Konstig avföring? (varning känsliga läsare)
4 inlägg • Sida 1 av 1
Konstig avföring? (varning känsliga läsare)
Min lilla dotter som snart ska fylla 1 år har de senaste dagarna haft konstig avföring, den är liksom slemmig. Ganska lös och kan ha stränger av slem i... ?
Hon håller på och får tänder, för fullt, sen augusti har det nu kommit 8st, ca 3st i månaden. Och vi har ju märkt att precis innan tanden ska bryta ut får hon diarre, klibbig och illaluktande. Men det har inte varit slemmigt på detta sättet tidigare.
Hon bajsar flera gånger om dagen och idag på eftermiddagen kom det en liten laddning nästan grönaktigt och klibbigt..
Hon har inte ätit något nytt utan vi håller oss till den kost hon är van vid.
Någon som känner igen detta?? Börjar fundera på att ringa till BVC och rådfråga... men jag kanske bara överdriver?
Hon håller på och får tänder, för fullt, sen augusti har det nu kommit 8st, ca 3st i månaden. Och vi har ju märkt att precis innan tanden ska bryta ut får hon diarre, klibbig och illaluktande. Men det har inte varit slemmigt på detta sättet tidigare.
Hon bajsar flera gånger om dagen och idag på eftermiddagen kom det en liten laddning nästan grönaktigt och klibbigt..
Hon har inte ätit något nytt utan vi håller oss till den kost hon är van vid.
Någon som känner igen detta?? Börjar fundera på att ringa till BVC och rådfråga... men jag kanske bara överdriver?
- Lucci
- Stammis

Re: Konstig avföring? (varning känsliga läsare)
Amandas akupunktör som vi gick hos när hon var ca 4 månader sa att det blir så när dom har en infektion/virus i kroppen! 70% av immunförsvaret sitter i magen o e det grönt o slemmigt så beror det på att kroppen är i full gång med att bekämpa något som inte ska vara där! Hur som helst inget att oroa sig för o Mandis hade ofta sånt bajs!
-

ullis78 - Alltid online

Nu har det blivit lite bättre, det gröna har inte åkerkommit igen och det är inte lika slemmigt som innan, så det kanske är på väg att gå över.
Hon mår ju bra annars, äter och sover leker för fullt.
Kan vara lite grinig emellanåt pga tänderna, och vissa nätter sover hon sämre men sen när tanden väl har kommit ut så är hon bra.
Hon mår ju bra annars, äter och sover leker för fullt.
Kan vara lite grinig emellanåt pga tänderna, och vissa nätter sover hon sämre men sen när tanden väl har kommit ut så är hon bra.
- Lucci
- Stammis

Hmmm, sådär var det här idag. Geggigt värre med slemsträngar i... o stank nått sååååå..! Men inte grönt.
Men så fick han ju oxå smaka lite pizza igår.. curry... vitlök... beasås.... kan ju varit det oxå.. tänder på väg.. men han är bra från förkylningen nu. Han mår bra o äter ordentligt, så jag tror han mår fint iaf.
Haha, man analyserar ju inte sitt eget såhär direkt.. undrar hur det ser ut annars, hahaha!
Jag har iofs oxå vart lite kass kom jag på nu... 
Men så fick han ju oxå smaka lite pizza igår.. curry... vitlök... beasås.... kan ju varit det oxå.. tänder på väg.. men han är bra från förkylningen nu. Han mår bra o äter ordentligt, så jag tror han mår fint iaf.
Haha, man analyserar ju inte sitt eget såhär direkt.. undrar hur det ser ut annars, hahaha!
- Ki27
- Alltid online

4 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling