kräks!
15 inlägg • Sida 1 av 1
kräks!
hej på er! hur mycket kräks era småttingar? Vissa dagar tycker jag Jakob (6 veckor) kräks väldigt mycket, andra nästan inte alls. Men när han kräks mycket så är det ALLTID på förmiddagen/lunch, aldrig senare måltider. Kan det vara nåt jag äter, kan det vara att han äter så ofta på förmiddagarna (efter att ha ätiti glest på natten) o är det vanligt? Nyfiken på hur det är/har varit för er. Han har ju gott om kläder som tur är men JAG!!! Ständigt nedspydd... 
-

Kali - Alltid online

Hej! Bröstmjölken är fetare på morg och förm. därför kanske han blir mer mätt då? på kvällarna vill bebisarna ofta "tutta" mer och det beror på att mjölken inte mättar lika bra... varför vet jag inte men då kan det också bli så att överskottet på dagen kommer upp! dem brukar säga att man ska kolla genom att hälla ut en kaffekopp mjölk så vet man på ett ungefär hur mkt dem kräks..det är iallafall rätt så vanligt! 
- Johanna H
- Alltid online

beror det inte oxå på att han får i sig mera mjölk på förmiddagen? Det har hunnit rinna till i brösten under natten? Och då blir flödet mera å mjölken rinner fortare? sen är det ju himla olika hur mkt olika barn kräks ju... 
-

Carola - Alltid online

det där med rapar har ja inte förstått mig på. Har alltid sett alla som rapar sitt barn efteråt men det har aldrig funkat för mig. Liam brukar rapa när det passar honom känns det som... det kan komma i närheten av en måltid eller kanske en halvtimme senare..
Liam har oxå varit periodare med spyor.. vissa dar spytt efter varje måltid o andra dage inte ngt alls. totalt sett har han spytt lite om ja får jämföra med andra ja känner. så jag har tyvärr inget bra svar på varför
Liam har oxå varit periodare med spyor.. vissa dar spytt efter varje måltid o andra dage inte ngt alls. totalt sett har han spytt lite om ja får jämföra med andra ja känner. så jag har tyvärr inget bra svar på varför
-

ToToRo - Alltid online

Tuva spyr jättemycket hela tiden haha. fast nu när hon börjat me riktig mat å välling har hon slutat helt. skönt!
-

oOTINDRAOo - Alltid online

tack ska ni ha! När vi var ute o promenerade förut svängde jag förbi BVC o vägde honom o han väger nu 4160g. Det är en viktökning med nästan 600g på 2 veckor, så kanske inte så konstigt att han spyr lite mitt lilla matvrak!! 
-

Kali - Alltid online

Min dotter kräktes konstant, men när hon nu har börjat äta lite purér och sånt blir det inte lika ofta längre.
Dom säger att det kan´ha nåt med att magmunnen inte sluter tätt så att det "rinner över". Det ska ha rättat till säg tills dom är ett år i alla fall.
Dom säger att det kan´ha nåt med att magmunnen inte sluter tätt så att det "rinner över". Det ska ha rättat till säg tills dom är ett år i alla fall.
-

SophieN - Alltid online

Dom kräks pga en slapp magmun eller att dom helt enkelt åt för mycket. En del har en outvecklad magmu, men den växer till sig.
Victor kräks mer nu än förr, men han snuttar mer också. Ligger gärna kvar ett liiitet tag extra och då kommer det upp. Han är bra på att rapa också, så först kommer en rap och sen lite "bonus" efter..ibland
Victor kräks mer nu än förr, men han snuttar mer också. Ligger gärna kvar ett liiitet tag extra och då kommer det upp. Han är bra på att rapa också, så först kommer en rap och sen lite "bonus" efter..ibland
- sprallos
Elis kräks väldigt lite, max en gång i veckan. Men jag läste nyligen att kolikbarn sällan kräks och han hade ju kolik mellan 2,5 till 9 veckors ålder så det stämmer i hans fall!
Som flera andra redan sagt så ser det alltid mer ut än vad det egentligen är. Tänk på de gånger man råkar välta ut den sista slatten i en kaffekopp; det ser ju ut att vara kaffe över hela bordet!
Som flera andra redan sagt så ser det alltid mer ut än vad det egentligen är. Tänk på de gånger man råkar välta ut den sista slatten i en kaffekopp; det ser ju ut att vara kaffe över hela bordet!
- shoegal
- Alltid online

Nikki gör inget annat än kräks! Det har hon gjort enda från början. Här luktar vi ständigt spy! Hon kräks när som helst emellan målen. Oftast kommer det mesta strax efter att hon ätit färdigt och det luktar ju inte så mycket men sen sipprar det ur henne lite då och då.
Lustigast tycker jag det är att hon kräks en skvätt strax innan det är dags för nästa mål. Det luktar inte mumma direkt! Då har det ändå gått fyra timmar sen hon åt senast. Hon kanske gör så för att få mer plats för maten som komma skall!?
Lustigast tycker jag det är att hon kräks en skvätt strax innan det är dags för nästa mål. Det luktar inte mumma direkt! Då har det ändå gått fyra timmar sen hon åt senast. Hon kanske gör så för att få mer plats för maten som komma skall!?
- Rebl
Hu här har jag alldeles nyss blivit totalt nedkräkad
Brukar aldrig hända, Lissan kräks nästan aldrig men nu tog det aldrig stopp, först mej , sen hon själv och som avslutning två blaffor på filten... Sen var det godnatt, helt däckad... Kan dom få magsjuka när dom är så små?
-

soltrollet - Alltid online

Edwin spyr inte mycket. Det tog ett tag innan vi fick se en spya överhuvudtaget. Han rapar inte alltid efteråt. Som ToToRo skriver, han verkar rapa när det passar honom och det kan komma långt efter måltiden.

-

Redhotwera - Alltid online

15 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling