Banner Forum Image

Kontakt med egna syskon

Diskutera syskon och trotsålder

Kontakt med egna syskon

Inläggav acko » mån jun 25, 2007 11:20

Hur ser er kontakt med era egna syskon ut?
Jag och min syrra är jättetajta! verkligen bästa vänner.
Men jag har kompisar som har noll relation med sina syskon, att dom aldrig hörs av och inte ens är vänner.
Bild
Användarvisningsbild
acko
Alltid online
Alltid online

Inläggav fumlan » mån jun 25, 2007 14:15

Jag och min "hela" bror har en ganska bra relation. Vi har samma humor och umgås en hel del. Men vi har ju våra olikheter oxå, men det får man la ta. :roll:

Hoppas att min svägerska ska lyckas övertala brorsan till att skaffa smått, så att Nike får en kusin. :wink:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
fumlan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Helen » mån jun 25, 2007 14:17

Jag har min syster som är 7 år äldre än mig 12 mil från mig,,,,,vi pratar varje dag (på msn),,,,sen försöker vi hälsa på varandra så ofta det går. Sen har jag en bror som är 12 år äldre än mig,,,,vi har ingen kontakt alls (nu för tiden)
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online
Alltid online

Inläggav MammaTillRasmus » mån jun 25, 2007 16:21

jag har ingen kontakt med mina 6 syskon
BildBildBildBild

Bild
BildBildBildBildBildBild
MammaTillRasmus
Alltid online
Alltid online

Inläggav ashe2 » tis jun 26, 2007 18:04

Jag har 3 bröder och den äldsta som är 3 år yngre än mig har jag alltid varit supertajt med! Nu bor vi så långt ifrån varandra så vi träffas kanske en gång om året bara...

Nästa lillebror skiljer det 7 år mellan och han har ju alltid varit så "liten" tills för några år sedan då vi också fick rätt bra kontakt.

Den yngsta är 11 år yngre än mig och vi har väl inte så bra kontakt....Har inte så mycket gemensamt vilket kanske beror lite på åldersskillnaden?
060621
BildBild

080617
BildBild
Användarvisningsbild
ashe2
Alltid online
Alltid online

Inläggav amsan » tor jun 28, 2007 00:26

Jag har fyra syskon och har jättebra kontakt med hälften, haha :lol: . Min äldsta syster är tio år äldre än mig och vi hade varit jätte tajta och pratat minst en gång i veckan tills jag fick min äldsta dotter, då vi rök ihop när jag var och hälsade på. Sen dess har vi kanske pratat fem gånger, min storebror som är tre år äldre än mig hade jag oxå jattebra kontakt med tills för två år sedan då vi semestrade tillsammans och jag var gravid utan att jag visste om det, var väldigt trött och lättretlig och han blev väl stött i kanten. Har försökt att prata med honom om det men när jag ringer så svarar dom inte, dom har inte ens gratulerat mig till Cazandra så who cares så att säga. Min andra storasyster som det skilljer 8 år med har jag fått mycket bättre kontakt med tackvare dessa två syskon och min lillebror har jag alltid haft bra kontakt med.
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
amsan
Alltid online
Alltid online

Kontakt med egna syskon!

Inläggav Xena66 » lör aug 18, 2007 12:52

Har 3 fostersyskon de är ,7,12,17 år äldre än mig,smsar min syster ibland. Ingen kontakt med mina "bröder". Mina 4 biologiska syskon vet jag inget om längre,det är ca 10 år sen vi träffades. :| . Var glad ni som har riktig kontakt och står era syskon nära fortsätt så! Kram
BildBild

]
Användarvisningsbild
Xena66
Alltid online
Alltid online

Inläggav ZandraSanna » lör aug 18, 2007 13:02

har inge kontakt med mina bröder :(
ZandraSanna

Inläggav mal » lör aug 18, 2007 20:06

Min storebror (som är det enda helsyskon jag har) som är tv år äldre än mig har jag bra kontakt med. Vi är dock lite periodare...kan umgås nästan dagligen ibland å sen kan det gå några år då vi bara hörs sporadiskt. Vet dock alltid att han finns där :)

Har en halvbror (mammas) som är 12 år yngre men som jag bott med tills han var 8 å vi har oxå varit nära men har nästan mer som mamma-känslor än syster-känslor för honom...

HAr två halvbröder till (pappas) men de har jag väldigt liten kontakt med men vet ju hur de mår å så iaf...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
mal
Alltid online
Alltid online

Återgå till Syskon & trotsålder