick på riktigt det tycker jag är snabbt
- Taweret
- Alltid online

Jag har också en "senfisa" här hemma, hon har lärt sig gå ordentligt för bara ca en vecka sen tex.
Hon vägrade också att krypa, hade verkligen noll intresse för det. Hon satt tidigt däremot och tog sig fram genom att snurra och hasa sittandes.
Tillslut började hon krypa och då var hon nio månader.
Däremot så har Isabelle varit tidig med andra saker, hon kan tex sätta på sig skorna själv och har alltid varit duktig med plocklådan och liknande. Så finmotoriken och det sociala är hon mer framåt med än dom stora fysiska sakerna.
Är det kanske så med Tilde med?
Hon vägrade också att krypa, hade verkligen noll intresse för det. Hon satt tidigt däremot och tog sig fram genom att snurra och hasa sittandes.
Tillslut började hon krypa och då var hon nio månader.
Däremot så har Isabelle varit tidig med andra saker, hon kan tex sätta på sig skorna själv och har alltid varit duktig med plocklådan och liknande. Så finmotoriken och det sociala är hon mer framåt med än dom stora fysiska sakerna.
Är det kanske så med Tilde med?
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Åhhh tack Tjejer för era tröstande ord!
Skönt att höra att fler än jag har "sena" barn.
Man får ju lite mindervärdeskomplex i min föräldragrupp faktiskt.
Jag får passa på att njuta istället,
som du skriver Svartam.
Snart får man nog inte ha fjärrkontroller och "finsaker" ifred längre! Hihihihi
Jo men nu när du skriver det Strumpan:
Tilde är faktiskt mer för "detaljer" sitta och plocka och vrida på saker, etiketten på nallen är roligare än själva nallen osv...
Vinka och klappa händer är åxå kul, och hon är jätteduktig på att plocka upp bröd och banan själv och stoppa in i munnen.
Man ser ju det fysiska först i utvecklingen, men det pågår nog mer i den där lilla hjärnan än vad man kan tro!
Kram Fjut!
Skönt att höra att fler än jag har "sena" barn.
Man får ju lite mindervärdeskomplex i min föräldragrupp faktiskt.
Jag får passa på att njuta istället,
Snart får man nog inte ha fjärrkontroller och "finsaker" ifred längre! Hihihihi
Jo men nu när du skriver det Strumpan:
Tilde är faktiskt mer för "detaljer" sitta och plocka och vrida på saker, etiketten på nallen är roligare än själva nallen osv...
Vinka och klappa händer är åxå kul, och hon är jätteduktig på att plocka upp bröd och banan själv och stoppa in i munnen.
Man ser ju det fysiska först i utvecklingen, men det pågår nog mer i den där lilla hjärnan än vad man kan tro!
Kram Fjut!
- Fjut
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Noel vägrade oxå krypa, han var så nöjd med att sitta och leka med sina leksaker... 
Han började inte krypa och dra upp sig förrän han var 10 månader och det utvecklades väldigt snabbt till att han gick vid 11 månaders ålder istället. Nu så är han värsta apan med grym balans och vill helst klättra högst av alla... ojoj... lovar att allt vaktande kommer att komma. Så säger som Svartam, njut av lugnet medans du har den...
Han började inte krypa och dra upp sig förrän han var 10 månader och det utvecklades väldigt snabbt till att han gick vid 11 månaders ålder istället. Nu så är han värsta apan med grym balans och vill helst klättra högst av alla... ojoj... lovar att allt vaktande kommer att komma. Så säger som Svartam, njut av lugnet medans du har den...
-

MinisMamma - Alltid online

vissa barn kryper ju aldrig utan går direkt istället. Och åtta månader är ju inte sent att krypa heller, min kille var supertidig och då får man passa hela tiden. En kompis barn lärde sig gå när han var 17 månader, hon hade det alltid så himla soft på alla träffar, han satt och grejade och roade sig medan vi andra sprang runt som yra hönor och jagade våra beisar. Så jag instämmer med resten, njut. Som tur är verkar vår lilltjej ta det lite mer piano en storebror så jag planerar att njuta så länge det varar..
Visst är det roligt att alla framsteg och man vill ju berätta, men det betyder ju inte att det är bättre. Fast det är så stor skillnad på barn så är ju alla på samma nivå sen ändå
alla lär sig ju gå förr eller senare och då ser man ju inte vem som lärde sig "först"
Visst är det roligt att alla framsteg och man vill ju berätta, men det betyder ju inte att det är bättre. Fast det är så stor skillnad på barn så är ju alla på samma nivå sen ändå
- Maiyah
- Alltid online

Ja det känns som att tjejerna här redan har lyckats lugna dig!
Synd att det ska behöva bli sån stress över ens barns utveckling o att man jämför med andra, med så blir det om ens barn e lite "sent"!
Amanda tar priset när det kommer till att vara sen! Hon började krypa vid 1 år o gå gjorde hon vid 1 1/2 år! Tillråga på allt så var alla andra jämnåriga ungar i ens närhet så väldigt tidiga med allt så hon låg alltid MINST 6 månader efter om inte mer!
Fast pga detta så har hon fått desto mer uppmärksamhet när hon väl gjort sina framsteg...smart tjej
Våran läkare sa att v i inte skulle vara oroliga och att den dagen hon väl lärde sig gå så skulle hon springa ikapp sina kompisar o det gjorde hon. När hon väl fick kläm å det så gick det väldigt fort
Så njut du av lugnet, snart kommer du få springa runt o jaga henne o då kommer du nästan sakna den här tiden
Synd att det ska behöva bli sån stress över ens barns utveckling o att man jämför med andra, med så blir det om ens barn e lite "sent"!
Amanda tar priset när det kommer till att vara sen! Hon började krypa vid 1 år o gå gjorde hon vid 1 1/2 år! Tillråga på allt så var alla andra jämnåriga ungar i ens närhet så väldigt tidiga med allt så hon låg alltid MINST 6 månader efter om inte mer!
Fast pga detta så har hon fått desto mer uppmärksamhet när hon väl gjort sina framsteg...smart tjej
Våran läkare sa att v i inte skulle vara oroliga och att den dagen hon väl lärde sig gå så skulle hon springa ikapp sina kompisar o det gjorde hon. När hon väl fick kläm å det så gick det väldigt fort
Så njut du av lugnet, snart kommer du få springa runt o jaga henne o då kommer du nästan sakna den här tiden
-

ullis78 - Alltid online

Maiyah skrev: Fast det är så stor skillnad på barn så är ju alla på samma nivå sen ändåalla lär sig ju gå förr eller senare och då ser man ju inte vem som lärde sig "först"
Det var min tröst att tänka så när det kändes som att Amanda ALDRIG skulle lära sig att gå
-

ullis78 - Alltid online

9 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling