Banner Forum Image

Kort fråga om bussresa med 8-månader gammalt barn!

Här kan alla ressugna ge tips och råd inför barnsemestern

Kort fråga om bussresa med 8-månader gammalt barn!

Inläggav Anna-Panna » tor maj 19, 2011 20:01

Hej!

Ska åka på en bussresa till Skansen med hela familjen och funderar lite på hur det fungerar att åka buss 2 timmar med en liten kille på 8 månader?
Någon som har erfarenhet av bussresa med så små barn? Ska man ha dom i knät eller ska man ta med bilskyddet och sätta det på sätet?
Känns ju enklast att ha honom i knät, men känns också tveksamt att han ska hålla sig nöjd där i 2 timmar och kunna somna.... Sitter han i bilskyddet blir det kanske lite som att åka i bilen, så då somnar han kanske lättare? Vad tror ni?
Bild
Bild
Anna-Panna
Alltid online
Alltid online

Re: Kort fråga om bussresa med 8-månader gammalt barn!

Inläggav Lillfisen » tor maj 19, 2011 20:11

Vi har släkt och vänner på andra sidan Sverige och har varken bil eller körkort, vilket då lett till att vi åker långa bussresor ganska ofta.

Vi har i alla fall alltid gjort så att vi har bilstol/bilskydd i bussen, för att det är bekvämast för alla (Men så även för att vi ändå skulle ta med oss dem för säkra bilresor där etc) Så jag skulle ha tagit bilskyddet om jag var ni.

Men så beror det kanske lite på om ni ska ta samma buss hem igen? Jag menar ifall ni kan lämna bilskyddet i bussen eller om ni måste släpa det med er under dagen på Skansen?

Lycka till med bussresan i alla fall och ha en trevlig dag på Skansen
Användarvisningsbild
Lillfisen
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » fre maj 20, 2011 08:54

Jag skulle också ta babyskyddet...mest för säkerhetesskull + att det säkert går lättare att somna i den.
sprallos

Inläggav Anna-Panna » fre maj 20, 2011 08:59

Då tar vi nog bilskyddet. Det är en abonnerad buss, så det går bra att lämna det kvar i bussen när vi är inne på Skansen.

Tack för hjälpen! :D
Bild
Bild
Anna-Panna
Alltid online
Alltid online

Återgå till Resa med barn